“İş Zekası Uygulamaları” yaygınlaşıyor
İş Zekası uygulamaları, günümüzde şirket yöneticilerinin gündemini oluşturan konuların başında geliyor. Günümüzün küresel rekabet koşullarına yenik düşmek istemeyen yöneticiler de karar alma süreçlerini “İş Zekası Uygulamaları” ile birleştirerek, bu uygulamaları kurumun tamamına yaygınlaştırmayı hedefliyor.
İş Zekâsı ve Müşteri İlişkileri Yönetimi alanında hizmet veren Intellica’nın Genel Müdürü Okan Karaduman, yöneticilerın şirket ile ilgili kararlarını, ellerindeki verileri yorumlayarak ve gerçek rakamları inceleyerek verdiğini söyledi. Teknolojik gelişmelerin ve sosyal medya, e-ticaret gibi kavramların artmasının, kurumların veri miktarında da ciddi bir artışa neden olduğuna dikkat çeken Karaduman, “Bu veriyi işlemek için geleneksel yöntemler doğal olarak yetersiz kalıyor. İçinde müşteri davranışlarına dair çok önemli bilgiler sunan bu veriler işlenmediği takdirde anlamını kaybederek kurumun rakiplerinin önüne geçme olasılığını düşürüyor. Gerçek zamanlı olarak işlendiklerinde ise kurumlara mobilite ve analiz gücü kazandırarak bir adım öne geçme fırsatı tanıyor. Bu şekilde müşteriye doğru zamanda doğru çözüm sunma süresi de saatlerden dakikalara iniyor” diye konuştu. Türkiye’de “İş Zekası Uygulamaları”na özellikle bankacılık-finans, telekom, perakendecilik ve hızlı tüketim sektörlerinin yoğun ilgi gösterdiğini söyleyen Okan Karaduman,” İş Zekası Uygulamaları”nın şirketlerin geleceğini şekillendirmesinde büyük bir yardımcı olduğunu ve karlılığı önemli ölçüde artırdığını vurguldı.