10 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Hırsızın hiç mi suçu yok!

Marketing Türkiye
14 Şubat 2013
1 dk okuma
Hostes kıyafetlerinin değişeceğine ilişkin Mart 2012’de “THY’den herkese pazarlama dersleri” başlıklı bir yazı yazmış, “Diğer havayollarının yeni kıyafetleri bu kadar haber oluyor mudur?” diye sormuştum. Sanırım daha o günlerden bugün olup biteni sezinlemişim. Aradan neredeyse 1 yıl geçmiş. Görülüyor ki tasarım için Dilek Hanif seçilmiş, o da pantolonlusundan eteklisine, şapkalısından yeleklisine kadar pek çok modeli hazırlayıp THY yönetimine sunmuş. İşte kızılca kıyamet de bu modeller arasından en Osmanlı olan basına sızdırılınca çıkmış. Oysaki diğer modeller çok daha günümüz modern çizgilerini yansıtırken yayınlanan açıklamaları dahi dinlemeden zaten kabul gördüğü varsayılarak eleştiri okları atılmaya başlanmış. Modacı Hanif en acımasız eleştirileri meslektaşlarından aldı. Hanif üzerinden de asıl hedef THY acımasızca eleştirildi. THY’den açıklama gecikmeden geldi gelmesine ama sosyal medyanın hiddeti nedense bir türlü dinmedi. Peki, dijital dünyada deprem kaç şiddetindeydi? Bunun cevabını internette takip yapan Boom Sonar verdi. Rakamlar şöyle: Görüntülerin sızdırıldığı hafta sonu, 9-10 Şubat tarihleri arasında 438 farklı internet sitesi üzerinde 1.193 haber yapıldı. Ulusal basın sitelerinde 104, online medya sitelerinde ise 409 kez habere yer verdi. Bu toplamın sitelere göre oransal dağılımı; online medya yüzde 71, ulusal basın yüzde 18 ve yerelde ise yüzde 11 oranında haber olarak yer aldı. Yine aynı tarihlerde sosyal medya kanalları üzerinde toplam 16 bin 691 paylaşım yapıldı. İlk gün yapılan paylaşım sayısı ise 13 bin 219’a çıkmış. Hafta sonu internette süren fırtına, hafta başında basılı mecraya da sıçradı. Gerçi THY’nin açıklamalarıyla iş biraz sakinleşiyor ve toplumsal hafızamız ne kadar çabuk unutuyor olursa olsun bundan böyle THY başarılarıyla olduğu kadar kıyafet kriziyle de anılacak. Bilmem dikkatinizi çekti mi THY’de çıkan her türlü kriz birden yangına dönüyor. Acaba yetkililer neden diye soruyorlar mı?



Bu yazı Günseli Özen Ocaokoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
3 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
4 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
5 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Güncel Haberler
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
Üstad yine durmamış
Haberler
Üstad yine durmamış
Ali SAYDAM
14 Eylül 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.