29 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
HTC Türkiye'nin "selfie"sini çekti
Haberler

HTC Türkiye’nin “selfie”sini çekti

Marketing Türkiye
17 Şubat 2015
3 dk okuma

HTC, Türkiye’nin selfie haritasını çıkardı. HTC Türkiye, global bir mobil trend olan selfie (öz çekim) olgusunun Türkiye’de nasıl yaşandığını ortaya koymak üzere, Somera araştırma şirketiyle selfie’lerin en yoğun paylaşıldığı sosyal paylaşım sitesi Instagram üzerinden bir araştırma gerçekleştirdi. Türkiye’deki tüm bölgelerin ve illerin dahil edildiği, bölgeler ve cinsiyetler arası farkların ortaya çıkarıldığı araştırmada, ilginç sosyolojik bulgular elde edildi.

“Türkiye’de Selfie Araştırması”nın sonuçlarının açıklandığı basın toplantısına, HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar’ın yanı sıra, teknoloji ve sosyal medya üzerine yazılarıyla tanınan Serdar Kuzuloğlu ve dünyaca ünlü yıldızlar Miley Cyrus, Bruno Mars, Rita Ora, Nicole Scherzinger’in stilistliğini yapan dünyanın bilinen ilk selfie stilisti Alexis Knox da katıldı.

HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar, toplantıda yaptığı konuşmada HTC olarak, hem Türkiye’de hem de dünyada tüketicilerin eğilimleri doğrultusunda gelişen mobil trendleri ciddiye aldıklarını belirterek, “Bu eğilimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya gayret ederek, hem bu bilgileri kamuoyuyla paylaşmayı sürdürüyoruz hem de ürünlerimizin kameralarinda en iyi teknolojiyi sunuyoruz” dedi. Selfie araştırmasında son üç ayda sosyla medyada paylaşılan 70 bin selfie etiketli paylaşım taranırken, bunlardan anlamlı bulunan yaklaşık 3500 tanesi Somera analistleri tarafından değerlendirmeye alındı. Çalışmaya 7 bölgeden tüm iller dahil edilirken, analizde coğrafi bölgeler ve cinsiyetler arası farklar öne çıkarıldı. 

Erkekler selfie’yi sevdi

Genelde selfie’lerin ağırlıklı olarak iç mekânlarda çekildiği, çekenlerin de güler yüzlü ve özenli olduğu görülen araştırmada, Türkiye’de erkeklerin de en az kadınlar kadar selfie-sever oldukları ortaya çıktı. Selfie çekenlerin yüzde 49’unu erkekler, yüzde 38’ini kadınlar, yüzde 13’ünü ise hem kadın hem de erkeklerin ortak olduğu selfieler oluşturdu. Buna göre erkekler son üç ayda kadınlara göre yüzde 11 daha çok selfie çekti. 

Arkadaşlar, aile ve sevgiliden önde

Birlikte çekilen selfie’ler içinde en çok arkadaşlarla birlikte olanların paylaşıldığı ortaya çıktı. Birlikte olan selfie’lerin yüzde 48’i arkadaşlarla çekilirken, yüzde 26’sı sevgiliyle, yüzde 23’ü ise aileyle çekildi. Toplam selfie’ler içinde sevgiliyle çekilen selfie’lerin oranı yüzde 3’te kalırken, sevgiliyle en çok selfie paylaşılan bölge yüzde 5 ile Marmara Bölgesi, sevgiliyle en az selfie paylaşılan bölge ise yüzde 1 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi oldu.

Araştırmada incelenen selfie’lerin yüzde 66 oranında iç mekânda yüzde 34 oranında ise dış mekânda çekildiği gözlemlendi. Selfie’lerin yüzde 96’sının manzarasız, ancak yüzde 4’ünün bir manzaranın önünde olduğu görüldü. Manzaralı selfie’ler her ne kadar az olsa da en çok manzaralı selfie paylaşılan bölge ise Karadeniz oldu. Karadeniz Bölgesi yüzde 9 oranında manzaralı selfie’leriyle birinci olurken, Marmara ve Güneydoğu bölgeleri yüzde 7 ile ikinciliği paylaştılar.

