“Hayal edince”ye 5 yıldız
Hem yurtdışında hem de yurtiçinde birçok ödüle layık görülen ve sektör profesyonelleri tarafından yılın en iyi filmleri arasında gösterilen Türk Hava Yolları’nın “Hayal Edince” reklam filmi, Brainjuicers FeelMore50 listesindeki “En Duygusal 50 Film” sıralamasında ikinci oldu. Film aynı zamanda bölgesel kazanan filmler listesinde de bulunuyor.
THY’nin “Hayal Edince” adlı reklam filmi, Almanya’nın en prestijli pazarlama iletişimi dergilerinden W&V’nin belirlediği 2014’ün en duygusal reklam filmleri arasında 2’inci sırada yer aldı. Uluslararası arenada pazarlama danışmanlığı yapan Brainjuicers, her yıl dünya çapında yayınlanan reklamları test ediyor. Değerlendirmede ilk olarak Emotion-into-Action™ skorlama sistemi ile en yüksek ticari başarı potansiyeli olanlar belirleniyor.
Bu kapsamda 2014’ün başarılı viralleri, ödül kazanan işleri ve tüketici tarafından da beğeni toplayan 400’ün üzerinde reklam filmi de test edildi ve reklamların yüzde 50’den azı 3 yıldız ve üzerinde skor almayı başardı. Avrupa kıtası ortalaması 3 yıldız. THY’nin “Hayal Edince” filminin de bulunduğu 5 yıldızlı Blockbusters alanında ise çok az sayıda reklam yer alabiliyor. 5 yıldız skoruna ulaşan ve markalarına şöhret getiren reklamların oranı ise yüzde 5’te yer alıyor.