17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşte geleceğin alışveriş alışkanlıkları...
Haberler

İşte geleceğin alışveriş alışkanlıkları…

Marketing Türkiye
15 Eylül 2016
2 dk okuma

Dünyada olduğu gibi ülkemizde de cadde mağazacılığı ile AVM mağazacılığı birbiriyle rekabet ediyor. Müşteriler hangi tür mağazacılığı, neden tercih ediyor? Alışveriş sırasında beklentileri neler? Gelecekte mağazacılık nasıl bir değişim geçirecek? Gayrimenkul ve arazinin bilinçli kullanımı için bir düşünce kuruluşu Urban Land Institute (ULI), geleceğin alışveriş alışkanlıklarına ilişkin çarpıcı bir araştırma yayınladı.Araştırmada dikkat çeken sonuç yeme – içme yönünde eğilim her geçen gün artıyor ve alışveriş yapılacak mekanın seçiminde etkili oluyor.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte sanal alışveriş her geçen gün artıyor. Ancak bu gelişmeye rağmen mağazadan alışveriş, halen önemini ve ağırlığını koruyor. Amerika merkezli gayrimenkul ve AVM danışmanlık şirketi CBRE’nin, ULI için Ortadoğu ülkelerinde yaptırdığı araştırmanın sonuçları yayınlandı. 22 bin kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ankete göre; tüketicilerin yüzde 80’i ayda en az bir kez, yüzde 42’si ise haftada en az bir kez bir alışveriş merkezini ziyaret ediyor.

Araştırma; internet üzerinden satın almalar artsa bile kişilerin mağazadan deneyimleyerek alışveriş yapmayı tercih ettiğini ortaya koyuyor. İnternet üzerinden en çok alışverişi gençler ve kadınlar yapıyor. Ancak mağazaların sağladıkları bazı imkanların internet üzerinden yapılamaması, mağazacılığın daha uzun yıllar devam edeceğine işaret ediyor. Örneğin kitap dükkanları, online kitapçılarda asla mümkün olmayan imkanlara sahipler; okuma grupları, çocuklar için masal saatleri, yazarlardan ilham alınarak planlanan geziler, imza günleri, kitap-kafeler bunlardan sadece birkaçı…

Yiyecek-içecek mekanları çok önemli

ULI için yapılan araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların çoğunluğu ve özellikle gençlerin, ziyaret edecekleri veya alışveriş yapacakları mekana karar vermeleri aşamasında; yiyecek ve içecek mekanları büyük ölçüde etkili oluyor.

Bu talebe karşılık olarak, geleneksel gıda zincirleri yerlerini etnik restoranlar ve gurme dükkanlara bırakıyor. Yiyeceklerin nereden geldiği, nasıl hazırlandığı ve nasıl yetiştirildiği üzerine özel merak oluşmaya başladıkça, özel restoranların sayısı yanı sıra gurme yağlar ve sirkeler, ısmarlama makarnalar ve özel soslar satan dükkanların sayıları da hızla artıyor.

Gastronomi sınıfları, pasta veya yemek atölyeleri de ortak ilgi alanlarına sahip insanları bir araya getirme konusunda popüler etkinlikler arasına girmiş durumda.

Erkekler de alışverişte “deneyimlemeyi” seviyor

Demografik çalışmalar deneyim ekonomisinin erkeklerin de ilgi odağı haline geldiğini gösteriyor. Hollanda’da Hoog Catharijne Man Cave adlı bir proje, erkeklere bir elektronik mağazasının hemen yanında vakit geçirmeleri, sohbet etmeleri ve dilerlerse bir şeyler içmeleri için Cuma-Pazar arası açık olan ‘boy’s night out’ konseptli orijinal bir mekan oluşturmayı hedefliyor. Böylece eşleri veya arkadaşları alışveriş yaparken erkekler de vakit geçirmek için farklı bir seçeneğe sahip olabiliyorlar.Kişilerin alışveriş tercihlerine ‘özgünlük’, ‘yerellik’ ve ‘ferahlık’’ gibi yeni anahtar sözcükler girmeye başlarken, eşyalara duyulan isteğin yerini sahibine dair bir ipucu veren anlamlı ve bireyseli yansıtan eşyalar alıyor.

Bireyselleşme eğilimi mevcut trendleri yansıtan ürünlere olan talebi de artırdı. Örneğin, İrlandalı perakendeci Primark, düşük fiyatlı ve neredeyse tek kullanımlık giysiler ve aksesuarlar piyasaya sürerek pazarın bu alanında başarı gösterdi. Bu akım, gençler ve bütçe odaklı “fashionistalara” hitap ederken, diğer yandan özgünlük ve sürdürülebilirlik değerleri ile çelişiyor. Ama her şeye rağmen, bu akımın varolan bir pazar talebini karşıladığı ve uygun fiyata istenilen ürünleri sunduğu da görülüyor.

Mağazaların internete tam entegre olması gerekiyor

Mağazaların internete tam entegrasyon sağlamaları, perakende satış ağlarını genişletme taktiği olarak başarıyla uygulanıyor.

  • Online alışveriş en çok gençlerin ve kadın nüfusun ilgisini çekiyor.
  • Click-and-locate özelliği online alışverişi tamamlayacak aksesuarları kolayca sunuyor.
  • Online mağazada gerçeğinde bulamadığınız ürünleri bir tıkla bulma imkanınız var.
  • Kolay iade olanağı, bir sürü parça satın aldıktan sonra uymaması veya yakışmaması halinde büyük kolaylık sağlıyor.

ULI’ye göre; cadde mağazacılığı 2016’da gayrimenkulde yükselen trend

Gayrimenkulde ULI’ın Gelişen Trendleri Raporu, Avrupa’da, 2016 yılında ana cadde üzerinde perakende satışın en umut vadeden yatırım alanlarından biri olduğuna işaret ediyor. Bunun için mağazanın bulunduğu lokasyonun popülerliği de çok önemli. Küçük barlar, restaurantlar başarıya daha kolay ulaşıyor. Başarının bir başka anahtarı ise mekanın bulunduğu çevre ile iyi bir şekilde entegre olması.

1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'da kısa liste heyecanı sürüyor!
Haberler
Cannes Lions’da kısa liste heyecanı sürüyor!
İrem Alimoğlu
22 saat önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
2 hafta önce
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: "Blend"
Haberler
Instagram yeni özelliğini kullanıma sundu: “Blend”
İrem Alimoğlu
18 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.