3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IMF dijital para birimleri için küresel bir platform oluşturuyor…| Son 24 saatin gündemi
Haberler

IMF dijital para birimleri için küresel bir platform oluşturuyor…| Son 24 saatin gündemi

Seda Başpınar
20 Haziran 2023
3 dk okuma
IMF dijital para birimleri için küresel bir platform oluşturuyor…| Son 24 saatin gündemi

Uluslararası Para Fonu (IMF) Başkanı Kristalina Georgieva, merkez bankası dijital para birimleri (CBDC) üzerine yoğunlaştıklarını ve bu para birimleri için küresel bir platform üzerinde çalıştıklarını açıkladı.

Fas’ta düzenlenen bir konferansta konuşan Georgieva, birlikte çalışılması gerektiğine vurgu yaparken gelecekte yaygınlaşması beklenen bu para birimleri için daha verimli ve adil işlemler gerektiğini söyledi ve birbirine bağlı sistemlere ihtiyaçlarının olduğunu ekledi.

IMF, üzerinde çalıştığı platform sayesinde dijital para birimleriyle ülkeler arasında işlem yapılabileceğini ifade ediyor. Ayrıca, merkez bankalarının CBDC için ortak bir paydada buluşmasının önemine de vurgu yapıyor. Georgieva, bir platform üzerinde anlaşamamanın muhtemelen kripto paralar ile doldurulacak bir boşluk yaratacağını düşündüklerini de ekliyor.

Merkez bankası dijital para birimleri ya da kısaca CBDC’ler, merkeziyetsiz olan kripto paraların aksine merkez bankaları tarafından kontrol edilen dijital para birimlerine deniyor. Para birimlerinin dijital versiyonları olarak düşünebilirsiniz. Birçok ülke; maliyetleri düşürmesi, işlemleri hızlandırması, finansal katılımı artırması, havaleleri daha ucuz yapması gibi nedenlerden dolayı CBDC’lere sıcak bakıyor.

Rekabet Kurulu’ndan Google’a soruşturma

Rekabet Kurulu bağlama ve kendini kayırma davranışlarıyla ilgili Google hakkında açtığı ön araştırmayı sonuçlandırdı ve Google hakkında reklam hizmetlerinde kendini kayırarak rekabet yasasını ihlal ettiği gerekçesiyle soruşturma açılmasına karar verdi.
Rekabet Kurulu, son dönemde teknoloji şirketlerinin hakim durumlarıyla ilgili uluslararası alanda alınan kararların bir benzeri kapsamında soruşturma açtı. Hakim durumda olan teknoloji şirketlerinin doğrudan ya da dolaylı olarak bir hizmetin kullanımını başka bir hizmetin kullanımı şartı uygulaması “bağlama” olarak tanımlanıyor.

Rekabet Kurumu’nun ön araştırmasında da Google şirketinin kendisine ait YouTube platformunda reklam yayınlayabilmeyi, yalnızca kendi reklam teknolojisini kullanma şartına bağlaması “bağlama” teorisine uygun olarak rekabet ihlali iddiasına konu edildi.

Kendini kayırma uygulaması yönünden ise Google tüm aşamalarında büyük oranda etkili olduğu çevrim içi görüntülü reklam teknolojisin tedarik zincirinde, üçüncü taraf reklam teknolojisi kullanan şirketlere karşı kendi teknolojisini avantajlı konuma getirerek hakim durumu kötüye kullandığı iddiası konu edildi.

Kaynak: ekonomim.

Martı’nın festivali “mitinge” döndü

IMF dijital para birimleri için küresel bir platform oluşturuyor…| Son 24 saatin gündemi

Taksicilerle karşı karşıya gelmesiyle sıkça gündem olan mobilite platformu Martı, 40 bin TAG sürücüsü ve 10 milyon kullanıcısı için bir festival düzenledi. Martı CEO’su Oğuz Alper Öktem’in sahneye çıkıp yaptığı konuşma ve sergilediği tavırlar ise festivalin siyaset mitingine benzetilmesine neden oldu.

Öktem’in “Kendilerine biz taksi lobiyiz diyen birtakım şahıslar burayı görsün. Siz taksi lobisiyseniz, biz de çevreci ulaşım lobisiyiz” sözleri üzerine pek çok kişi festivali “Martı Mitingi” olarak nitelendirdi.

Hadise, Arem Özgüç & Arman Aydın, Kafalar ve Kör Nokta’nın performanslarını sergilediği Martı Festival’de, Martı kullanıcılarına çok sayıda hediye dağıtıldı.

Türkiye’den 2 iş Cannes Lions kısa listelerine kaldı!

IMF dijital para birimleri için küresel bir platform oluşturuyor…| Son 24 saatin gündemi

Bu yıl 70’inci kez düzenlenen Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions’ın kısa listeleri belli olmaya devam ediyor. Şu ana kadar açıklanan listelerde Türkiye’den iki yaratıcı iş yer aldı.

BirGün Gazetesi ve TBWA\İstanbul’un Türkiye’de her geçen gün artan şüpheli kadın ölümlerine dikkat çektiği “#BirTerslikYokMu?” açıkhava kampanyası “Media” kategorisinde, Wunderman Thopmson Türkiye imzalı “Is That Heinz?” kampanyası ise “PR”, “Creative B2B” ve “Brand Experience & Activation” kategorilerinde kısa listeye kaldı.

Varoluşsal sorgulamaların yanıtı Google’da aranıyor…

IMF dijital para birimleri için küresel bir platform oluşturuyor…| Son 24 saatin gündemi

ABD merkezli dijital pazarlama ajansı Digital Third Coast tarafından yürütülen bir araştırmaya göre internet kullanıcılarının yarısından fazlası (yüzde 55) Google’a günde en az 10 soru sorduğunu söylüyor. İşin ilginç tarafı ise bu soruların önemli bir kısmının insanın kendine ve dünyaya dair anlam arayışı etrafında şekilleniyor olması… Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.