8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hype döngüsüne göre sürücüsüz araçlar en çok beklenen teknolojik ilerleme
Haberler

Hype döngüsüne göre sürücüsüz araçlar en çok beklenen teknolojik ilerleme

Marketing Türkiye
19 Ağustos 2015
1 dk okuma

Gartner’ın her yıl düzenli olarak yayınladığı Hype Cycle araştırma serisinin 2015 sonuçları açıklandı. Yaklaşan trendler ve öngörüler üzerine her alanda hype’ları irdeleyen Gartner’ın sonuçları arasında zirvede yer alan sürücüsüz araçlar oldu. 

Gartner’ın 2015 Hype Cycle for Emerging Technologies sonuçlarına göre öne çıkan sürücüsüz araçların bu yıl zirveye çıkmasında, sürücüsüz (otonom) araçların hala embriyonik olmasına rağmen neredeyse tüm büyük otomotiv şirketlerinin yakın vadeli yol haritaları üzerinde sürücüsüz araçlar üreterek önemli bir ilerleme kaydetmeleri önemli bir etken. Gartner’ın geçtiğimiz yıl sonuçları ‘hype’ döngüsünün tepe noktasında sürücüsüz araçları göreceğimiz sinyalini verse de, bu yılki ilerleme kayda değer. Benzer bir yükseliş gösteren bir diğer yeni teknoloji ise, bağlantılı ev çözümleri. Bu alana odaklanan yeni çözümler ve platformlar, bağlantılı ev çözümlerinin önümüzdeki yıllarda zirveye çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor.

Hype döngüsü gelişmekte olan teknolojileri üç başlıkta destekliyor. Otonomların dışında dijital pazarlama başlığı altında sosyal bağlantı veya ürün ve hizmetlerin pazarlama çalışmalarına katılmasını, dijital iş başlığında ise geleneksel uygulamaların fiziksel ve sanal yöntemlerle dijitale dönüştürülmesini kapsıyor. Gartner’a göre söz konusu teknolojilerin hayatımızın içinde aktif rol oynayabilmesi için 5-10 yıl gibi bir süreye ihtiyaç var.

Hype döngüsüne göre sürücüsüz araçlar en çok beklenen teknolojik ilerleme

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
7 Ekim 2025
Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Haberler
Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
Marketing Türkiye
17 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.