5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş yaratıcılığa gelince Burger King durmak nedir bilmiyor…
Haberler

İş yaratıcılığa gelince Burger King durmak nedir bilmiyor…

Duygu Su Ocakoğlu
26 Eylül 2020
2 dk okuma

Oyun dünyasına biraz bile hakimseniz, FIFA’nın adını duymuşsunuzdur. Toplum için anlamı sevdiği oyuncular ve takımlarla arkadaşlarına karşı mücadele etmek olan FIFA, her sene güncellenmesiyle aslında pazarlama profesyonelleri için ilham alınacak bir modele sahip. Anlaştığı liglerin takımlarının tamamına o senenin versiyonunda yer veren FIFA’nın en başarılı olduğu noktalardan biri de oyuncuların, stadyumların ve elbette formaların oyuna birebir olarak taşınması. Pazarlama dünyasının en yaratıcı markalarından Burger King de, FIFA’nın işte bu mükemmelliyetçiliğini kendisi için büyük bir avantaj haline getirdi.

Stevenage adı size tanıdık geliyor mu? Bize de gelmiyordu… Ta ki Burger King İngiltere dördüncü liginin en sonunda sıralanan bu futbol takımının ana sponsoru olana dek. Stevenage’ın sponsoru olduktan sonra attığı ilk adım her markanın yaptığı gibi formanın önüne logosunu oldukça görülebilir bir şekilde konumlandırmak olan Burger King’in asıl amacı ise, Heartfordshire merkezli bu futbol takımının taraftarlarına ulaşmaktan çok daha derinlikliydi…

İngiltere’nin dördüncü ligi olan League Two, FIFA’nın bu sene anlaştığı ligler arasında bulunuyor. Bu da sıralamada yer alan tüm takımların FIFA 2020’de yer alması anlamına geliyor. Ülke, toplum ve kültür fark etmeksizin tüm dünyada hayranları olan FIFA evrensel bir buluşma noktası olmasıyla markaların (ve belli ki özellikle Burger King’in) mutlaka yer alıp marka konumlandırması yapmak istediği bir platform olarak görülüyor. Peki Burger King bu bilgileri nasıl bir pazarlama stratejisi haline getirdi?

Tüm FIFA severleri oyunları dahilinde Stevenage’i seçmeye, bu adı neredeyse hiç duyulmamış futbol takımına futbolun yıldızlarını transfer etmeye ve Stevenage’in Burger King logosu taşıyan formasını giyen Messi, Ronaldo ve Neymar Jr. gibi ünlü futbolcularla gol attıkları anları paylaşmaya davet eden (ve paylaşım yapan oyun severleri lezzetli sandviçleriyle ödüllendiren) Burger King, bu akılcı adımıyla sadece FIFA oyuncuları tarafından değil, tüm dünya tarafından alkışlandı.

Stevenage forma stoğunun tarih boyunca ilk kez tükenmesi de, kampanyanın sonuçlarından biri oldu…

Hem FIFA’da logo konumlandırması yapan hem de İngiltere 4. liginden bir takımı online’ın en bilinen ve sevilen takımlarından biri haline getiren Burger King, konu yaratıcılık olduğunda sınır tanımıyor demek mümkün…

 

burger king ea sports Fifa stevenage challenge
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Haberler
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Nafizcan Önder
4 hafta önce
"Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar": Sanatın umuda açılan kapısı
Haberler
“Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar”: Sanatın umuda açılan kapısı
Nafizcan Önder
30 Ekim 2025
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi...
Haberler
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi…
Sena Tufan
13 Ekim 2025
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL...
Haberler
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL…
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.