6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu
Haberler

İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu

Marketing Türkiye
19 Mart 2016
4 dk okuma

 

2016 beraberinde iş dünyasının her koluna olduğu gibi pazarlama sektörünün de gidişatına yönelik yenilikler getirdi.

İçerik pazarlaması da bu değişimden etkilenen kollardan biri. Her ne kadar yorucu, kafa karıştırıcı ve yeri geldiğinde stresli de olsa içerik pazarlamasının olmadığı bir şey var; “sıkıcı”. Müşterilerinizle iletişiminizi sağlamlaştırabilmek için yapabileceklerinizin sınırı olmadığı gibi rekabetteki ve kullanıcı davranışındaki değişimleri gözlemleyerek yapabilecekleriniz de var olan fırsatları kullanmanızla ve onlara eklediklerinle doğru orantılı.

2016 bu sektör için dinamik bir yıl olacağa benziyor ve siz de bundan alnınız ak çıkmak için bu 7 stratejiyi izleyebilirsiniz:

1-İçeriğiniz daha iyi olmak zorunda

Evet, bu bilindik bir gerçeklik. Her adımda elinizdekileri iyileştirerek yolunuza devam etmelisiniz. Ancak bu sene gelen değişim kalite standartlarının daha detaycı ve önemli bir hale gelmesi. Moz ve BuzzSumo’nun kısa bir süre önce yaptığı bir araştırmaya göre yaratılan bütün içeriklerin yüzde 75’i ne bir link ne de bir paylaşım almadan geçip gidiyor, bu da içeriğin markalara hiçbir kâr sağlamadığının kanıtı…

İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu

Bunun nedeni okurların seçicileşmesi, rekabetin katılımcıların artmasıyla daha da kızışması ve bu kalabalığı oluşturan şirketlerin dikkat çekmek için durmadan düşük kalitede içerik oluşturuyor olması. Eğer 2016’da şirketinizin itibarı ve hatta varlığını sürdürmek istiyorsanız içeriğine tıklanan yüzde 25’in içerisine girmek durumundasınız. Bu da içeriğinizin daha iyi araştırılmış, daha iyi yazılmış ve takipçilerinizce daha değerli bulunuyor olması demek.

2-Daha çok video kullanın

Videolar her zaman popülerdi, ancak geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde internetin hızının artması ve yaygınlaşması ve dijital ekranların küçülüp atikleşmesiyle videoların önemi daha da arttı. Facebook ve Twitter 2015’te oto-oynatıcılı videolarını ana sayfalarında barındırarak bir akım yarattılar ve Google da geride kalmayarak arama sonuçlarında video reklamları kullanıcılarına sunmaya başladı. Video trendi kısa süreliğine gelmedi ve ondan yararlanmak istiyorsanız içerik pazarlamanıza daha çok video entegre etmeniz gerekecek. Bu videoların profesyonel ortamlarda oluşturulması gerekmediğini, sadece ilgi çekici olmaları gerektiğini unutmayın.

3-İçeriğiniz zengin cevaplar

2015’in başında Google’da yapılan bütün aramaların yüzde 20’sinin zengin cevaplar (rich answers) ile desteklendiği belirlendi. Bunun yanı sıra Google’ın algoritmaları öğrenen sistemi RankBrain daha kompleks ve belirsiz kullanıcı isteklerini gözden geçiriyor.

İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu

Arananın bulunması için çıkan sonuçları tek tek gözden geçirme gereksinimini ortadan kaldıran zengin cevaplar sisteminin varlığı, insanların daha az işlenmemiş bilgi arayacakları anlamına gelir. Cevabı kısa ve net olan sorular arama motorlarının zengin cevaplar kısmında çıkacaktır (“Pisagor Teoremi nedir?” gibi sorular) ve siz bunu içerik stratejinizde göz önünde bulundurup kolayca bulunan cevapları olan soruları içeriğinizde barındırmamalısınız. Başarıyı garantilemek için mutlaka ana sorunuzu cevaplayan bir ila iki cümlelik bir özet bulundurun. Bu hareketiniz aynı zamanda sizin de bir zengin cevap olarak nitelendirilmenize neden olabilir.

4-Organik sosyal medya gönderilerinden daha fazla görünmeye ihtiyacınız var

Organik sosyal medya görüntülenmeleri Facebook, Twitter ve diğer öncü platformlar başta olmak üzere gerilemeye başladı.

Yayıncılarınız size içeriklerinizi gereksiz gönderilerinizden arındırarak müşteri deneyimini iyileştirmek için yapmanız gerektiğini söyleyecektir ama bunun markaların sırtını dayadığı bilinirlik faktörünü sarsacağı da bir gerçektir. Daha fazla bilinirlik için ücretli platformlar tercih etmek ya da başka organik platformlar bulmak olsun, 2016’da büyük kitlelere ulaşmanız için yeni yöntemler bulmanız gerekecek.

5-Tüketim içeriğinin yeni formları yeni trendleri etkileyecek

Facebook kitleleri içerik tüketimi konusunda yeni ve iddialı yönlere götürüyor. 2015’ın ilk aylarında sunulan Instant Articles kullanıcılarının büyük makaleleri ana sayfaları üzerinden okumalarını sağlıyor. Bu sene yine Facebook’un VR cihazı Oculus Rift  yepyeni bir içerik görüntüleme sistemiyle kullanıcılarının karşısına çıkacak. Materyallerinizden en büyük değeri sağlamak istiyorsanız yatırımlarınızı bu yeni trendler üzerinde yapmalısınız.

6-Müşteri deneyimleri üzerinden oluşturulan içerikleriniz yeni kitlelere hitap etmenizi sağlayacak.

İçerik sektörünün diğer kollarındaysa uygulamalar ve platformlar kullanıcıların yolladığı toplanmış içerik kullanmayı sağlayacak yeni yollar arıyor.

İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu

Örneğin Twitter’ın yeni Moments özeliği kullanıcı içeriklerini çeşitli etkinlik, haber ve diğer medya kollarından aynı noktada topluyor. Reddit’in kullanıcıları sadece kullanıcıların deneyimiyle oluşturulmuş içeriğe güveniyor ve bu norm gün geçtikçe daha popüler hale geliyor.  Markalar ve herhangi bir otorite figürünün oluşturduğu içeriklere ilgi giderek düşüyor ve bunun yerini halkın deneyimlerinden toplanmış içerikler alıyor. Sonuç olarak eğer içerik oluşturma şeklinizi değiştirmezseniz başka bir hedef kitle belirlemeniz gerekecek.

7-İçeriğinizi giderek daha da dijitalleştirmelisiniz.

Araştırmalara göre 2030’a kadar gazeteciliğin yüzde 90’ının yapay zeka sistemleri tarafından kontrol edilmeye başlanacağı tahmin ediliyor.

İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu

Hatta çok büyük bir ihtimalle şimdiye kadar internette haberiniz olmadan dijital beyinler tarafından karşınıza çıkarılan yazılar okudunuz. 2016’nın sonunda dijitalleştirilmiş pazarlama gerçek bir ihtimal haline gelecek. Bu durumu nasıl fırsata çevireceğinize dair akılcı ve atik olmalısınız. Trend tam olarak kültüre yerleşmeden deneme yanılma yöntemiyle sizin işinize yarayan bir ritim belirlemelisiniz.

 

Kaynak: inc.com

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Haberler
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
40 dakika önce
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir...
Haberler
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.