8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Her hesap için aynı şifreyi kullanmak, veri hırsızlarına kapıyı açık bırakmaktır!
Haberler

Her hesap için aynı şifreyi kullanmak, veri hırsızlarına kapıyı açık bırakmaktır!

Nafizcan Önder
15 Eylül 2020
1 dk okuma

Geçtiğimiz birkaç haftada şahit olduğumuz üzere, siber saldırılar karşısında Twitter gibi teknoloji devleri bile çaresiz kalabiliyor. Global platformların verileri bir gecede çalınabiliyor ya da ticaret siteleri siber saldırganlar tarafından hacklenebiliyor. Tüm bunları biliyoruz! Biliyoruz ancak bireysel kullanıcı hesaplarımız için ne kadar önlem alıyoruz?

Kaspersky tarafından hazırlanan “Kaspersky Global Gizlilik Raporu 2020” adlı rapor, Türkiye’deki kullanıcıların yalnızca yüzde 36’sının her hesabı için benzersiz bir parola kullandığını ve kullanıcıların yüzde 89’unun parolalarını kendilerinin oluşturduğunu ortaya koydu. Bu veriler olası bir siber saldırıya karşı hazırlıksız olduğumuzun açık bir göstergesi.

Her hizmet için tek bir güçlü ve güvenli şifre kullanabilseydik her şey çok daha kolay olurdu, fakat bu son derece tehlikeli. Yalnızca bir hizmetin veri tabanı sızdırılırsa, büyük olasılıkla yalnızca bir hesabınızı değil, hepsini birden kaybedebilirsiniz.

Kaspersky’nin raporuna göre, Türkiye’deki kullanıcıların yarısı birkaç hesap için farklı parolalar kullandıklarını iddia ediyor, ancak bunların yalnızca yüzde 10’u benzersiz parolalar oluşturmak için parola oluşturucuları veya özel yazılımları kullanıyor.

Tüm bu kaynakları güvenle kullanmak isterseniz, her bir site için ayrı ayrı parola kullanmanız ve hepsini hatırlamanız gerekir. Kullanıcılar yalnızca güvenilir kombinasyonları seçmeli, bunları düzenli olarak değiştirmeli ve aynı parolayı tekrar kullanmaktan kaçınmalı. Tüm parolaları hatırlamak zor olduğu için kullanıcılar ezberlemesi zor olan bu tip verileri genellikle bir kağıda ya da bilgisayarlarındaki bir metin dosyasına yazar. Bu da parolanızın kaybolması veya çalınabilmesini mümkün kılmasıyla güvenli bir yol değil!

Kaspersky, kişisel verilerinin güvenliğini sağlamaları için kullanıcılara hesaplarının giriş bilgilerini paylaştıkları kişi sayısını azaltmalarını ve parolalarını başkalarının bulabileceği kağıtlara ve cihazlara yazmaktan kaçınmalarını tavsiye ediyor…

Kişisel bilgilerinizi nasıl koruyacağınıza ilişkin detaylara ve raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

gizlilik Kaspersky Kaspersky Global Gizlilik Raporu 2020 parola oluşturucusu Şifre
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Haberler
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary'e göre yılın kelimesi "Vibe Coding"
Haberler
Şakaydı gerçek oldu: Collins Dictionary’e göre yılın kelimesi “Vibe Coding”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.