Hizmet sektörünün markalaşma hızı 3 kat arttı

Destek Patent, Türkiye’de ve dünyada 2009 – 2012 yılları arasında yapılan marka başvurularının değerlendirildiği “Markalaşma Trendleri Raporu”nu hazırladı. Raporda marka başvurularının hangi sektörlerde artış kaydettiğine ve hangi ülkelerin dünyada marka başvurularında liderlik ettiğine dikkat çekildi. Rapora göre 2009 – 2012 yılları arasında “reklamcılık, pazarlama, hakla ilişkiler, ofis idaresi ve satış hizmetleri” kategorisinde marka başvuru sayısı 3 kat artarak en çok başvuru yapılan sektör oldu.


Türkiye’de reklam, halkla ilişkiler, pazarlama trend
Destek Patent Yurtdışı Markalar Bölüm Yöneticisi Eser Sipahioğlu, “Dünya ve Türkiye Markalaşma Trendleri Raporu”nda ilginç rakamlarla ve sonuçlarla karşılaştıklarını belirterek, genel olarak Türkiye’de hizmet sektörünün, özellikle “reklamcılık, pazarlama, halkla ilişkiler, ofis idaresi ve satış hizmetleri” alanında 2009 yılından bugüne 3 kat büyüme yaşandığını belirtti. Bu kategoriyi “giyim ürünleri” ve “içecekler hariç olmak üzere birçok gıda ürünleri” sektörünün takip ettiğini sözlerine ekleyen Eser Sipahioğlu, “Hizmet sektörü diğer kategorilerden daha hızlı şekilde büyüyor. Türkiye, hem ulusal nem de uluslararası alanda rekabet edecek markalara sahip olması için vakit kaybetmemesi gerektiğinin farkında. Bu gelişme ise ülke ekonomisi için sevindirici bir gelişmedir.” dedi. 

Yabancılarda trend elektronik, ilaç ve kozmetik

Raporda ayrıca yurtdışından yabancı şirketlerin Türkiye’ye yaptıkları marka başvurularına da yer veriliyor. 2009 – 2012 yılları arasında özellikle “elektrikli ve elektronik” kategorisindeki marka başvuruları birinci sırada, “insan ve hayvan sağlığı için ilaçlar ve hijyen sağlayıcı” ürünleri ikinci sırada yer alırken “kozmetik ürünleri” ise üçüncü sırada yerini alıyor.

 

İLGİLİ HABERLER