8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İstanbul halkı olimpiyatlara ne kadar hazır?

Marketing Türkiye
28 Şubat 2013
2 dk okuma

Sportsnet Group 12 yıldır faaliyet gösterdiği spor odaklı pazarlama iletişimi alanındaki tüm stratejilerini, periyodik olarak gerçekleştirdiği araştırmalarla belirliyor. Türkiye’nin önemli markaları ve kurumlarıyla çalışan Sportsnet Group, Anadolu, Okan ve Arcadia üniversitesinden akademisyenlerin yer aldığı uluslararası bir çalışma grubuna yaptırdığı bilimsel araştırmayla Türkiye’nin spor gündemindeki en önemli madde olan “İstanbul 2020 Olimpiyat Adaylığı” konusunda da ayrıntılı bir araştırmaya imza attı. Bu konuda hâlihazırda faaliyet gösteren ve gelecekte göstermeyi planlayan her kuruma yardımcı olması amacıyla araştırmada ortaya çıkan rakamların büyük bir bölümünün kamuoyuyla paylaşılmasına karar verildi.
Tüm ev sahibi şehirlerin adaylık sürecinde en önemli etmenlerin başında, aday şehrin sakinlerinin geldiği noktasından hareketle İstanbul halkına olimpiyat adaylığı hakkındaki görüşleri soruldu. İstanbul’da yaşayan ve olimpiyatları hazırlanan herkesin öngörüleri belirlendi. Araştırma, 15 Eylül 2012 – 15 Ocak 2013 tarihleri arasında; 16 yaş üstü yüzde 62’si erkek yüzde 38’i kadın, yaş ortalamaları 29 olan toplam 1.118 örneklemle, İstanbul halkının sosyo-ekonomik düzeyini temsil eden 7’si Avrupa Yakasından, 4’ü Anadolu yakasından olmak üzere 11 ilçede yüz yüze görüşmelerle uygulandı.

İstanbul halkının yüzde 38’i olimpiyatlardan haberdar değil

Araştırmanın ilk ve en çarpıcı sonuçlarından biri İstanbul 2020 Olimpiyat adaylığı konusundaki bilinirlik düzeyi oldu. Araştırmaya katılanların yüzde 38’i adaylık sürecinden haberdar olmadığını belirtti.

Olimpiyatlar ekonomiye olumlu katkıda bulunacak

Araştırma sonucunda İstanbul halkının büyük çoğunluğunun kentte bir olimpiyat düzenlenmesinin olumlu etkiler yaratacağı konusunda hemfikir olduğu ortaya çıktı. İstanbul halkının yüzde 80’i olimpiyatların şehirlerinde düzenlenmesinin ekonomiyi olumlu etkileyeceğini düşünüyor. Yüzde 71’i kentin gelecekte daha çok turizm ve iş yatırımı almasını sağlayacağına inanıyor.

Olimpiyatların kent sakinlerinin sosyalliğine katkıları da olumlu karşılanıyor. Halkın yüzde 81’i Olimpiyatların yeni insanlarla tanışma ve eğlenceli vakit geçirmede etkili olacağını belirtti. Halkın yüzde 66’sı olimpiyatların şehirleriyle gurur duymalarını sağlayacağını belirtirken, bu tabloda yüzde 16’lık bir kararsız kesim de dikkat çekiyor.

İstanbul halkı gönüllü değil

İstanbul’u bekleyen önemli sorunlardan biri ise izleme ve gönüllü olarak görev alma konularında ortaya çıkıyor. Oyunlara izleyici olarak katılmak isteyenlerin oranı yüzde 52, gönüllü olarak görev almayı düşünebileceklerin oranı ise yüzde 22’de kalıyor.

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
4 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
5 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Güncel Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Milka çikolatalarına "hileli ambalaj" davası
Haberler
Milka çikolatalarına “hileli ambalaj” davası
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Haberler
Tablet seçim sanatı: profesyoneller ve öğrenciler için yeni nesil bir deneyim
Advertorial
26 Eylül 2025
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Haberler
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.