26 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her reklamcının yumurta kapıya dayandığında sunuma eklediği 15 klişe fikir!
Haberler

Her reklamcının yumurta kapıya dayandığında sunuma eklediği 15 klişe fikir!

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2015
4 dk okuma

Bu hafta beş konkura girmişsin. Sonuna da bu sunumu yapıştırmışlar. Ve dünyadaki bütün fikirleri de diğer kreatifler düşünmüş. Zaman daralıyor, müştem soruyor, daha da öteleyemem diyor zalım. E ne yapacaksın? Tabii ki her reklamcının hayatında bir çok kez açtığı yumurta kapı dosyasındaki fikirlerden o piti piti yapacaksın. Artık karşına wending machine mi gelir, projection mapping mi bilinmez. Müşterinin şansına kalmış.

Haydin birlikte bakalım o dosyada neler var:

NOT: Sevgili müşteri, karşına olur da bu fikirlerden biri gelirse, lütfen bu listede var diye hemen aşağılama. Güzel örnekleri var. Önemli olan nasıl uygulandığı. Valla bak.

ListeList‘ten Arzu Uzunali listeledi…

1. Bir tır olsun, şehirleri dolaşsın, her şehir Twitter’dan tırı kendi şehrine çağırsın.

tırgetir

O tır her şehre havuz getirse mesela. Daha önce düşünülmedi! Ama hedef kitleden talep var.

2. Kullanıcılardan fotoğraf/video isteyelim. Gönderilen fotoğraflar ‘şey’ oluştursun. Ney?

toplamafoto

Daha önce bi Google yaptı. Türkiye’de daha yapan yok. Ama şu an benimle birlikte 48 ajans çalışanı daha müşterisine sunuyor. Elimizi çabuk tutmalıyız.

3. Wending machine yapalım, Maraş Dondurmacısı gibi şakalarla verelim ürünümüzü.

Kit Kat unveils the latest Japanese craze to hit the UK - a Human Vending Machine - as part of their 'working like a machine' campaign

Maraş Dondurmacısı gibi oynatıcaz müşteriyi diyemezsin tabii. Ağzını yayarak weynding meşhin diyeceksin.

4. Böyle birden flashmob olsun, insanlar ordan burdan toplansın, dans etsin, müzik aleti çalsın, tüketicimizi coşturalım.

flashmob

Türk halkının bu gibi hareketlere, orda şu an hiçbir şey olmuyormuş gibi tavır koymasının ortaya çıkardığı durum kadar acıklı bir sahne görmedim ben. Alkışlamıyorlar bile. Gerçi adam görmüyor ki neyi alkışlasın. Off çok utanç verici. Kapatın.

5. Graffiticiler gelsin, duvar boyasın, insanlar önünde fotoğraf çekip hashtag’le paylaşsın.

graffiti

Bir dönem sunumların en yenilikçi sanatsal fikriydi. Şimdi artık belediyeler bile yapıyor. Ayağa düştü ama yine de listede yer almayı hak ediyor.

6. Şehirde bir araba gezsin, arabayı yakalayıp fotoğrafını çekenler ödül kazansın.

arabayıcekmek

İnsanlar zombi gibi arabanın üstüne atlasın. Araba seyir halindeyken şoförünü aşağı atıp, direksiyona geçen ilk 3 kişi hediye kazansın.

7. Sosyal medya fenomenleriyle anlaşalım, hepsi birbirinden habersiz gibi tweet atsın, kampanya köpürsün.

fenomenler

Ya bu fenomenler olmasaydı niceydi halımız!

8. Tweet attıkça perde açılsın, ürünümüz kabak gibi ortaya çıksın.

surpriz

Bir doğum gününde aldığın çirkin hediyeye şaşırma çabası, bir de şaşırmaya çalışan cast çabası çok fenadır. İlkini başarabilirsen ikincisi ekmek kapısı olabilir.

9. Drone gelsin, tüketicinin kafasına bıraksın.

drone

Seni dronelar getirdi evladım demeye beş kala hala sunumları süsleyen tatlı teknoloji. Çok da bir şey yapılmadı getir götür işleri haricinde ama artık klişe olduğu bir gerçek. Sorry!

10. Instagram fotoğrafları bir araya gelsin, ortaya bişe çıkarsın, o bişeye tıklayıp insanlar aşırı şaşırsın.

ınstagram

Çok güzelini yaptılar be hacı. Taze bitti valla. Ama yine de tutturulan Instagram projesi yapalım isteklerine çare niyetine kullanılabilir.

11. İnsanlar tweet atsın, biz o hashtaglerden şiir, kitap, şarkı, türkü, tekno yapalım.

tweetsong

Tweetlerden yapılmayan bir şey kalmadı demeyin. Tweetlerden çorba yapalımdan, tweetlerden dünya barışı yapalıma kadar yelpaze geniş, yellenin.

12. Projection mapping yapalım, görsel şov yaşatalım, tüketicinin aklını alalım.

mapping_mario

En güzelidir projection mapping. Ya çok güzel fikir bulduk da müşterinin bütçesi yoktu iç rahatlığı verir insanın içine. Büyük fikirlerin insanıyım havası da üfler yandan. Ohhh miss.

13. Dünya X günü ilan edelim, o günü biz sahiplenelim.

conta

Şu günü dünya conta günü ilan ediyoruz. Herkes contalarını değiştiriyor. Anneler babalara conta hediye ediyor. Muslukçular flashmob yapıp sokaklardaki su contalarını gevşetiyor. Sular fışkırırken şaşıran insanlar bir anda eğlenmeye başlıyor. Projection mapping’le Haydarpaşa’ya contalardan oluşan bir animasyon yapıyoruz. Contaları gevşetiyoruz inşallah.

14. Şehrin sokaklarına bişeler saklayalım, insanlar mesajları bula bula ilerlesin, hedef noktaya ulaşan kazansın.

metrobüs

Metrobüs hattı üzerinde kurgulayacağımız oyunda tüketiciler metrobüsleri kullanarak şehirdeki bağzı ipuclarını bulacak. Beş metrobüs yolculuğu sonunda hala sağ kalabilen ve ipuçlarını birleştirip sonuca ulaşanlara kahve kupası hediye edeceğiz.

15. Boğaziçi Köprüsü’nü havaya uçuralım, viral olarak yayalım.

bogazici

Boğazın incisi, yaratıcı bünyelerin birincisi. Ah o köprü üzerine ne fetişler dizildi yarabbi! Boğaz köprüsünden at geçirelim, ışıklarla tweet yazalım, ışıklarını söndürüp sürücüleri öldürelim, trafik polisleri birden flashmob yapsın, şanslı sürücü bungee jumping yapsın… BULDUM!!! PATLATALIM KÖPRÜYÜ! PAT  DİYE PATLASIN. Sonra markamızın logosunun olduğu bayrak aşağı doğru sarksın. İlk önce şaşıran insanlar markamızı görünce alkışlamaya başlasın.

Yalnız ortada artık köprü kalmadığı için bayrağı dronelarla sarkıtacağız. Ek bütçe lazım.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
4 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
5 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Güncel Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Campaign Global Agency of the Year Awards 2024’te Türkiye rüzgarı
Campaign Global Agency of the Year Awards 2024’te Türkiye rüzgarı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Nafizcan Önder
24 Mayıs 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Haberler
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.