27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnternet kullanımı konusunda ebeveynler endişeli!
Haberler

İnternet kullanımı konusunda ebeveynler endişeli!

Marketing Türkiye
30 Ekim 2015
2 dk okuma

Kaspersky Lab ile B2B International’ın gerçekleştirdiği yeni araştırma, Türkiye’de ebeveynlerin %32’isinin çocuklarının çevrimiçi ortamda ne gördüğü ya da yaptığı konusunda kontrollerinin olmadığını düşündüğünü, %46’sının çocuklarının internet alışkanlığının bir bağımlılık haline geldiğinden endişelendiğini gösteriyor. Bunun yanı sıra, pek çok yetişkin, dijital ortamda aktif olan ebeveynleri ile

Katılımcıların yarısından fazlası (%58), çocuklarının çevrimiçi ortamda karşılaştığı tehditlerin giderek arttığına inanıyor. En büyük endişe çocukların uygunsuz ya da sakıncalı içeriklerle karşılaşma riski (%51) olurken katılımcıların neredeyse üçte ikisi (%55) çocukların bu tür içeriklere sınırsız erişime sahip olduğuna ikna olmuş durumda.

Diğer endişeler arasında çocukların tehlikeli yabancılarla karşılaşma ve iletişim kurma (%34) ve kendileri hakkında çok fazla kişisel bilgi paylaşma (%40) ihtimalleri yer alıyor. Katılımcıların %33’ü çocukların internet bağımlısı olabileceğinden ve çevrimiçi ortamda çok fazla zaman harcayabileceğinden korkuyor.

Çocukların zararlı yazılımlarla karşılaşma ve muhtemelen bunları tanıyamama riski de ebeveynlerin %37’si için büyük bir endişe kaynağı oluşturuyor. Daha şaşırtıcı ve endişe verici olan ise gençlerin yaşamlarında yıkıcı ve uzun vadeli etkisi olabilecek siber zorbalığın ebeveynlerin sadece %39’u tarafından ciddi bir endişe olarak listelenmiş olması.

Çocuklar tehdit altında!

Çocuklara ilişkin bu doğrudan tehditlerin yanı sıra, ebeveynler aynı zamanda ailenin diğer üyelerinin de verilerin kazara silinmesi ya da kaybedilmesi (%24) ya da çevrimiçi oyunlarda ve diğer ortamlarda uygulama içi satın alımlar nedeniyle beklenmeyen masrafların yapılması (%25) gibi çocukların çevrimiçi ortamdaki korunmasız davranışlarından etkilenebileceği konusunda endişe ediyor.

Yetişkinlerin endişelerine eklenen bir diğer yük ise internet kullanan ebeveynlerin %52’inin ve yetişkinlerin yarısından fazlasının (genel olarak %29) kendi anne babalarının karşılaşabileceği ve başa çıkamayacağı riskler konusunda endişe ediyor olmaları. Dijital ortamda aktif anne babalara sahip katılımcılar (ankete katılanların %16’ı) ebeveynlerini üçte iki oranında daha korunmasız görürken genel olarak katılımcıların %13’ü bu yaşlı akrabaların nelerle karşılaşabileceğinden endişe ediyor.

Daha olgun internet kullanıcılarına ilişkin başlıca endişelerin arasında ise zararlı yazılımlarla (%51) ya da sahte web sitelerle ve e-postalarla (%50) karşılaşma, dolandırıcılık ve suç etkinlikleri yüzünden para kaybetme (%45), dolandırıcılara yakalanma (%51) ya da hatta gizlice izlenebilme (%37) riskleri yer alıyor. Çocuklar için çevrimiçi ortamlarda duyulan başlıca korkulara benzer şekilde, tehlikeli yabancılarla (%21) ve sakıncalı içeriklerle (%20) karşılaşma riskleri yaşlıların karşılaşabileceği tehlikeler listesinde de üst sıralarda yer alıyor.

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Instagram'dan yaratıcılığa özel ödül: "Rings"
Haberler
Instagram’dan yaratıcılığa özel ödül: “Rings”
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.