10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İş arayan kadın sayısında yüzde 33 artış
Haberler

İş arayan kadın sayısında yüzde 33 artış

Marketing Türkiye
4 Mart 2015
3 dk okuma

Kadınların istihdamdaki yeri Türkiye için her dönem sıcaklığını koruyan gündem maddesi olarak karşımıza çıkıyor. “İş hayatında kadının yeri, parlamentoda kadın temsilinin oranı” ve son olarak “toplumsal hayatta kadının yeri” konuları en çok konuşulan konular arasında yer alıyor. Mavi yaka ve ara kademede lider insan kaynakları sitesi Eleman.net’in verilerine göre, bu yıl iş arayışında olan kadın adayların sayısı bir önceki yıla göre yüzde 33 oranında artış gösterdi. Kadın adayların yüzde 36’sı İstanbul’da yer alıyor. İstanbul’u İzmir, Ankara, Bursa gibi diğer büyük iller izliyor. Bugün veri tabanında 920 bin kadın üyenin bulunduğu Eleman.net’in üyelerinin yüzde 44’ü kadınlardan oluşuyor.

Anadolu’da kadın istihdamına teşvik gerekiyor 

Kadın adayların yüzde 33.2’sini üniversite mezunlarını oluşturuyor. Onu yüzde 31.5 ile lise, yüzde 25.2 ile yüksekokul mezunları izliyor. Eleman.net Genel Müdürü Özlem Demirci Duyarlar, artan kadın istihdamına paralel olarak eğitim düzeyindeki artışın kadın istihdamında gelecek beklentisini yükselttiğine işaret ederek, kadınların kariyer beklentilerinin de yükselme eğilimi gösterdiğini vurguladı.

Kadın istihdamı oranında yaşanan artışın büyük şehirlerin tekelinde olduğunu ifade eden Duyarlar, konuya ilişkin şu bilgileri verdi:
“Anadolu’da kadın istihdam oranlarının, genele oranla halen çok daha düşük olduğunu görüyoruz. Anadolu’da kadının işgücüne katılım oranları maalesef oldukça düşük… Bu açıdan uygulanan mesleki eğitimler, bu yönde verilen seminerler ve gerçekleştirilen konferanslar gibi etkinlikleri kadın adayların iş gücüne katılımını teşvik etmek için çok anlamlı buluyoruz. Kadınlar arasında iş gücüne katılım yönünde oluşmaya başlayan bilinci yaygınlaştırmamız gerekiyor. Bu konuda gerekirse bir pozitif ayrımcılık yapılarak, kadın istihdamın artırılmasının teşvik edilmesi gerektiğini düşünüyoruz.”

Eleman.net çalışanlarının yüzde 79’u kadın

Eleman.net bünyesinde çalışanların yüzde 79’unun kadınlardan oluştuğunun altını çizen Duyarlar, “Şirket olarak kadınlara pozitif ayrıcalık tanıyan bir politikanın gerekliliğine inanıyoruz ve bu yönde örnek teşkil etmek istiyoruz. 2014 yılında Eleman.net aracılığıyla 52 bin 800 kadını istihdama kazandırdık. Hali hazırda sitemiz üzerinde aktif olan ilanlarda 34 bin kadın adayın arandığını görüyoruz. Bu yöndeki politikamız gereği kadınların istihdama kazandırılması noktasında hassasiyet gösteriyoruz” dedi. Bunun yanında kadın istihdamına yönelik birçok sosyal sorumluluk projesinde yer aldıklarının da altını çizen Özlem Demirci Duyarlar, dünya çapında işini kurmuş fakat yeterli imkanlardan yoksun 10 bin kadına girişimcilik ve işletme eğitimleri vererek kadınların işlerini büyütmelerine destek olmak amacıyla hayata geçirilen “10.000 Kadın” Türkiye Programı’nın da bu projelerden biri olduğu belirtti.

Veritabanında yer alan kadınların yüzde 71’i herhangi bir işte çalışmazken, yüzde 15,2’si iş hayatında aktif olarak yer alıyor. Kadın adayların yüzde 11’i öğrenci, yüzde 1,5’i dönemsel, yüzde 0,7’si proje bazlı çalışan, yüzde 0,6’sı ise emekli. Eleman.net sisteminde yer alan kadınların yüzde 34,3’ü 25-29 yaş aralığında yer alıyor. Yüzde 32,5’i 20-24 yaş aralığında, yüzde 15,1’i ise 30-34 yaş aralığında. Genç yaş ortalaması, uzmanlık seviyesinin de nispeten düşük olmasına sebep oluyor. Adayların yüzde 54,6’sı deneyimsiz ya da deneyim süresi 1-2 yıllık. Yüzde 17,5’i ise 5-10 yıl arasında değişen deneyim sürelerine sahip. Genç yaş ortalamasına dikkat çeken Özlem Demirci Duyarlar, kadınlar için kariyerlerinin en hareketli döneminin 25-35 yaş arasında olduğunu belirtiyor. 

Kadınların En Çok Arandığı Sektörler           
Gıda    7,3%       
Eğitim    7,0%           
Bilgisayar / BT / İnternet    6,4%           
Tekstil    5,7%     
Mağazacılık / Perakendecilik    4,6%           
İnşaat     4,4%           
Reklamcılık    4,0%           
Hizmet / İşletme Servisi    3,7%           
Elektrik ve Elektronik    3,6%       
Restorancılık    3,5%    

Adayların Çalıştığı Sektörler    
Eğitim    11,5       
Tekstil    8       
Gıda    7,5       
Sağlık/Hastane    6,4       
Mağazacılık / Perakendecilik    5,5       
İnşaat    3,7       
Turizm    3,1       
Mali Müşavirlik    2,9       
Halkla İlişkiler    2,3       
Bilgisayar / BT / Internet    2,2     

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Güncel Haberler
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk" sergisi İstanbul’da açıldı
Haberler
“Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk” sergisi İstanbul’da açıldı
Sena Tufan
3 hafta önce
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / I
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Neden semt pazarlarından vazgeçemiyoruz?
Haberler
Neden semt pazarlarından vazgeçemiyoruz?
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.