İletişim ve pazarlama direktörlerinin rolleri birleşiyor
Halkla ilişkiler şirketi Weber Shandwick, “İletişim ve Pazarlama Bütünleşmesi” (Convergence Ahead: The Integration of Communications and Marketing) adlı araştırmasında, yakın gelecekte iletişim ve pazarlama direktörlerinin rollerinin birleşeceğini ortaya koydu. Araştırmada kurumsal iletişim ve pazarlama faaliyetlerinin yakınlaşması olarak yeni bir trendin doğduğu ifade edilerek bu trendin, dijital medyadaki çaprıcı değişimin ve marka itibarı ile kurumsal itibar arasındaki güçlü ilişkinin bir sonucu olarak ortaya çıktığı belirtildi.
Araştırma, pazarlama departmanını da yöneten iletişim direktörlerinin 2012 yılından bu yana yüzde 35 oranında arttığını ortaya çıkardı. Amerika, Avrupa ve Asya Pasifik bölgelerindeki 10 pazarlama ve iletişim direktörüyle yapılan kapsamlı telefon görüşmelerinden çıkan sonuçlara dayanan Weber Shandwick’in çalışması, birleşme kararının ardındaki etmenleri, artıları-eksileri ve meydana gelen çeşitli örgütsel yapılanmaları inceledi.
“Bugün tüm paydaşlar şirketlerin mesajlarını tek bir kurum sesi aracılığıyla duyuyor” diyen Weber Shandwick Global Kurumsal İletişim Başkanı Micho Spring, “Bazı şirketlerdeki ikili yapılanmalarda pazarlamacıların öncelikli olarak müşterileri hedeflemeleri, kurumsal iletişimcilerin de diğer paydaşlara öncelik vermeleri zaten parçalara ayrılmış olan medya düzenine daha da karmaşa getiriyor. Dijital medya teknolojileri ve kanallarının sayısındaki patlama, birbiriyle uyumlu ve güvenilir bir kurum sesi geliştirmek için pazarlama ve iletişimin bütünleşmesini zorunlu hale getiriyor” diye ekledi.
Dijital medya birleşmeyi hızlandırıyor
Weber Shandwick’in araştırmasındaki bulgular bu bütünleşme akımını tetikleyen etkenlere dikkat çekiyor. Dijital medya, içerik üretimi ve teknolojinin birleşmede oynadığı rol ise bu etkenlerden en önemlisi… Sosyal medya ve dijital teknolojiler, pazarlama ve iletişim arasındaki sınırları ortadan kaldırırken, bu yeni yapılanma, veriye dayalı medya ortamının taleplerini karşılama konusunda daha başarılı oluyor.
Marka ve itibarın Bölünmezliği
Pazarlama ve iletişimdeki bu bütünleşmenin ardındaki diğer etken ise; marka ve kurumsal itibarın birbirinden ayrılamaz olması. Weber Shandwick Kıdemli İtibar Stratejisti, Leslie Gaines Ross, “Bilginin online olarak anlık erişiminden dolayı şirketler marka itibarına yatırım yapmak kadar kurumsal itibara da yatırım yapmanın değerini görüyor. Söz konusu pazarlama iletişimi olduğunda liderler; iletişimciler ve pazarlamacıların bir araya gelmesini stratejik bir ihtiyaç olarak görüyor” diye konuştu.
Başarılı birleşme için 6 adım
Weber Shandwick’in “İletişim ve Pazarlama Bütünleşmesi” araştırması, deneyimlerini paylaşan, pazarlama ve iletişim direktörlerinin çıkardıkları derslerden elde edilen başarılı bir birleştirme rehberi sunuyor. 6 adımın başlıkları şöyle;
– Birleşmeyi stratejik avantaj sağlamak için ele alın
– Ortak bir vizyon ve misyon ile başlayın
– Derinlemesine yaygınlaştırın
– Bütünleştirmeyi Yönetin
– Çabuk ama planlı hareket edin
– Başarılarınızı erkenden ve sık sık kutlayın