28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İçerik pazarlamasında trafiği artıracak 6 ipucu
Haberler

İçerik pazarlamasında trafiği artıracak 6 ipucu

Nafizcan Önder
18 Kasım 2020
2 dk okuma

Son dönemde markaların satış ve pazarlama stratejilerinde çok daha sık kullandıkları  yaratıcı, etkileyici, eğlenceli ve satın almaya yönlendiren bir kanal olarak öne çıkan içerik pazarlaması, özellikle dijital platformlarda trafiği yüksek oranda artıran bir yöntem olarak tercih ediliyor. Peki içerik pazarlamasında trafiği artırmak mümkün mü? Elbette! İşte size Ajans Dijital Kalem’den içerik pazarlamanızda trafiği artıracak 6 ipucu… 

Ölçüm ve optimizasyon araçları

İçerik pazarlamasında trafiği artıracak en önemli unsurlardan biri sürekli ve düzenli olarak ölçüm yapmak, girilen içeriklerin etkisini görmek ve buna göre optimizasyon yapmaktır. Bunun için kullanabilecek çok sayıda online moderasyon, takip ve raporlama uygulaması bulunmaktadır. Bu araçlarla içeriklerin nasıl bir ekosistemde yayıldığını görmek ve stratejileri bu verilere göre değiştirebilmek mümkün.

Öncelikle orijinal ve özgün içerik

İçerik pazarlamasının olmazsa olmazı orijinal ve özgün içeriktir. Üretilen ve hedef kitlelere sunulan içerik özgün ve markaya özel olmalıdır. Bir başka kanaldan, özellikle de rakip markalardan “kes, kopyala, yapıştır” yöntemiyle alınan içerikler, uzun vadede markaya yarardan çok zarar getirmektedir.

Google Snippet vb. araçlar

Günümüzde üretilen ve paylaşılan bilginin ne kadar çok olduğunu göz önüne alarak bu engin denizde hedef kitlelere içerikle doğrudan ulaşmak için dijital pazarlamayı kullanmak ihmal edilmemelidir. Son dönemde öne çıkan Google Snippet gibi uygulamalar ile arama motorlarında daha görünür olmak ve üst sıralarda yer almak artık daha kolay.

Farklı içerik türleri

İçerik üretimi ve pazarlaması denilince akla ilk olarak metinler veya blog yazıları geliyor. Ancak son dönemde dijital platformların farklı teknolojileri de kullanarak sunduğu çok farklı içerik türleri bulunuyor. Resim, video, GIF, infografik, ses kaydı, podcast, e-kitap vb. içerikleri de kullanarak hedef kitlelere kolayca ve farklı kanallardan ulaşmak mümkün.

Geri dönüşlerin takibi

Dijital platformların sunduğu en önemli avantajlardan biri de tamamen ölçülebilir, herkes tarafından ulaşılabilir ve hedef kitle ile doğrudan iletişim kurulabilir bir yapıda olmalarıdır. Paylaşılan bir içeriğe olan geri dönüşler en çok bu kanallarda markaların karşısına çıkmaktadır. 7/24 açık ve ulaşılabilir olan bu kanallardan gelen geri bildirimler, mesajlar, notlar, şikayetler ve sorular mutlaka düzenli takip edilmeli, yanıtsız bırakılmamalıdır.

Yapay zekanın gücü

Son dönemde farklı teknolojiler ile sürekli gelişen ve yeni özellikler kazanarak çok daha değişik alanlarda kullanılmaya başlanan yapay zeka, içerik pazarlamasında önemli araç olarak öne çıkıyor. Birçok farklı yapay zeka uygulamasını kullanarak içeriklerin tasarlanması, yazılması, paylaşılması gibi birçok konuda fark yaratmak mümkün. Örneğin yapay zeka ile içerikleri arama için optimize etmek, arama motorlarında görünme olasılıklarını artırmak, kişiselleştirilmiş içerikler oluşturmak, chatbots ve kişisel asistanlar kullanarak doğrudan içerik üzerinden hedef kitlelerle iletişim kurmak, artık bir seçenek olarak bir tık uzaklıkta.

Ajans Dijital Kalem content İçerik pazarlaması ipucu marketing
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Sena Tufan
7 gün önce
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Haberler
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
Haberler
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
İrem Alimoğlu
1 Eylül 2025
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Haberler
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.