9 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı
Haberler

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

Marketing Türkiye
4 Eylül 2021
4 dk okuma

Geçtiğimiz ağustos ayında yapılan ÖTV indirimi sonrasında fiyatların düşmesi pazarı canlandırmıştı. Ancak tedarik sorunu ve çip krizinin dünya çapında devam etmesi sebebiyle yeterli stoklar bulunamıyor ve talepler karşılanamadığı için tüketici ya beklemek durumunda kalıyor ya da ikinci ele yöneliyor. arabam.com’da 2012, 2017 ve 2015 yıllarına ait görece yaşı genç araçların ilan oranlarının artması bu görüşü destekliyor. Ayrıca ağustos ayında 50.000 TL – 100.000 TL ile 100.00 TL – 150.000 TL aralığındaki ilan oranları da artmış durumda.

2. el otomobil ilan platformu arabam.com, geçtiğimiz ağustos ayının ilan verilerini derleyerek, otomotiv pazarına katkı sağlayacak istatistikleri paylaştı. Ağustos ayında en çok ilan “otomobiller” için ve 50.000 TL – 100.000 TL ile 100.000 TL – 150.000 TL aralığındaki fiyatı daha makul sayılabilecek araçlar için verilmiş durumda. Ayrıca, ilan sayılarında geçtiğimiz aylara göre artış gözleniyor.

En çok ilan verilen kategoriler

arabam.com’daki ilanların yüzde 71’ini otomobiller oluşturuyor. Otomobilleri hafif ticari araçlar, arazi araçları, ticari araçlar ve motosikletler izliyor. Traktör ve tarım iş makinaları gibi ilanlar ise yüzde 2’lik dilimde yer alıyor.

ikinci el

En çok ilan verilen 10 marka

Verilen ilanların yüzde 20’sini Renault oluşturuyor. Renault markasını yüzde 18 ile Fiat izliyor. Fiat markasının ardındansa sırasıyla Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Citroen ve Honda geliyor.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

Clio, Astra ve Megane en çok tercih edilen otomobil modelleri

İlanlara model özelinde bakıldığında ağustos ayında en çok ilan verilen otomobil modelleri Clio, Astra ve Megane oldu. Bu üç modeli ise sırasıyla Focus, Passat ve Corolla takip ediyor.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

Arazi, SUV ve Pick-Up Kasa tiplerinde, markaların Ağustos ayı oranları

arabam.com`da yayınlanan 2. el Arazi/SUV/Pick-up ilanlarının oransal olarak değerlendirmesine bakıldığında en yüksek ilan sayısı, yüzde 20 ile Nissan Qashqai’nin oldu. Bu aracı sırasıyla Dacia Duster, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 izledi.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

Ağustos ayında en çok 2012, 2015 ve 2017 model araç ilanları verildi

Ağustos ayında en fazla ilan verilen araçlar, yüzde 7,6 oranı ile 2012 yılına ait modeller oldu. Bunu sırasıyla 2015 ve 2017 model araçlar takip etti. 2000 yılı ve öncesine ait araçlar ise ilanların yüzde 14’ünü oluşturuyor. İlanların model yılına göre oranları aşağıdaki gibi:

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

Motor hacmine göre ilanların dağılımı

Motor hacmi arttıkça yakıt tüketimi ve MTV miktarları da arttığı için 1.6 altındaki motorların 2. el araç alımında ideal olduğu gözlemleniyor. Diğer aylarda olduğu gibi 1.2 – 1.4 arası ve 1.4-1.6 arası motor hacimlerine sahip araç ilanları liderliklerini korumaya devam ediyor. 1.2-1.4 arası motor hacmine sahip araçların ilan oranı yüzde 29, 1.4 – 1.6 arası motor hacmine sahip araçlar ise ilanların yüzde 53’ünü oluşturuyor. 2001 cm3 ve üzeri motor hacmine sahip ilanların oranı ise yüzde 4’te kaldı.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

İlanların fiyat aralığına göre dağılımı

İlanlar içinde en yüksek payı ağustos ayında 50.000 TL – 100 .000 TL aralığındaki araçlar alıyor. 100.00 TL – 150.000 TL aralığındaki araçlar ise ağustos ayında ilanların yüzde 25,9’unu oluşturuyor. Geçtiğimiz ay 150.000 TL ve üzerindeki araçların ilan sayılarında küçük artışlar görünmüştü, ağustos ayında ise 50.000 TL ile 100.000 TL aralığındaki araçların da ilan oranlarında küçük artışlar yaşandı.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

İlanların vites tipine göre dağılımı

Şanzıman tipine göre ilanların dağılımında en büyük payın düz vitesli araçlarda olduğu görülüyor. Ağustos ayında düz vitesli araçlar ilanların yüzde 67’sini, yarı otomatik vitesli araçlar ise yüzde 16’sını oluşturuyor. Otomatik vitesli araçların ilan oranı da aynı şekilde yüzde 16. Ağustos ayında otomatik ve yarı otomatik vitesli araçların ilan oranları bir miktar azalırken, düz vitesli araçların ilan oranlarında küçük artışlar göründü. İlanların şanzıman tipine göre dağılımı aşağıdaki gibi: 

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

Dizel ve LPG’li araçlar Ağustos’ta daha çok tercih edildi

arabam.com ilanları yakıt tipine göre incelendiğinde, LPG’li araçların ağustos ayında ilan oranı yüzde 26,3 oldu. Dizel motorlu araçlar ise yüzde 54,39 oranı ile birinciliği kaptırmıyor. LPG’li araçları sırasıyla benzinli ve hibrit araçlar oluşturuyor.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

200 bin – 300 bin km. aralığındaki araçlarda yoğunluk devam ediyor

İkinci el ilan piyasasında ağustos ayında en çok 200.000 km.- 300.000 km. arasındaki araçlar için ilan verildi. Uygun fiyatlı, yüksek kilometreli araçlar için ilan verilmeye devam ediliyor. 50.000 km. – 100.000 km. aralığındaki ilan oranları ise yüzde 16.

Tüketici soluğu ikinci el araçlarda aldı

“İkinci el otomobil pazarı yazı fiyat artışıyla karşıladı” haberini okumak için tıklayın!

1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Haberler
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Haberler
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sena Tufan
18 Eylül 2025
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.