30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

“Hayata Devam”ın son etabı tamamlandı

Marketing Türkiye
14 Haziran 2014
3 dk okuma

Aksigorta’nın AKUT’la birlikte toplumu başta deprem olmak üzere sel ve yangın gibi doğal afetler konusunda bilgilendirmek amacıyla 2010 yılında başlattığı ve 5 yıllık kurumsal sosyal sorumluluk projesi olarak tasarladığı “Hayata Devam Türkiye” Projesi’nin 5. ve son etabı tamamlandı.

Binlerce vatandaşın yaşamını yitirdiği 1999 Marmara ve ardından yaşanan depremlerde, afetler konusunda bilgi yetersizliğinin, kayıpları daha da artırdığı gerçeğinden yola çıkılarak tasarlanan ve uygulanan “Hayata Devam Türkiye Projesi”nin 5. ve son etabı sonunda toplamda 5.4 milyon kişi “Hayata Devam” dedi. 5 yıl boyunca Türkiye’de 52 il ve 174 ilçe meydanında, vatandaşlara, “Hayata Devam Tırı”nda bulunan 3 boyutlu G Force deprem simülatörüyle 1999 yılında yaşanan 7,4 büyüklüğündeki Marmara Depremi yaşatılarak, konunun önemine vurgu yapıldı. “Güvenli Oda” ve “Güvenli Olmayan Oda” olarak iki farklı bölümün bulunduğu deprem tırında eşyaları sabitlemek gibi alınabilecek basit önlemlerin önemine dikkat çekildi. 60 bin kilometre yol katedilen “Hayata Devam Türkiye” projesi kapsamında 700 bin öğrenciye eğitimler verildi, eş zamanlı olarak sosyal medyada gerçekleştirilen çalışmalarla da 1 milyon 400 bin kişi bilgilendirildi.

“Sabancı Topluluğu için ayrı bir önem taşıyor”

“Hayata Devam Türkiye” projesinin Sabancı Topluluğu için ayrı bir önem taşıdığını belirten Güler Sabancı, 1999 yılındaki Marmara Depremi’nden önce, 1996 yılında merhum Sakıp Sabancı önderliğinde çocuklarda afet bilincini artırmak amacıyla, Türkiye’nin ilk Yangın-Deprem Merkezi’ni (YADEM) kurarak yüz binlerce çocuğa eğitim olanağı sunmaya başladıklarını hatırlatarak “Merhum Sakıp Sabancı’nın hep bu projeyi mobil hale getirerek daha geniş kitlelerle buluşturma düşüncesi vardı. Biz de bu düşünceden hareketle “Hayata Devam Türkiye” projesini uygulamaya başladık. Bu projeyle toplumumuzun gelişimine yaptığımız katkı beni çok heyecanlandırdı ve gururlandırdı. Projede emeği geçen herkese çok teşekkür ederim. ” dedi.

“Katetmemiz gereken çok yol var”

Türkiye’nin yüzde 96’sının afet riski altında olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Aksigorta’nın geçtiğimiz yıl araştırma şirketi Nielsen’e yaptırdığı Türkiye’nin afet bilinci konusunda gerçekleştirilmiş en geniş kapsamlı araştırmasında, Türkiye’de her 100 kişiden sadece 5’inin kendini afet riski altında gördüğünü, afet durumunda can ve mal kaybına uğrayacağını düşündüğünü ve bunun için hazırlıklı olduğunun tespit edildiğini hatırlattı. Kısa bir süre önce Gökçeada açıklarında 6.5 şiddetinde yaşanan depremde, depremin etkisi ile değil, yaşanan panik nedeniyle 1’i ağır 266 vatandaşımızın yaralanmasının depreme ne kadar hazırlıksız olunduğunun en önemli göstergesi olduğunu belirten Uğur Gülen, afet bilinci konusunda katedilmesi gereken daha çok yol olduğunu söyledi. Gülen, şöyle dedi: “Halkımızın büyük bölümü doğal afetlere karşı hangi önlemleri alacağını ve felaketler sırasında ne yapacağını hala bilmiyor. ‘Hayata Devam Türkiye’ Projemiz ile AKUT’la beraber 5 yılda yaklaşık 4 milyon kişiye, eş zamanlı olarak gerçekleştirdiğimiz sosyal medya çalışmalarımızla da 1 milyon 400 bin kişiye doğal afetler ve sigorta bilinci aşılamaya, vatandaşlarımızı afetlere karşı daha donanımlı hale getirmeye çalıştık. Afetleri engelleyemeyiz ama yaraları sarabileceğimize inanıyoruz. ”

AKUT da “Hayata Devam” diyor

AKUT Başkanı Nasuh Mahruki de AKUT’un varlık sebebinin, acil durumlarda ve afetlerde can kurtarmak olduğu kadar bu konularla ilgili toplumu bilinçlendirmek de olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Afetler ve acil durumlarla ilgili konularda yanlış bilinenleri düzeltmek, doğru bilinenleri pekiştirmek ve unutulanları yeniden hatırlatmak amacıyla, eğitim ve toplum bilinçlendirme çalışmalarımızda da arama kurtarmada gösterdiğimiz disiplin, titizlik ve gayretle çalışıyoruz. Aksigorta ile birlikte 5 yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz proje, AKUT’un iki kez, Afet Eğitimi TIR’ımızla 81 ilimizin tamamını ziyaret ettiğimiz projelerin ardından, bu kez ilçeler bazında ve çok daha kapsamlı ve çok daha fazla yurttaşımıza birebir ulaştığımız ve bilgi birikimimizi paylaştığımız en güçlü projemiz oldu. Doğal afetler konusunda halkımızı bilinçlendirmek adına 2010 yılında AKUT ve Aksigorta olarak bilgimizi ve gücümüzü birleştirerek ‘Hayata Devam Türkiye’ dedik. Bu bilinçlendirme turumuz sırasında vatandaşlarımızın böyle özel bir çalışmaya ne kadar ihtiyaçlarının olduğunu gördük. Aksigorta’ya afet eğitimi konusunda yaptığı öncülük için teşekkür ediyorum.” dedi.

1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Haberler
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
Marketing Türkiye
5 gün önce
Türkiye'deki kadınların tercihi düz saç
Haberler
Türkiye’deki kadınların tercihi düz saç
Advertorial
29 Mayıs 2025
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı...
Haberler
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı…
Nafizcan Önder
5 Mayıs 2025
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Haberler
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.