15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İstanbul’u neden seviyoruz, neden sevmiyoruz?
Haberler

İstanbul’u neden seviyoruz, neden sevmiyoruz?

Marketing Türkiye
19 Nisan 2016
2 dk okuma

 

İstanbul tarih boyunca filmlere, şiirlere ve kitaplara konu olan mistik şehirler arasında. Ancak İstanbul’da yaşayanların, hayranlık kadar bunalmışlık da hissettikleri bir gerçek. Metropol hayatının tarihle iç içe geçtiği bu şehri, en iyi yaşayanlar biliyor.

DORinsight’ın yaptığı, 8 binden fazla kişinin katılımı ile gerçekleştirilen araştırmada, İstanbul’un en sevilen özelliği tarihi olurken en sevilmeyen özelliği ise şehrin kalabalığı oldu. 17-25 Şubat 2016 tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup 8 bin 18 kişi katıldı.

Araştırma kapsamında, katılımcılara İstanbul’un en sevdikleri ve sevmedikleri yönleri, güzellikleri ve sorunlarına yönelik düşünceleri soruldu.

İstanbul’un en sevilen özelliği: Tarihi

Yapılan araştırmada katılımcılara İstanbul’un hangi özelliğini en çok sevdiklerini sorulduğunda katılımcıların yüzde 35’i İstanbul’un en çok eski yıllara dayanan tarihini sevdiğini belirtti. Bunun yanı sıra İstanbul’un sahip olduğu farklı güzellikler ve iki kıtayı birbirine bağlıyor oluşu da yüzde 20 oy oranları ile İstanbul’un en çok sevilen özelliklerinin başında yer aldılar.

-Yüzde 8’lik kesim İstanbul’un sevilen özellikleri arasında eski binalarını, yüzde 6’sı da şehrin sunduğu iş istihdamlarını gösterdi.

İstanbul’u neden seviyoruz, neden sevmiyoruz?

İstanbul’un en sevilmeyen özelliği: Kalabalık

-Katılımcıların yüzde 38’i en çok İstanbul’un kalabalık bir şehir olmasından hoşlanmadıklarını dile getirirken, bu kalabalığın neden olduğu ve İstanbul için büyük bir sorun haline dönüşen yoğun trafik ve ulaşımın zorluğu da yüzde 30 oy oranıyla çoğunluk tarafından sevilmeyen bir diğer özellik oldu.

-İstanbul’un dışarıdan çok fazla göç alıyor olması ve pahalı bir hayatın olması da sırasıyla yüzde 11 ve yüzde 7 oranları ile diğer sevilmeyen özellikler arasında yer aldı.

İstanbul’un doğal güzellikleri korunsun

İstanbul metropol bir şehir olması dolayısıyla içinde birçok güzellik barındırırken daha iyi standartlarda yaşamak için çözülmesi gereken birkaç sorun da barındırıyor. –İstanbul’un yaşadığı sorunlarla ilgili katılımcıların hem fikirde olduğu çözümlerden en çok oy alanı ise yüzde 27 oy oranı ile doğal güzelliklerin tahrip edilmesine izin verilmemesi ve bu güzelliklerin korunması.

-Trafik sorununun çözülmesi için özel araç kullanımın azaltılmasını isteyenlerin oranı yüzde 26 olurken yüzde 24’lük kesim ise ulaşım yollarının çeşitlendirilmesi istedi.

69 yıl önce yazılan “İstanbul’u Dinliyorum” şiiri zirvede

İstanbul için yazılmış olan şarkılar, şiirler hatta İstanbul’da çekilmiş yabancı filmlerin sorulduğu anket çalışmasında katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 43) İstanbul için yazılmış olan şarkılardan en çok Sezen Aksu’dan “Ah İstanbul” şarkısını sevdiklerini dile getirdi.

Katılımcıların yine yarısından çoğu (yüzde 60) İstanbul için yazılan şiirlerden en sevdiklerinin ise Orhan Veli Kanık’ın 1947 yılında yayınlanan “İstanbul’u Dinliyorum” şiiri olduğunu belirtti. Son olarak İstanbul’da çekilen yabancı filmler içerisinde en sevilen film yüzde 32 oy oranıyla “Skyfall” oldu.

Yeterince tanıtamıyoruz

Araştırmada, her 10 katılımcıdan 6’sı İstanbul’un yurtdışında yeterince tanıtılamadığını da belirtti. Bu sorunun çözümü için katılımcıların yüzde 36’sı yurtdışında yayınlanmak üzere İstanbul hakkında belgeseller ve programlar hazırlanması gerektiğini vurguladı.

Bunu takip eden diğer çözüm önerilerine bakıldığında ise İstanbul’a daha fazla turist çekmek için uluslararası programlar geliştirilmesinin (yüzde 29) ve sosyal medyada yapılan tanıtımın daha fazla olmasının (yüzde 16) önerildiği görüldü.

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
4 Ekim 2025
Başımız sağ olsun...
Haberler
Başımız sağ olsun…
Marketing Türkiye
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.