Hashtag’leriyle Twitter’da ses getiren kampanyalar
Hashtag yani etiket bu hafta 12. doğum gününü kutluyor. Her şey 23 Ağustos 2007’de Twitter kullanıcısı Chris Messina’nın platformdaki grup konuşmaları için # sembölünü kullanmayı öneren tweeti ile başladı. O zamandan beri, topluluklar seslerini duyurabilmek ve global konuşmalar yapabilmek adına #MeToo ve #FridaysForFuture akımlarından #Eurovision ve #FIFAWorldCup etkinlikleri için pek çok etiket kullandılar. Türkiye’de ise özellikle spor olaylarında kitleleri birleştiren hashtaglere baktığımızda #dünyanınengüzeltakımı #bugğngunkerdengalatasaray #besiktasınmacıvar gibi hashtagler yıllardır kullanılmaya devam ediyor.
Hastag’leriyle Twitter’da ses getirmiş kampanyalar
Markalar hedef kitlelerini harekete geçiren hashtaglerle kampanyalarına entegre ederek onlarla etkileşim kuruyor ve bunun için hashtag en güçlü araçlardan biri olmaya devam ediyor.
#BiTatlılıkYap – Carte d’Or
Carte d’Or’un Twitter üzerinden hediye dondurma vermek üzere başlattığı kampanyada #BiTatlılıkYap hashtagiyle kullanıcılar hayatlarındaki tatlılıkları diğer kullanıcılarla paylaşarak kampanyaya dahil oldular.
#BuMamaBenden – Vodafone
Vodafone Vakfı, sokak hayvanlarına mama desteği vermek üzere başlattığı kampanyaya tüketicileri de dahil etmeyi ihmal etmedi. #BuMamaBenden hashtagiyle çok sayıda Twitter kullanıcısı tarafından paylaşılarak gündem yaratmayı başardı.
#RüyaGibi – Türk Hava Yolları
THY’nin yeni uçağına isim vermek üzere başlattığı kampanyada #RüyaGibi hashtagiyle Twitter kullanıcılarını dahil etti. Twitter üzerinden gerçekleştirilen anketşn sonucunda Göbeklitepe ismi öne çıktı.
#AcıktırBeni – Yemeksepeti
Yemek Sepeti’nin bir sene boyunca ücretsiz yemek verdiği kampanyada Büşra Develi ve Edis yer alırken Twitter kullanıcılarından video ve fotoğraf paylaşması istendi.
#LikeSigortası – Mapfre Sigorta
Mapfre Sigorta’nın Dünya Dostluk Gününe özel olarak hazırladığı Twitter kampanyasına #Likesigortası hashtagiyle hedef kitlesini de dahil etti.