28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Instagram sahtekarları işte böyle çalışıyor
Haberler

Instagram sahtekarları işte böyle çalışıyor

Marketing Türkiye
29 Mayıs 2018
1 dk okuma

Sosyal medyada 40 bin sahte profili inceleyen ZeroFOX Research, dolandırıcıların en sık kullandığı yöntemleri ortaya çıkardı.

Facebook’un aktif kullanıcı sayısı 2 milyarı aşarken, Instagram da 1 milyar kullanıcıya hızla yaklaşıyor. 25 milyonu aşkın kurumsal hesabın yer aldığı fotoğraf paylaşım ağı, özel teklif ve kampanyalar için markaların en sık kullandığı kanallar arasında yer alıyor. Sosyal ağların bu denli aktif kullanımı, siber saldırganların da odağını Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlara yönlendirmesine neden oluyor. 40 bin sahte sosyal medya hesabını inceleyen ZeroFOX Research, dolandırıcılık amaçlı sahte sosyal medya hesaplarının sadece iki yılda 11 kat artmış olduğunu dikkatlerimize sunuyor.

Instagram tarafından paylaşılan verilere göre, her gün 200 milyonu aşkın Instagram kullanıcısı, markalara veya önemli kişilere ait profilleri ziyaret ediyor. Sosyal medyadan sunulan teklif ve kuponlar, siber saldırganların da en çok başvurduğu dolandırıcılık yöntemlerinden birisini oluşturuyor. ZeroFOX Research araştırmasında, dolandırıcılık amaçlı açılan sahte hesapların yüzde 48’inin, zararlı linklere yönlendirmek için kullanıldığı görülüyor. Sahte hesapların yüzde 38’i ise, sosyal medya kullanıcılarını kimlik bilgilerini çalmaya yönelik oltalama (phishing) sayfalarına yönlendiriyor. Üstelik araştırmaya göre dolandırıcılar, saldırılarının etkisini artırmak için Instagram ve Facebook gibi platformlarda reklam vermekten de çekinmiyor.

Sosyal medya, markalar için kurtlar sofrasına dönüşüyor

Sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, siber saldırılar da odağını sosyal ağlara yöneltiyor. Sahte hesaplar, halka mal olmuş marka ve kişilere ait hesapları ele geçirme, veri kaybı ve müşteri dolandırıcılığı gibi pek çok vaka hem son kullanıcıyı hem de hesap sahiplerini risk altında bırakıyor. Başta Facebook, Twitter ve Instagram olmak üzere sosyal, mobil ve dijital platformlar siber güvenlik için yeni bir cepheye dönüşmüş durumda. Üstelik bu platformların devasa ölçeği ve güvenilir doğasına karşın, yetersiz bir görünürlük sunması şirketlerin işini zorlaştırıyor. Markalar, hedefli çalışan oltalama saldırılarından, sahte hesaplara kadar pek çok tehditle karşı karşıya kalıyor. Bu tehditlere etkin yanıt vermek için, sosyal medyaya ve dijital iletişim kanallarına odaklı çalışan bir koruma çözümüne ihtiyaç duyuluyor.

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
3 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
4 Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
5 TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Güncel Haberler
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Yapay zeka mobil uygulama pazarını yeniden şekillendiriyor!
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Türkiye’de markalar Apple Haritalar reklamlarına hazır mı?
Levent Gültekin: "Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!"
Levent Gültekin: “Kutuplaşma, gazeteciliği boğuyor!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sena Tufan
19 Ekim 2025
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
Haberler
Yapay zeka ile alışveriş kapıda: Perakende markaları nasıl hazırlanmalı?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Sözde “kasım indirimleri”ne 12,9 milyon lira ceza
Haberler
Sözde “kasım indirimleri”ne 12,9 milyon lira ceza
Marketing Türkiye
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.