3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Herkes stresli, İK ne yapsın!
Haberler

Herkes stresli, İK ne yapsın!

Nafizcan Önder
21 Ağustos 2020
2 dk okuma

Tüm dünya mart ayından bu yana daha önce hiç tecrübe etmediği bir küresel salgınla mücadele ediyor. Yaşama biçimlerimizden başlayarak hayatın her alanına tesir eden pandeminin etkileri ise her geçen gün daha çok hissediliyor. Pandeminin bir sonucu olarak, birçok işletme kapılarını kapatırken, bu durum ülkeler özelindeki işsizlik oranlarında da çarpıcı bir artışa yol açtı. Faaliyet gösteren işletmeler ve çalışanlar ise yeni çalışma düzenlemelerine uyum sağlamanın getirdiği birçok stresle baş edebilmek için şirketlerinin insan kaynakları birimlerine her zamankinden daha çok ihtiyaç duymaya başladı.  Peki insan kaynakları  profesyonelleri iş yerindeki stresin yönetimi konusunda çalışanlarına nasıl destek olabilirler? Sorunun yanıtını Oxygen Consultancy Endüstri ve Finansal Hizmetler Müdürü Taylan Bengi’den alalım…

Öncelikli adım doğru iletişim

  • Öncelikle pandemi sırasında çalışanlarınızın yaşadıkları stresi yönetmelerine yardımcı olmak için yapabileceğiniz en öncelikli şey iletişim kurmaktır. Onların sosyal haklar, izin politikaları, evden çalışma veya sunduğunuz diğer yardım programları hakkında soruları olduğunda kiminle iletişime geçeceklerini bilmelerini sağlamak, genel işyeri kaygısını ve COVID-19 ile ilgili iş streslerini azaltmada anahtar olacaktır.
  • Pandemiye ilişkin stres yönetimi planlarınızı, e-posta, şirket içi haber bültenleri gibi duyurularla aktarmanız da yine faydalı olacak aksiyonlar arasında yer alıyor.

Özel hayat ve mesai kavramlarına dikkat!

  • Evden çalışma, sınırlı mahremiyet, sevdiklerimizin sağlığı ile ilgili endişeler, iş yerlerimizdeki aciliyetle birleşiyor. Çalışanlar kişisel hayatlarını işlerinden ayırmazlar ise bu onların tükenme olasılığını artıracak. Bununla mücadele etmek içinse İK birimlerinin, çalışanların mesai saatleri dışında olup olmadığına saygı gösterilerek bu konuda açık direktifler yayınlanabilir.
  • Çalışanlarınıza uzaktan çalışmaya alışmaları için ipuçları vermenin yanı sıra, yöneticilerin uzaktan çalışan ekip arkadaşlarına mentorluk ve destek sağlamaları da oldukça etkili olacaktır.
  • COVID-19 oldukça bulaşıcı ve bazı çalışanlarınızın hastalanması çok olası. Mevcut sağlık kılavuzları, enfekte olanların kendilerini ailelerinden, arkadaşlarından ve hatta evcil hayvanlarından tamamen ayırmalarını ve son semptomlarından sonra yedi gün karantinada kalmalarını önerdiğinden, bu durum, çalışanlar yalnızca hafif semptomlar yaşasa bile işle ilgili strese neden olacaktır. Hastalanan aile üyeleri sürekli bakıma ihtiyaç duyabilir, bu da çalışanların, hasta olmasalar bile onlara bakmak ve ebeveynlik görevlerini yerine getirmek için izin almaları gerekebileceği anlamına gelir. Bu noktada çalışanlarınız kendilerini iyi hissetmiyorlarsa ya da COVID-19 semptomları sergiliyorlarsa evde kalmaları gerekir. Diğer yandan çalışanlarınız izin alma konusunda endişeliyse onların kendilerini rahat hissedebileceği bir iletişim kurmalarını sağlamak son derece yararlı olacaktır. Çalışanların uzaktan çalışmasına izin vermek, kuruluşunuzun statükoyu korumaktan çok çalışan sağlığına değer verdiğini gösterir.

İş yeri güvenliği 

  • İşyeri güvenliği en büyük önceliğiniz olmalıdır. Hastaneler söz konusu olduğunda, bu sorumluluk, daha geniş rollerinin bir parçası olarak güvenliği denetleyen idari personele düşebilir. Ancak tıbbi tesislerin dışında, güvenlik genellikle İK’nın sorumluluğundadır. Bu noktada yüksek temas alanlarının düzenli olarak dezenfekte edilmesini sağlamanız gerekecektir. Hastaneler dışındaki kuruluşlar hijyen ürünleri ve maskeleri sağlamakla yükümlü olmamakla birlikte, özellikle yaş veya sağlık nedeniyle bulaşma riski yüksekse, çalışanlarınızın maske kullanımı zorunlu olmalıdır.

Son olarak…

  • IK her sorunu çözemeyebilir, bu sizlerden beklenmemelidir, ancak devam eden iletişiminiz ve desteğiniz, çalışanlarınızın bu pandemide yollarını bulmalarına yardımcı olmak için paha biçilmez olacaktır. İş stresi için desteğe sahip olduklarını hissederlerse, krizin geri kalanıyla yüzleşmek için kendilerini daha donanımlı hissedeceklerdir.
insan kaynakları Oxygen Consultancy Taylan Bengi
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
5 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Haberler
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi...
Haberler
Orwell’in 1984’ü sansüre karşı mühürlendi…
Sena Tufan
13 Ekim 2025
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
3 gün önce
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
18 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.