21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“İçgörü” hakkında bilmek isteyip soramadığınız her şey
Haberler

“İçgörü” hakkında bilmek isteyip soramadığınız her şey

Marketing Türkiye
5 Mart 2020
3 dk okuma

Contagious, “içgörü” denince bahsedilenin tam olarak ne olduğunu planlamacılara ve stratejistlere sordu.

“Etkili bir kreatif felsefenin merkezinde hiçbir şeyin insan doğasına dair bir içgörüden daha güçlü olmadığı inancı vardır” demiş Bill Bernbach 1980 yılında 4As için yaptığı konuşmasında.

İçgörünün değeri reklam sektöründe değişmeyen ve hatta artan sayılı olgulardan. Reklamcılığın aktif malzemesi diye adlandırılabilecek içgörüler zamanı az olan müşterilerin durmaksızın talep ettiği bir hizmet haline geldi.

Peki içgörü nedir? Bu sorunun cevabı o kadar da net değil.

Birçok gündelik düşüncenin içgörü olarak kabul edilip yanılttığı da, önemli içgörülerin yeterince derinlikli bulunmayıp göz ardı edildiği de sektör profesyonellerinin başına gelen durumlar.

Contagious içgörünün tanımını netleştirmek için sektörün önde gelen stratejist ve planlamacılarına onlar için içgörünün ne anlama geldiğini sordu.

İçgörü nedir?

1)“Bana göre içgörü bir durumu farklı bir açıdan görmemizi sağlayan her şeydir. Bunun yanı sıra her içgörü bir fikri oluşturma sürecinde rol almamalı, markanızın ele alabileceği bir bilgi olmalı. Fikir içgörüden doğmalı ve içgörünün ortaya koyduğu düğümü çözmeli ancak çözmek bu içgörüyü göstermekle aynı şey değildir.

Bodyform Life Fearless (Korkusuz Yaşa) kampanyamızda kadınları geri plana iten tabuları bu tabuların onları geri planda tuttuğunu “göstermeden” ele aldık. Strateji içgörüye dayanarak ileri atlamak olmalı, içgörüyü tekrar sunmak değil. ”

– AMV BBDO Eş CSO’su Bridget Angear

2)“Bir probleme ışık tutan, henüz dile getirilmemiş bir gerçektir içgörü. İçgörüyü çoğunlukla başka bir kaynaktan edindiğimiz için kendimizinmiş gibi göstermektense bir sorunu çözmemizi sağlayacak yeni ve ilgi çekici bir yöntem olarak kullanmalıyız. Bana göre bütün yaratıcı işlerin bir içgörüyü merkezinde barındırması gerekir. İçgörünün geçerliliğinin ele aldığı konuyla alakası ve hitap ettiği tonun kapsayıcılığına göre değişeceğini de unutmamak gerek.”

– CHE Proximity Ulusal CSO’su David Halter

3)“Bence içgörü bir ürünü, kategoriyi, vs. daha net veya farklı görmemizi sağlayan acı gerçektir. Daha yeni iyi bir tanım okudum: Daha önceden bilmediğin bir şey. Bu tanımı seviyorum çünkü içinde ‘Gerçekten de bunu böyle düşünmemiştim’ hissiyatı var.”

-BETC Strateji Lideri Guillaume Martin

4) “Jeremy Bullmore’un (WPP) tanımı açık ara en doğrusu; ‘Neden iyi bir içgörü bir buzdolabı gibidir? Çünkü dış kapağını açtığın an derininden bir ışık yanar’. İçgörü sizi fikre götüren bir basamaktır.

Benim en sevdiğim örnek Mother/Naked for Boots’tan. İnsanların yeni yılda gerçekleştirmeyi planladıkları hedef listelerine çoğu zaman uymadıkları bir gözlemdir. İnsanların bunu başaramamalarının nedeninin bir anda çok fazla hedefi gerçekleştirmeye çalışmaları olması ise bir içgörüdür. Bu içgörü Change One Thing’in (Bir Şeyi Değiştir) oluşmasındaki basamaktı.”

Mother/Naked for Boots – Change One Thing: https://vimeo.com/28988753

– The Fawnbrake Collective Kurucu Ortağı Amelia Torode

5)  “Saatchi’den Richard Huntington bu işi iyi beceriyor. ‘Vahiy gibi’ terimini kullanıyor ve içgörünün dünya hakkında akıl almaz bir çözümlenmeye yol açması gerektiğini söylüyor. Bu tür bir tanımı kullanırsak yapılan işlerin sadece bir avuç kadarının bir içgörüden çıktığını söyleyebiliriz.

Bu arada benim bu duruma çok takılmadığımı bilin isterim. Bazı müthiş kampanyalar ilham aldıkları içgörüleri kıvamında ortaya koyarken bazı rezalet örnekler ise güzelim içgörüleri çarpık hale getiriyorlar. Bazen bir vahiyden ziyade yeterince işlenmemiş veya iyi anlatılamamış bir fikri alıp ustalıkla hayata geçirmek daha etkilidir.”

– Lucky Generals Kurucu Ortağı Andy Nairn

6) “Ben şahsen gerilimi ve uyumsuzluğu daha işe yarar ve ilginç buluyorum. Nerede gerilim ve uyumsuzluk varsa orada sıcaklık, enerji ve iletişim vardır. Bu nokta markaların aksiyon alması için her zaman iyi bir yerdir. Marka bu uyumsuzluğu huzurlu bir hale getirebilir ve gerilimi çözebilir. Yani burada aktif bir rol alacağı alanı da bulabilir.”

– Uncommon Creative Studio Kurucu Ortağı Lucy Jameson

Birkaç önemli nokta daha…

İçgörünün size anlamlı gelen tanımını bulduktan sonra bu içgörüyü nerede bulacağınızı kendinize sorun. Bu geçerli bir soru ama önce beklentilerinizi düzene sokmalısınız. Kimse içgörünün nerede olduğunu gösteren bir pusulaya sahip değil, içgörüler uzmanlığın, bilginin ve sıkı çalışmanın ürünü.

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Haberler
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
4 hafta önce
E-ticaret rekor tazelemeye devam ediyor: 2024'te 3 trilyon TL barajı aşıldı
Haberler
E-ticaret rekor tazelemeye devam ediyor: 2024’te 3 trilyon TL barajı aşıldı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Haberler
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Sena Tufan
19 Nisan 2025
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
Haberler
Geçen yüzyılda erkekler kadınlara göre 2 kat fazla uzadı
İrem Alimoğlu
1 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.