İtibar ve marka değerini artırmanın sırrı bu raporda!

Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleştirdiği, “Yılın İtibarlısını” belirleyen The ONE Awards’ın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının raporlama süreci tamamlandı. 40 sektörde markaların yıl içindeki itibar artışını “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere 9 ana, 16 alt başlıkta değerlendiren rapor rakip analizleriyle sektörel bazda itibarı artırmanın sırlarını barındırıyor. 14 Ocak itibarıyla rapor dileyen markalarla paylaşılacak…

Yıl içinde itibarını en çok ar­tıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek et­kinlik The ONE Awards Bü­tünleşik Pazarlama Ödülleri bu yıl altıncı kez 40 kategoride “Yılın İti­barlıları”nı ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Geride kalan 6 yıl içinde pazarlama sektörü­nün en önemli yarışmaları arasına giren The ONE Awards’ta sonuçlar AKADEMETRE Research Company tarafından gerçekleş­tirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla belirleniyor.

AKADEMETRE Research Company’nin gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken ça­lışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bili­nirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Be­ğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere 9 ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlandırılarak be­lirleniyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan yıl performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.

The ONE Awards metodolojisi:

➞ The ONE Awards, markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir araştırma modeli uyguluyor.

➞ The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni, genel beğeni” kriterlerinde inceliyor.

➞ The ONE Awards, yılın marka değeri ve itibarını en fazla yükselten markalarını alkışlar. Bu nedenle en başarılı markalar olma şartı aranmadan, 1 yılda en fazla çaba gösteren ve performansını arttıran markalar ödüllendiriyor.

➞ The ONE Awards araştırması, Türkiye’yi temsilen IBBS-Düzey 1 kapsamında 12 ilde yürütüldü: İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya.

➞ Araştırma kapsamında, yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına göre 1.200 yüz yüze görüşme gerçekleştirildi.

➞ Araştırma “Genel Başarı” ve “2019 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor.

➞ Genel Başarı ve 2019 Yılı Performansı arasındaki fark, yılın başarılı markasını ortaya koyuyor.

Araştırmada yer alan kategoriler

  1. E-Ticaret Siteleri Kategorisi
  2. Hava Yolları Kategorisi
  3. Motosiklet Kategorisi
  4. Giyim/Moda Kategorisi
  5. Havalimanı Kategorisi
  6. Özel Eğitim Kurumları Kategorisi
  7. Beyaz Eşya Kategorisi
  8. Atıştırmalık Kategorisi
  9. Mücevherat – Aksesuar Kategorisi
  10. Ticari Otomobil Kategorisi
  11. Enerji Firmaları Kategorisi
  12. Teknoloji Üreticisi Kategorisi
  13. Gazsız İçecek Kategorisi
  14. Turizm Seyahat Kategorisi
  15. Isıtma Kategorisi
  16. Binek Otomobil Kategorisi
  17. Kargo Kategorisi
  18. Kişisel Bakım Kategorisi
  19. Kredi Kartı Kategorisi
  20. Bebek Bakım ve Beslenme Kategorisi
  21. Küçük Ev Aletleri Kategorisi
  22. Lojistik Kategorisi
  23. Soğutma Kategorisi
  24. Bankacılık Kategorisi
  25. Teknoloji Perakendecisi Kategorisi
  26. İlaç Şirketleri Kategorisi
  27. Otomobil Lastiği Kategorisi  
  28. Holding / Şirketler Grubu Kategorisi
  29. Mobilya Kategorisi  
  30. Aplikasyon Kategorisi
  31. Sağlık Kurumları Kategorisi
  32. Fast Food Kategorisi  
  33. Sigorta Şirketleri Kategorisi
  34. Zincir Oteller Kategorisi
  35. Akaryakıt Kategorisi
  36. Ev Tekstili Kategorisi
  37. Ayakkabı – Çanta Kategorisi
  38. Gayrimenkul ve İnşaat Kategorisi
  39. Katılım Bankacılığı Kategorisi
  40. Kozmetik Kategorisi

İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü Araştırmasıyla; Markanızın güçlü ve güç­lendirilmeye açık alanlarıyla sektör ve rakip analizini görmek mümkün olacak. Sektör ve marka bazında yıl içerisinde itiba­rını en çok artıran markaların belirlendiği araştırmanın detaylı raporuna ulaşmak isteyenler aşağıdaki adresle iletişime geçebilir.

İletişim:

Marketing Türkiye Abone İlişkileri Sorumlusu Yasemin Eriç

0212 211 11 12 / 114

yasemin.eric@marketingturkiye.com

İLGİLİ HABERLER