Haziran 2016 e-perakende dinamikleri raporu yayınlandı
Haziran 2016 e-perakende dinamikleri raporu yayınlandı
Karşılaştırmalı ürün fiyatlarının bulunduğu akakçe.com sitesi haziran 2016 e-perakende dinamikleri raporunu yayınladı. Raporun en ilginç bölümlerinden biri her yılın aynı aylarındaki aramaların analizinden yola çıkarak edinilen “önümüzdeki ay talebi artacak kategoriler” bölümü. Akakce.com’a göre Temmuz ayında talebi artacak ürünler listesi :
akakce.com üzerinden yapılan karşılaştırmalı alışverişlerde Temmuz aylarında tipik olarak şu etkenlerden dolayı talep trendleri gözlemliyoruz:
1) Buzdolabı
2) Klima
3) Bulaşık Makinası
4) Fırın
5) Ocak
6) Fritöz
7) Epilatör
8) Davlumbaz
9) Oto Teyp
10) Izgara
11) Vantilatör
Rapor şöyle devam ediyor..
Futbol Şampiyonları Televizyon satışına etki eder mi?
Her Dünya ve Avrupa futbol şampiyonasından önce Televizyon satışının artacağı beklentisiyle kampanya yapıp reklam veriyoruz. Peki, verilere bakınca şampiyonaların böyle bir etkisini gözlemleyebiliyor muyuz? Aşağıda son Avrupa ve Dünya kupaları sırasında talepte önemli bir fark oluşmuş mu sorusuna cevap aradık.
Televizyonlarda marka tercihi
Televizyonlarda marka cephesinde neler olduğuna bakacak olursak özellikle son bir yılda LG’nin kayba uğradığını görüyoruz. Bunu Akakçe’nin kategori sayfasındaki popülerlik sıralamasından da gözlemlemek mümkün. İlk onda geçen yıl 6-7 modeli bulunan LG’nin şu anda sadece 2 modeli mevcut.
Öte yandan en istikrarlı olarak payını artıran markanın Vestel olduğunu söylemek mümkün. Sony ve Philips ise eski günlerinden çok uzak.
Raporun tamamına http://www.akakce.com/bilgi-servisi/bulten/e-Perakende-Dinamikleri-Haziran-2016.pdf adresinden ulaşabilirsiniz.