13 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İçecek sektörü ürün yerleştirme reklamlarını sevdi

Marketing Türkiye
22 Şubat 2012
1 dk okuma

Dünyadaki reklam sektörünün son trendi olan “ürün yerleştirme”, ülkemizde de ekranlarda hızla yer alamaya devam ediyor. Reklam takibi konusunda hizmet veren Nar Ajans’ın, yılbaşından bu yana televizyonda yayınlanan ürün yerleştirme reklamlarını incelediği araştırmaya göre; ekranda yayınlanan programlar içinde toplam 755 defa ürün yerleştirme reklamı izlenirken, bu reklamların süresinin de 5,5 saati aştığı belirlendi. Gelişen reklam sektörünün bir sonucu olarak ortaya çıkan ürün yerleştirme reklamlarını, 17 farklı sektörden seksene yakın markanın tercih ettiğinin ortaya çıktığı Nar Ajans araştırmasında, en çok ürün yerleştirme raklamını içecek sektörünün verdiği tespit edildi. Ocak ayından bugüne toplam 235 kez ürün yerleştirme reklamı yayınlanan içecek sektöründe ilk sırada Beypazarı ve Kınık maden suyu markaları bulunuyor. Nar Ajans tarafından geliştirilen özel yazılım sistemi ile takip edilen ürün yerleştirme reklamlarında ikinci sırada iletişim sektörü yer alıyor. 1 Ocak’tan bu yana toplam 93 defa ürün yerleştirme reklamı yayınlanan iletişim sektöründe Turkcell ve Vodafone başı çekiyor. Mobilya, ev tekstili ve eşyası söktürünün toplam 90 ürün yerleştirme reklamı ile üçüncü sırayı aldığı aynı araştırmada, gıda sektörü 66 kez, otomotiv sektörü de 56 kez ürün yerleştirme reklamı vererek üst sıralarda yer aldı.


Sanal reklamların ürün yerleştirmedeki kullanımı da artıyor

Reklam sektörüne yeni bir soluk getiren ürün yerleştirme reklamları; ürünün senaryo içinde kullanılması, ürünün gösterilmesi ya da ana karakterle ilişkilendirilmesi gibi pek çok farklı şekillerde hazırlanabiliyor. Nar Ajans’ın geçen 1,5 aylık araştırmasına göre, markaların 495 kez en çok ekran görüntüsü üzerinde ön planda yer alan ürün ve marka isimlerinin yerleştirildiği reklamları tercih ettiğini de ortaya çıkardı. Markaların ikinci sırada 355 kez tercih ettiği ürün yerleştirme reklamı ise, ürünün senaryo içinde pasif bir şekilde kullanıldığı tarz oldu. Dijital teknikler kullanılarak görüntü üstüne bindirilmiş sanal ürün yerleştirme reklamlarının sayısının da hızla arttığının ortaya çıktığı son araştırmada, bu tür reklamı tercih eden marka sayısının 100’e yaklaştığı belirlendi.

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
Nafizcan Önder
25 Temmuz 2025
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
Haberler
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Haberler
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Haberler
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.