23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hizmet sektörünün markalaşma hızı 3 kat arttı

Marketing Türkiye
12 Nisan 2013
1 dk okuma

Destek Patent, Türkiye’de ve dünyada 2009 – 2012 yılları arasında yapılan marka başvurularının değerlendirildiği “Markalaşma Trendleri Raporu”nu hazırladı. Raporda marka başvurularının hangi sektörlerde artış kaydettiğine ve hangi ülkelerin dünyada marka başvurularında liderlik ettiğine dikkat çekildi. Rapora göre 2009 – 2012 yılları arasında “reklamcılık, pazarlama, hakla ilişkiler, ofis idaresi ve satış hizmetleri” kategorisinde marka başvuru sayısı 3 kat artarak en çok başvuru yapılan sektör oldu.


Türkiye’de reklam, halkla ilişkiler, pazarlama trend
Destek Patent Yurtdışı Markalar Bölüm Yöneticisi Eser Sipahioğlu, “Dünya ve Türkiye Markalaşma Trendleri Raporu”nda ilginç rakamlarla ve sonuçlarla karşılaştıklarını belirterek, genel olarak Türkiye’de hizmet sektörünün, özellikle “reklamcılık, pazarlama, halkla ilişkiler, ofis idaresi ve satış hizmetleri” alanında 2009 yılından bugüne 3 kat büyüme yaşandığını belirtti. Bu kategoriyi “giyim ürünleri” ve “içecekler hariç olmak üzere birçok gıda ürünleri” sektörünün takip ettiğini sözlerine ekleyen Eser Sipahioğlu, “Hizmet sektörü diğer kategorilerden daha hızlı şekilde büyüyor. Türkiye, hem ulusal nem de uluslararası alanda rekabet edecek markalara sahip olması için vakit kaybetmemesi gerektiğinin farkında. Bu gelişme ise ülke ekonomisi için sevindirici bir gelişmedir.” dedi. 

Yabancılarda trend elektronik, ilaç ve kozmetik

Raporda ayrıca yurtdışından yabancı şirketlerin Türkiye’ye yaptıkları marka başvurularına da yer veriliyor. 2009 – 2012 yılları arasında özellikle “elektrikli ve elektronik” kategorisindeki marka başvuruları birinci sırada, “insan ve hayvan sağlığı için ilaçlar ve hijyen sağlayıcı” ürünleri ikinci sırada yer alırken “kozmetik ürünleri” ise üçüncü sırada yerini alıyor.

 

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
12 Ekim 2025
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Haberler
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Sena Tufan
27 Eylül 2025
Türkiye'deki Suriyelilerin yüzde 48'i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor...
Haberler
Türkiye’deki Suriyelilerin yüzde 48’i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.