5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hizmet sektörünün markalaşma hızı 3 kat arttı

Marketing Türkiye
12 Nisan 2013
1 dk okuma

Destek Patent, Türkiye’de ve dünyada 2009 – 2012 yılları arasında yapılan marka başvurularının değerlendirildiği “Markalaşma Trendleri Raporu”nu hazırladı. Raporda marka başvurularının hangi sektörlerde artış kaydettiğine ve hangi ülkelerin dünyada marka başvurularında liderlik ettiğine dikkat çekildi. Rapora göre 2009 – 2012 yılları arasında “reklamcılık, pazarlama, hakla ilişkiler, ofis idaresi ve satış hizmetleri” kategorisinde marka başvuru sayısı 3 kat artarak en çok başvuru yapılan sektör oldu.


Türkiye’de reklam, halkla ilişkiler, pazarlama trend
Destek Patent Yurtdışı Markalar Bölüm Yöneticisi Eser Sipahioğlu, “Dünya ve Türkiye Markalaşma Trendleri Raporu”nda ilginç rakamlarla ve sonuçlarla karşılaştıklarını belirterek, genel olarak Türkiye’de hizmet sektörünün, özellikle “reklamcılık, pazarlama, halkla ilişkiler, ofis idaresi ve satış hizmetleri” alanında 2009 yılından bugüne 3 kat büyüme yaşandığını belirtti. Bu kategoriyi “giyim ürünleri” ve “içecekler hariç olmak üzere birçok gıda ürünleri” sektörünün takip ettiğini sözlerine ekleyen Eser Sipahioğlu, “Hizmet sektörü diğer kategorilerden daha hızlı şekilde büyüyor. Türkiye, hem ulusal nem de uluslararası alanda rekabet edecek markalara sahip olması için vakit kaybetmemesi gerektiğinin farkında. Bu gelişme ise ülke ekonomisi için sevindirici bir gelişmedir.” dedi. 

Yabancılarda trend elektronik, ilaç ve kozmetik

Raporda ayrıca yurtdışından yabancı şirketlerin Türkiye’ye yaptıkları marka başvurularına da yer veriliyor. 2009 – 2012 yılları arasında özellikle “elektrikli ve elektronik” kategorisindeki marka başvuruları birinci sırada, “insan ve hayvan sağlığı için ilaçlar ve hijyen sağlayıcı” ürünleri ikinci sırada yer alırken “kozmetik ürünleri” ise üçüncü sırada yerini alıyor.

 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri masaya yatırıldı
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri masaya yatırıldı
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Haberler
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Sena Tufan
4 hafta önce
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Haberler
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Nafizcan Önder
26 Ekim 2025
Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
18 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.