Erkeklerin paylaştıkları selfie’lerin kadınlarınkine göre daha çok manzaralı dış mekânlarda ve arkadaşlarıyla birlikte olduğu ortaya çıktı. Kadınların ise daha çok iç mekânda, özenli ve tüm vücudu kapsayan selfieler paylaştığı görüldü. Erkeklerin yüzde 8’i manzaralı selfie çekerken, bu oran kadınlarda yüzde 3’te kaldı. Gülümseyen selfie’lerde ise kadınlar erkekleri geride bıraktı. Kadınların yüzde 56’sı selfie’lerde gülümserken, bu oran erkeklerde yüzde 47’de kaldı. Grup halindeki selfie’lerde ise insanların tek selfie’lere oranla daha çok gülümsediği görüldü.

Kadınlar, Marmara ve Akdeniz’de önde

Erkekler Türkiye genelinde kadınlara oranla daha fazla selfie çekerken, bu oranların Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da daha belirgin olduğu görüldü. Doğu Anadolu Bölgesi’nde selfie paylaşanların yüzde 60’ı erkek, yüzde 29’u kadın olurken, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise selfie paylaşanların yüzde 63’ünü erkekler, yüzde 24’ünü kadılar oluşturdu. Kadınların sadece Marmara ve Akdeniz bölgelerinde erkekleri geçtiği görülürken, İç Anadolu Bölgesi’nde ise sadece 1 puan farkla erkekler öne geçti.

Selfie’lerde yalnızız 

Araştırmada tekli selfie’lerin birden fazla kişinin bulunduğu selfie’lere oranla daha çok olduğu görüldü. Araştırma dahilinde tekli selfie’lerin oranı yüzde 59 olurken, çoklu selfie’lerin oranı ise yüzde 41 oldu. Bu kritere göre en sosyal selfie’ler yine Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden çıktı. Güneydoğu’daki çok kişi barındıran selfie’ler yüzde 55 iken, tekli selfie’ler yüzde 45’te kaldı. Selfie’lerde aile üyelerine en çok yer veren bölge ise yüzde 10 oranıyla yine Güneydoğu oldu.
Araştırmaya göre en güler yüzlü selfie’ler Güneydoğu ve Ege bölgesinden, en doğallar ise Doğu Anadolu’dan çıktı. En somurtkan selfie’ler ise İç Anadolu, Marmara ve Akdeniz’den çıktı. Güneydoğuluların selfie’lerinde yüzde 66 oranında, Egeliler’in ise yüzde 60 oranında gülümsediği görüldü. En çok özenerek selfie çeken bölge yüzde 65 oranıyla Marmara olurken, en az özenen bölge ise yüzde 46 ile Karadeniz oldu.

Selfie trendinin 2005’ten bu yana yükselmeye devam ettiğini ve yeni tarzlar kazanarak sosyal medyanın vazgeçilmezlerinden olduğunu belirten HTC Türkiye Ülke Müdürü Canan Taşar, HTC’nin de geçen yıl zirve yapan selfie trendine aynı yılın Ekim ayında 13MP ön kamera ve flaşlarına sahip HTC Desire EYE ile cevap verdiğini söyledi. Taşar, yaptığı her işte insanı odak noktasına alan HTC’nin, dünyanın dört bir yanındaki kullanıcıları için yenilikçi ve kişisel deneyimler yaratmak adına, tasarımın ve teknolojinin sınırlarını sürekli zorladığını vurguladı. 

 

1 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
2 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
3 MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
4 ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
5 Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Güncel Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
“Simit satarak bilgisayar alıyorum” dedi, Monster Notebook’tan yanıt gecikmedi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BİM'den Rekabet Kurulu'nun cezasına itiraz!
Haberler
BİM’den Rekabet Kurulu’nun cezasına itiraz!
Sena Tufan
4 Mart 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
3 hafta önce
Bahis reklamının ardındaki acı gerçek!
Haberler
Bahis reklamının ardındaki acı gerçek!
Sena Tufan
10 Mart 2025
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Haberler
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.