28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşte Türkiye'de "Black Friday"in bilançosu
Haberler

İşte Türkiye’de “Black Friday”in bilançosu

Marketing Türkiye
3 Aralık 2019
2 dk okuma

Eskinin kampanya döneminde önlerinde kuyruklar oluşan mağazaları yerlerini online mecralara bırakırken her yıl kasım ayının son cuma günü kutlanan “Black Friday” adeta bir dijital izdihama neden oldu.

Aylardır “Black Friday” kampanyaları için hazırlık yapan markalar ve e-ticaret platformları indirimlerini tüketicilere sundu. Related Digital tarafından açıklanan verilere göre geçtiğimiz yıl Türkiye’de 1 milyon 564 bin olarak ölçülen satılan ürün sayısı bu yıl 2 milyon 265 bin olarak kaydedildi. Kampanyalar kapsamında yalnızca Related Digital servisleri üzerinden gönderilen e-posta sayısı 92 milyona ulaştı. Markaların yakaladığı satış başarısında cirolara en fazla katkıyı giyim ve kozmetik kategorisinde yer alan ürünler yaparken ev dekorasyon, cep telefonu ve aksesuarları kategorileri ikinci ve üçüncü sırada yer aldı.

En çok sipariş 00:00-01:00 saatleri arasında verilirken, “Muhteşem Cuma” ve “Efsane Cuma” gibi isimlerle öne çıkan “Black Friday” kampanyaları sırasında yılın diğer en çok satış yapılan gününe kıyasla 8 kat fazla alım yapıldı. Kampanyalardan faydalanmak isteyen tüketiciler araştırmalarını mobil uygulamalar üzerinden yaparken, satın alma işlemlerini ağırlıklı olarak masaüstü cihazlardan gerçekleştirdi.

Related Digital CEO’su Sedat Kılıç yaptığı açıklamada ABD’de alışveriş hacminin 90 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini ifade ederken, dünya çapında bu rakamın 200 milyar doları aşacağını belirtti. Ver”ileri değerlendiren Kılıç “Dünya genelinde erkekler, kadınlara göre daha fazla alışveriş yapıyor. Bu oran yüzde 53’e, yüzde 47. Ülkemizde ise yüzde 58 oran ile kadınlar Black Friday’de daha fazla alışveriş yapıyor. Kullanıcıların yaş ortalamasına baktığımızda da ilginç bilgiler ortaya çıkıyor. Örneğin sepet ortalaması en düşük olan grup 30 yaş altındakiler. Ancak totalde en çok alışveriş yapanlar da yine 30 yaş altındakiler” dedi. Kılıç, omnichannel pazarlama metodlarından faydalanan markaların iki kata kadar daha fazla sepet ortalaması yakaladığını belirtti.

İşte Türkiye'de "Black Friday"in bilançosu

 

İşte Türkiye'de "Black Friday"in bilançosu

 

 

 

 

 

 

 

İşte Türkiye'de "Black Friday"in bilançosu

İşte Türkiye'de "Black Friday"in bilançosu

bilanço black Black Friday friday indirim kampanya related digital sonuç
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Haberler
4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Sena Tufan
3 hafta önce
Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Haberler
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
Günseli ÖZEN
1 Ekim 2025
"WhatsApp Durumlar"da soru-cevap dönemi başlıyor
Haberler
“WhatsApp Durumlar”da soru-cevap dönemi başlıyor
Sena Tufan
9 Ekim 2025
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Haberler
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.