İki beyaz yakalı üst düzey yönetici ve bir sıra dışı karar

İkisi de yeni nesil işlerde çalışıyordu. Biri Logo Yazılım’da Grup Direktörü, diğeri Amazon Web Services’de Çözüm Mimarıydı. Covid döneminde şirketlerindeki süreçleri hemen hiç aksamamış, hatta büyümüşlerdi. Geceleri uyutmayacak kadar bir fikrin peşine düşme kararıyla her ikisi de kendilerini koruyan unvanları bırakıp girişimcilik dünyasına atladılar.

Logo Yazılım’da Kurumsal Marka ve İletişim’den sorumlu Grup Direktörü Yiğit Çallı ve Amazon Web Services eski Çözüm Mimarı Buğra Kocatürk inandıkları bir fikri gerçeğe dönüştürmek üzere yola çıktılar. Onların bu yeniden yazılacak olan hikâyesini, kafalarında yeni dünyanın gereklerine uygun yaratıcı iş fikirleri olanlara ilham vermesi dileğiyle paylaşıyoruz.

Postnick’i neden kurduk?

Yiğit Çallı “inanılan bir iş fikrinin peşinde gitme” kararı sonrasında en çok sorulan sorunun, Logo Yazılım ve AWS gibi kendi alanlarında Türkiye’de çalışılabilecek iki iyi şirketteki kariyerlerini bırakıp, neden Postnick’i kurdukları olduğunu söylüyor. İşte eski profesyonel yeni girişimci Çallı’nın yanıtları.

“Kurucu ortağım Buğra ile 6 yıl önce yollarımız kesişti ve kısa bir dönem birlikte çalışma fırsatı yakaladık. Bu dönemin ardından yakın iki dost olarak sık sık görüşüyorduk. Ben kariyerime Logo Yazılım’da Kurumsal Marka ve İletişim’den sorumlu Grup Direktörü olarak devam ediyorken, Buğra da IBM sonrası Huawei tecrübesinin ardından Amazon Web Services (AWS)’de Çözüm Mimarı olarak kariyerine devam ediyordu.

Ne zaman bir araya gelsek her defasında birçok farklı iş fikrini her yönüyle değerlendirdik ve bizim için doğru fikir/fırsat olup olmadığını tartıştık. Bu tartışmalarda da şeytanın avukatlığını yapan, sorgulayıcı ve riskleri ortaya koymaktan çekinmeyen tarafta genelde ben yer alıyordum.

Yine Buğra ile buluştuğumuz bir gün, Buğra iş değişikliği sonrası iş adresinin kayıtlı olduğu Yemeksepeti, Amazon, Trendyol vb tüm platformlarda adres değişikliği yapmak zorunda kaldığını anlattı. Eşinin de Instagram üzerinden aldığı siparişlerin gönderileri için kargo şirketlerinde adres girerken verimsiz bir süreçle zaman kaybettiğini, bu sorunlara karşı da merkezi bir adres platformu fikri olduğundan bahsetti. Son 10 yılda 6 kez evini, 7 yıl içinde 3 kez işini değiştirmiş, son 1 senedir ev adresi olarak Profesör Doktor Hulusi Behçet Caddesi şeklinde başlayan ve bitmek bilmeyen bir adres bilgisini her platform ve kayıt formunda tekrar tekrar yazmaktan gına gelmiş biri olarak, sadece kısa bir süre duraklamadan sonra, bu fikir için karşı argüman bulamayacağımı söyledim. Postnick’in temelleri de o gün atılmış oldu.

Yalnızca sürekli adres bilgisini paylaşmakla vakit kaybeden milyonlarca kişi için değil, adres bilgisi alırken müşteri ve ciro kaybeden yüzbinlerce e-ticaret platformu, yanlış/eksik girilen adres bilgisi nedeniyle zamana ek olarak milyonlarca lira kaybeden kargo şirketleri için nasıl bir değer yaratabileceğimizi araştırdıkça, fikrin global potansiyeline olan inancımız da her geçen gün daha çok arttı. Bu potansiyel, günlerce sabahın 3’ünde adrenalin yüklü şekilde uykularımızdan kaldırıp, pazarı daha fazla araştırmaya, platformun ilk çıkış noktasında hangi özelliklerin olması gerektiğine odaklıyordu bizi.

Bu süreçte Covid-19’un tüm dünyada hayatlarımızı bir anda değiştirmesine de hep birlikte tanık olduk. Evde kalan milyarlarca insanın e-ticaret hacmine etkilerini, bulunduğu riskli ortamdan daha az riskli bölgelere taşınan milyonlarca insanın yaşadığı zorlukları, kargo ve kapıya teslim firmalarının katlanarak artan gönderi adetlerini gördüğümüzde, ne kadar doğru bir soruna ve ihtiyaca çözüm ürettiğimizi bir kez daha kanıtlamış olduk.

Ben son 5 yıldır ailem gibi benimsediğim Logo Yazılım’daki üst düzey yönetici kariyerimden, Buğra da IBM, Huawei ardından son bir buçuk yılını geçirdiği AWS’deki kurumsal kariyerinden vazgeçerek, Postnick’in iki kurucu ortağı olarak 1 Eylül itibari ile yeni hikayemizi yazmaya başladık.

Şimdi önümüzde bizi heyecanlandırdığı kadar da zorlayacak olan, her gün yeni engellerin aşılması gereken bir dönem bekliyor.

Hedefimiz adres yönetiminde Postnick’i global platform yapmak ve ‘>>’ kullanımını da adresleri tanımlayan global sembol haline en kısa zamanda getirmek.

Bize ve bu yolculuğa inanan, bizleri destekleyen, ailemiz, dostlarımız ve ayrıldığımız şirketlerdeki yöneticilerimize de tekrar en içten teşekkürlerimizle.”

Postnick ile ilgili daha fazla bilgiye BURADAN ulaşabilirsiniz.

İLGİLİ HABERLER