10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
IKEA'dan ters psikoloji: Saçmalığın dayanılmaz çekiciliği
Haberler

IKEA’dan ters psikoloji: Saçmalığın dayanılmaz çekiciliği

Marketing Türkiye
3 Aralık 2018
1 dk okuma

IKEA’nın yeni iletişim kampanyaları ters psikolojinin ne denli etkili olduğunu kanıtlar nitelikte… Youtube’da izlemek istediğiniz videodan önce çıkan reklamı 5 saniye içinde geçebilirsiniz ve IKEA da sizden tam olarak bunu istiyor: “Görülecek bir şey yok geçin…”

IKEA minimal tarzını bu sefer günlük hayatın monotonluğuna sıkıştırıyor ve ürünlerini her zamanki etiketlerini kullanarak tanıtıyor. Youtube TrueView reklamları genel olarak beş saniye içinde geçiliyor çünkü insanlar izlemek istedikleri esas videoyu hemen açmak istiyor. Çoğu zamanda karşılarına çıkan bu reklamlara karşı antipati duyuyorlar. Bu yüzden birçok marka 5 saniye içinde merak uyandırmak için her türlü yolu deniyor ki reklamları geçilmeden, tamamen izlensin. İşte IKEA bunun tam tersini yapıyor.

Saçma ama dayanılmaz

IKEA’nın 4 ve 8 dakikalık reklam filmlerinde günlük hayatın akışını yaşayan insanların evlerine konuk oluyoruz. Önce öpüşüp sonra tartışan bir çift ya da dağ gibi birikmiş bulaşığı yıkayan birinin günlük hayatına giriyoruz. Ne bir heyecan ne de bir gizem var, tamamen gerçek hayat…  “Siz reklamınız izlensin diye uğraşırken biz hedef kitlemize reklamımızı geçmelerini söylüyoruz” diyen IKEA bu hareketiyle Youtube TrueView reklamlarına çok farklı bir bakış açısı getiriyor.

IKEA’nın reklamları 3 dakika 15 saniye görüntülemeyle, ortalama görüntüleme oranı olarak endüstri standardının çok üstüne çıkıyor.

Künye:
Reklam Ajansı: Åkestam Holst, Sweden
Reklamveren: IKEA
Yapım Şirketi: Bacon STH
Kreatif Yönetmen: Magnus Jakobsson

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google Asistan kaldırılıyor!
Haberler
Google Asistan kaldırılıyor!
Sena Tufan
17 Mart 2025
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
Haberler
İş yerinde stresle başa çıkmanın 10 yolu!
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
İş dünyasındaki cinsiyet eşitsizliklerinin artık Türkçe karşılıkları olacak
Haberler
İş dünyasındaki cinsiyet eşitsizliklerinin artık Türkçe karşılıkları olacak
Sena Tufan
5 Mart 2025
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Haberler
Tüketicinin yeni gözdesi bitkisel sütler!
Sena Tufan
20 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.