18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı
Haberler

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

Marketing Türkiye
30 Aralık 2019
3 dk okuma

Tüm dünyada 24 ülkede 1.5 milyonun üzerinde mekan özelliklerini kullanıcılarıyla paylaşan Zomato, İstanbul’da bulunan 31 bini aşkın mekanın bilgilerini Z-Raporu ismini verdiği yeme içme trend rehberinde paylaştı.

İstanbul’da bulunan 31 bin 268 mekanın içeriklerine, menü bilgilerine ve kullanıcı deneyimlerine yer veren mekan keşif rehberi Zomato, 2020’ye geri sayım yapılan bu günlerde mekanlar ve kullanıcı aramalarıyla ilgili ilgi çekici verileri paylaştı. Zomato, İstanbul’daki 31 bin 268 mekan bilgisinden yola çıkarak şehrin yeme içme haritasını gözler önüne seriyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

2019 yılında yeni açılan 13 bine yakın restoran, sektörün canlılığını gözler önüne sererken, son dönemin beslenme trendlerinden vegan ve vejetaryen restoran sayısı 653’e ulaşarak dikkatleri çekiyor. 31 bin 268 mekanın üçte birinde internet bağlantısı olması restoranların da dijitalleşen dünyaya ayak uydurduğunu gösteriyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

İstanbul’un yeme içme haritası

Kullanıcının ürettiği içeriğin ön planda olduğu Zomato’da, foodie ismini alan kullanıcıların 2019 yılı boyunca Etiler, Akaretler, Taksim, Anadolu Hisarı ve Galata gibi şehrin ön plana çıkan semtlerinde yoğunluklu olarak mekan araması gerçekleştirdiği gözlemleniyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

Bu bölgelerde ise ön plana çıkan mutfaklar İstanbul’un çeşitliliğini gözler önüne seriyor. Son dönemin ön plana çıkan bölgelerinde her köşe başında mutlaka karşınıza çıkacak et restoranları, liderliği eline almış durumda. Ardından ise sushi, meyhane ve kebap İstanbul’un geniş kültüre sahip sakinlerinin yeme içme alışkanlıklarındaki çeşitliliği gösteriyor. Türk damak tadına oldukça yakın son dönemin popüler yemekleri humus ve falafeli de barındıran Lübnan mutfağı Zomato kullanıcıları tarafından ilgi çeken popüler mutfaklar arasında yer alıyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

İstanbulluların kahvaltıya, burger, kebap, sushi yemeye ve eğlenmeye en çok nereye gittiğini arama trendlerine göre sıralandıran Zomato bu ilgi çekici verileri kamuoyuyla paylaşıyor.

Özel günlerde Zomato kullanıcıları birbirinden farklı lokasyonları tercih ediyor. Sevgililer Günü’nde sırasıyla Taksim, Akaretler, Etiler, Galata ve Bebek’te mekan araması yapan Zomato kullanıcıları, Anneler Günü’nde Levent, Etiler, Şenlikköy, Salacak ve Anadolu Hisarı’nı, Ramazan’da ise Etiler, Anadolu Hisarı, Akaretler, Taksim ve Beylerbeyi’ni tercih ediyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

31 bini aşkın mekan bilgisi incelendiğinde bölgelere göre mekan türlerinde farklılıklar gözlemleniyor. Taksim’de barlar ön plana çıkarken, Etiler’de kebapçılar, Arnavutköy’de balıkçılar, Beşiktaş’ta ise kahvaltıcıların yoğunluğu dikkat çekiyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

İstanbulluların dört mevsim tercihleri

2019 yılı boyunca ay ay kullanıcı aramaları incelendiğinde, Ocak ayında tatlıcı, Şubat ayında meyhane, Mart ayında ise çiçek kafe ön plana çıkıyor. Nisan ayı ile birlikte et restoranları ve kebapçılar sırasıyla liderliği ele alıyor. Eylül ayı itibarıyla liderlik burgerci aramasına geçiyor. Lübnan mutfağı 2019 yılının son çeyreğinde en çok aranan restoranlar arasında ön plana çıkıyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

En pahalı ve en uygun semtler

Mekanların menü bilgileri ve ortalama iki kişilik fiyatlarını paylaşan Zomato, İstanbul’un en uygun fiyatlı ve en pahalı mekanlarının bulunduğu bölgeleri de paylaşıyor. Bu bilgiye göre, İstanbul’un en pahalı restoranlarının bulunduğu bölgeler Nişantaşı, Cihangir, Karaköy, Etiler ve Ortaköy… İstanbul’un en uygun fiyatlı mekanlarının bulunduğu bölgeler ise Küçükçekmece, Esenler, Bağcılar, Kaynarca ve Güngören oluyor.

2019’da ilk defa olanlar

Değişimi yaşamın her alanında hissettiren 2019 yılı, yeme içme alışkanlıklarında da hayatımıza yenilikler katıyor. İstanbul’a ilk defa gelen Havai Mutfağı, sağlıklı beslenme trendi ile birlikte başlayan arayışlar arasında farklı bir alternatif olarak hayatımıza giriyor. Pilav arabaları bir bir mekanlara dönüşürken; kokoreç, midye gibi lezzetleri içeren sokak lezzetleri 2019 yılı içerisinde ön plana çıkıyor. Freelance ve evden çalışma kültürünün gelişmesiyle birlikte mekanlar da buna ayak uyduruyor, çalışmaya uygun mekan sayısı 2019 yılında artış gösteriyor.

İstanbul’un yeme içme trendleri açıklandı

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10'dan yüzde 25'e çıktı!
Haberler
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10’dan yüzde 25’e çıktı!
Sena Tufan
24 Temmuz 2025
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
Haberler
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
"Değişen Türkiye, dönüşen tüketim" Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Haberler
“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.