20 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş yaratıcılığa gelince Burger King durmak nedir bilmiyor…
Haberler

İş yaratıcılığa gelince Burger King durmak nedir bilmiyor…

Duygu Su Ocakoğlu
26 Eylül 2020
2 dk okuma

Oyun dünyasına biraz bile hakimseniz, FIFA’nın adını duymuşsunuzdur. Toplum için anlamı sevdiği oyuncular ve takımlarla arkadaşlarına karşı mücadele etmek olan FIFA, her sene güncellenmesiyle aslında pazarlama profesyonelleri için ilham alınacak bir modele sahip. Anlaştığı liglerin takımlarının tamamına o senenin versiyonunda yer veren FIFA’nın en başarılı olduğu noktalardan biri de oyuncuların, stadyumların ve elbette formaların oyuna birebir olarak taşınması. Pazarlama dünyasının en yaratıcı markalarından Burger King de, FIFA’nın işte bu mükemmelliyetçiliğini kendisi için büyük bir avantaj haline getirdi.

Stevenage adı size tanıdık geliyor mu? Bize de gelmiyordu… Ta ki Burger King İngiltere dördüncü liginin en sonunda sıralanan bu futbol takımının ana sponsoru olana dek. Stevenage’ın sponsoru olduktan sonra attığı ilk adım her markanın yaptığı gibi formanın önüne logosunu oldukça görülebilir bir şekilde konumlandırmak olan Burger King’in asıl amacı ise, Heartfordshire merkezli bu futbol takımının taraftarlarına ulaşmaktan çok daha derinlikliydi…

İngiltere’nin dördüncü ligi olan League Two, FIFA’nın bu sene anlaştığı ligler arasında bulunuyor. Bu da sıralamada yer alan tüm takımların FIFA 2020’de yer alması anlamına geliyor. Ülke, toplum ve kültür fark etmeksizin tüm dünyada hayranları olan FIFA evrensel bir buluşma noktası olmasıyla markaların (ve belli ki özellikle Burger King’in) mutlaka yer alıp marka konumlandırması yapmak istediği bir platform olarak görülüyor. Peki Burger King bu bilgileri nasıl bir pazarlama stratejisi haline getirdi?

Tüm FIFA severleri oyunları dahilinde Stevenage’i seçmeye, bu adı neredeyse hiç duyulmamış futbol takımına futbolun yıldızlarını transfer etmeye ve Stevenage’in Burger King logosu taşıyan formasını giyen Messi, Ronaldo ve Neymar Jr. gibi ünlü futbolcularla gol attıkları anları paylaşmaya davet eden (ve paylaşım yapan oyun severleri lezzetli sandviçleriyle ödüllendiren) Burger King, bu akılcı adımıyla sadece FIFA oyuncuları tarafından değil, tüm dünya tarafından alkışlandı.

Stevenage forma stoğunun tarih boyunca ilk kez tükenmesi de, kampanyanın sonuçlarından biri oldu…

Hem FIFA’da logo konumlandırması yapan hem de İngiltere 4. liginden bir takımı online’ın en bilinen ve sevilen takımlarından biri haline getiren Burger King, konu yaratıcılık olduğunda sınır tanımıyor demek mümkün…

 

burger king ea sports Fifa stevenage challenge
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
13 Haziran 2025
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Haberler
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
İrem Alimoğlu
28 Haziran 2025
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım...
Haberler
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım…
Sena Tufan
15 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.