25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İhracatçılara Hürrem ve Kanuni desteği

Marketing Türkiye
19 Eylül 2013
2 dk okuma

Türk ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarları arasında yer alan ‘World Food Moscow’a Kanuni Sultan Süleyman ve eşi Hürrem Sultan’ın ‘desteğiyle’ adeta bir çıkarma yaptı. Milliyet gazetesinin haberine göre Türkiye İhracatçılar Meclisi’ne (TİM) bağlı ihracatçı birlikleri, Türk bulgurunu, narenciyesini ve şekerlemesini, birbirlerinden bağımsız olarak, Kanuni dönemi ve Osmanlı vurgusuyla dünyaya pazarlamaya başladı. Moskova’daki fuarda geniş bir stant kuran hububat ve bakliyat ihracatçıları Türk bulgurunu, Rusya ’nın en popüler tahıllarından ‘greçka’nın yerine geçirmekte kararlı. Bunun için hem bulgurun greçka’dan daha sağlıklı olduğu, hem de Hürrem Sultan ve Kanuni’nin ‘favori’ yemekleri arasında olduğunu vurguluyorlar. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Hububat Bakliyat İhracatçıları Birliği Başkanı Şahin Batallı, bulgur ihracatının önemli bir potansiyel taşıdığını, Kanuni ve Hürrem Sultan’lı tanıtımın ilgiyi artırdığını söyledi.

 

Ana pazar Rusya
Şekerleme ihracatçıları da Kanuni’nin şehzadeliğini geçirdiği Manisa’nın mesir macunu ile Türk şekerine ilgiyi artırmaya çabalarken narenciye sektörü ise bir adım daha ileri gitti. Narenciye ihracatçıları Türk portakalı, mandalinası ve greyfurtunu Rusya’da çok izlenen Muhteşem Yüzyıl dizisinin yıldızlarıyla tanıtacak. Akdeniz Yaş Meyve ve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak, geçen yılki 1 milyar dolara yakın narenciye ihracatında ana pazarın yüzde 45 pay ile Rusya olduğunu ve bu pazarı korumanın kendileri için büyük önem taşıdığını söyledi. Kavak, “Daha önce narenciye tanıtımı için Tarkan’la çalıştık. Şimdi ise tanıtımı Muhteşem Yüzyıl’dan Meryem Uzerli ve Halit Ergenç ile yapıyoruz. Biz reklamı çektiğimizde Meryem Uzerli diziden ayrılmamıştı. Bu tanıtımın büyük ilgi göreceğine eminiz. Bu reklam 10 Kasım’dan itibaren Rusya, Romanya, Ukrayna, Polonya ile Ortadoğu ülkelerinde yayınlanacak. Ayrıca bu ülkelerde billboard’larda reklamlarımız yer alacak. Narenciyede rakibimiz çok. Hem ihracatı artırmamız, hem de İspanya ve Arjantin gibi ülkelere karşı pazarı korumamız lazım” dedi. Reklamda Kanuni’nin odasından gelen sese kulak kabartan Hürrem Sultan, kıskançlıkla içeri girince tepsi tepsi narenciye ürünüyle karşılaşıyor. Padişah bir portakal soyarak Hürrem Sultan’ın gönlünü alıyor.

1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
5 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
5 Kasım 2025
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
Sena Tufan
1 hafta önce
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Haberler
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
"Bağımsız liderler" bir araya geliyor: "Fractional Leadership Community" kuruldu
Haberler
“Bağımsız liderler” bir araya geliyor: “Fractional Leadership Community” kuruldu
Nafizcan Önder
23 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.