James Bond’a, ‘Özel üretim Aston Martin’

 

James Bond’un 2015’te vizyona giren James Bond: Spectre filmi için, Aston Martin özel bir araba üretti.

Aston Martin Orta Doğu-Türkiye-Kuzey Afrika Genel Müdürü Neil Slade ile bu özel üretim araba hakkında sohbet ettik ve merak edilenleri sorduk.

İşte Spectre’deki Aston Martin ile ilgili bilinmeyenler:

Öncelikle James Bond ile Aston Martin birlikteliğinden biraz söz eder misiniz? Bu iş birliği nasıl başladı ve zaman içinde nasıl bir evrim geçirdi?

Geçen yıl James Bond ile olan birlikteliğimizin 50’nci yılını kutladık. James Bond ile ilk anlaşmamız 1964 yılında ‘Goldfinger’ ile gerçekleşti. Böyle bir birlikteliğin hem James Bond hem de Aston Martin için uzun yıllar keyifle devam edeceğini daha o zaman anlamıştık.

1964’ten sonra James Bond denilince akla Aston Martin gelmeye başladı ve daha sonra da vazgeçilmez bir ikon haline geldi. Eşsiz Aston Martin DB5, Goldfinger filminden sonra 7 James Bond filminde daha yer aldı. 1969’da ‘On Her Majesties Secret Service’ filmi James Bond ve Aston Martin DBS modeli buluşması oldu. Timothy Dalton’un James Bond’u canlandırdığı ‘The Living Daylights’ı da unutmamak lazım, V8 Vantage Volante modelini de ilk burada izlemiştik. Güç, Güzellik ve Ruh ile tasarlanan Aston Martin’leri  50 yıl boyunca 12 filmde gördük.

Ayrıca James Bond serisinin son filmi Spectre, Aston Martin için ayrı bir yer taşıyor. DB5, DBS, V8 Vantage Volante ve Vanquish modellerinin hepsi filmde yer alan ve satışı gerçekleştirilen otomobillerdi. Aston Martin DB10 ise sadece filme özel tasarlandı ve satışı olmayan bir araç. Filmin yapım şirketi ile yaptığımız anlaşma sonucu Spectre için çok farklı bir otomobil yapmak istediğimizin kanaatine varmıştık. Film için üretilen bu otomobilin yalnızca James Bond’un kullanabileceği bir otomobil olmasını istediler bizde Aston Martin olarak bu teklifi kabul ettik.

Tasarımcılarımız ve Spectre film direktörü Sam Mendes fikirlerini ortaya koyup bir karar verdiler. Toplam 6 aylık bir süreçte Aston Martin DB10 modelini olabilecek en eşsiz şekilde tasarlayıp ürettiler. Aracı görenler daha film vizyon girmeden bile otomobili hemen sipariş verip almak istediler ama dediğim gibi ne yazık ki satışı olan bir otomobil değil.  DB10’a olan talebi karşılamak için ve  James Bond ve Aston Martin’in 50’nci yılına özel Aston Martin DB9 GT Bond Edition’ı tasarladık. DB9 GT Bond edition dünyada yalnızca 150 adet ile sınırlı olacak.

James Bond filmleri Aston Martin’in pazarlama stratejisinde nasıl bir yere sahip?

İki İngiliz birleşince tahmin edemeyeceğiniz kadar çekici bir ikon ortaya çıkıyor. Aston Martin olarak James Bond filmlerinin pazarlamamızı etkileyeceğini daha 1964 yılında fark etmiştik. Uzun yıllar devam eden birlikteliğin markamıza büyük bir faydası var, filmlerde kullanılan her otomobil gün geçtikçe değer kazanıyor. Filmi izledikten sonra showroomlarımızı ziyarete gelip, Aston Martin sahibi olmak istiyorum diyen çok müşterimiz var. James Bond’un pazarlamamızda büyük payı olsa da Aston Martin’in tek pazarlama stratejisi değil.   

Filmin tanıtım çalışmaları sürecinde neler yaptınız?

Müşteri memnuniyeti Aston Martin olarak değer verdiğimiz önemli bir unsur, biz de DB10’a gelecek yoğun talepleri göz önünde bulundurarak film ile eş zamanlı DB9 GT Bond Edition modelimizin lasmanını yaptık.  

Aston Martin DB9 GT Bond Edition modeli için Türkiye’ye özel neler yapılacak?

Aston Martin DB9 GT Bond Edition hem İstanbul Yeniköy hem de İzmir Folkart Towers’taki shoowrom açılışlarına özel şık birer lansman ile sergilendi.

Aston Martin DB9 GT Bond fiyatı oldukça yüksek, A+ kitleye hitap eden bir ürün. Bu anlamda bu kitleye ulaşmak için nasıl bir yol izleyeceksiniz?

Aston Martin kalitesini ve kendisini uzun yıllardan beri kanıtlamış bir marka. Bond Edition modeli de sınırlı sayıda üretilen bir  otomobil, bu aracı alan kişiye inanılmaz bir prestij sağlayacak. Türkiye ve İstanbul’a özel 34 numaralı araç olması da fark yaratan özelliklerinden birisi. Koleksiyonerler için kaçırılmayacak bir araç.

Lüks ürünlerin pazarlaması konusunda son yılların en trend konuları neler? Siz bu trendlerinden hangilerini kullanıyorsunuz?

Lüks otomobil ve yat gibi ürünlerinin tanıtımlarında yurt içi ve yurt dışı fuarları geleneksel olmasıyla birlikte hala yoğun ilgi görüyor. Biz de fuar ve organizasyonlara katılacağız. Yıl içerisinde Cenevre Otomobil Fuarı ve Frankfurt Otomobil Fuarı’na katılmayı planlıyoruz.Fuarların yanı sıra birçok etkinlik ve tanıtımlarımız oluyor. 2016 sonunda etkinliklerimizin yeni lansmanlar ile birlikte artacağını belirtebilirim.

 

 

 

 

İLGİLİ HABERLER