Halkla İlişkiler sektörüne öncülük eden 15 duayen…
Türkiye’de halkla ilişkiler çalışmaları ilk olarak 1960’lı yıllarda kamu kuruluşlarında hayat bulduysa da özel sektör kuruluşlarında filizlenmeye başlaması 1970 yıllardan sonra gerçekleşti. 1972 yılında sayıları iki elin parmaklarını geçmeyen halkla ilişkiler profesyonelleri bir araya gelerek Halkla İlişkiler Derneği’ni kurdu ardından 1974 yılında Alaeddin Asna tarafından ilk özel halkla ilişkiler şirketi A&B kuruldu. Sonrasında sektör her yıl ivme kazanan bir hızla büyüdü ve bu günlere geldi… Bu süreçte yaptıklarıyla sektörü yoktan var eden, ortaya koydukları çalışmalarla halkla ilişkileri bir iletişim diplini haline getiren pek çok isim oldu. Sektöre katkı sağlayan duayenleri sizler için bir araya getirdik… İşte o isimler:
ALAEDDİN ASNA
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nde Ekonomi Bölümü lisans diplomasının ardından yüksek lisans eğitimini, ABD’deki Michigan Devlet Üniversitesi’nin İletişim Sanatları Bölümü’nde tamamladı. İş yaşamına TRT’de radyoculuk, Yeni İstanbul ve Vatan’da gazetecilikle başladı. Devlet Planlama Teşkilatı ile Sağlık Bakanlığı Nüfus Planlaması Genel Müdürlüğü’nde çalıştı. Koç Holding’de Halkla İlişkiler Müdürü olarak görev yaptı. 1974’te, Türkiye’nin ilk halkla ilişkiler şirketi A&B Halkla İlişkiler’i kurdu ve fiili olarak 1995’e kadar çalıştı. Asna, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde sürdürdüğü görevinin yoğunlaşması üzerine, 1995 yılında şirket ortaklığından ve yönetiminden ayrılarak yalnızca eğitim faaliyetleriyle ilgilenmeye başladı. 1972 yılında Halkla İlişkiler Derneği’nin kurucuları arasında yer aldı ve ilk başkanı oldu. 1968 yılından başlayarak; Ankara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Mimar Sinan Üniversitesi, Ege Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi Gazetecilik – Basın Yayın Yüksek Okulları ile Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Banka ve Ticaret Hukuku Enstitüsü’nde halkla ilişkiler, reklamcılık, kişisel ilişkiler ve gazetecilik dersleri verdi. 1990’da Doktora derecesini aldı, 1994’te Doçent, 1999’da ise Profesör oldu. 1993 yılından itibaren ders verdiği Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde, bir dönem dekanlık görevini üstlendi.
BETÜL MARDİN
Arnavutköy Kız Koleji ve BBC Televizyon Kursu Mezunu olan Mardin, 1995 yılında Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği’nin (IPRA) başkanlığına kadar yükselmiştir ve bu göreviyle de IPRA’nın ilk Türk kadın başkanı olmuştur. Daha sonra Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği tarafından kendisine verilen “Member Emeritus” unvanıyla da, dünyada sayılı kişide olan bu ödülle, halkla ilişkilerde bir üstad sayılmaktadır. İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler bölümü öğretim üyesidir
SİBEL ASNA
Saint Benoit Lisesi’nin ardından Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümünü bitirdi. Daha sonra Oxford Academy of English’te eğitim gördü. Proje sorumlusu olarak 1981 yılında girdiği A&B Halkla İlişkiler’de önce genel müdür oldu, 1995 senesinde de şirketi devraldı. 2004 yılında sektöründe öncü sayılacak bir uygulamayı hayata geçirerek çalışanlarının da hissedarı olduğu yeni bir yapıyla önce A&B İletişim A.Ş.’yi, ardından kardeş şirket Artı C’yi kurdu. Meslek hayatı boyunca kültür-sanat projelerinin tasarım ve danışmanlığını yapan Sibel Asna, yaşam amacı olarak tanımladığı “toplumsal gelişim” hedefiyle sivil toplum kuruluşlarının en büyük destekçileri arasında yer alıyor. Sibel Asna, 2004 yılında, çiftliğinin bulunduğu İzmit Akmeşe’de çevre halkına gelir kaynağı yaratmayı amaçlayarak lavanta yetiştiriciliği ile tarım ve tarım ürünleri pazarlamasına yöneldi.
ALİ SAYDAM
1965 yılında İstanbul Erkek Lisesi’nden mezun oldu. 1965-1974 yılları arasında Bern Üniversitesi’nde kimya öğrenimi gördü. Goethe Enstitüsü’nde Almanca öğretmenliği kurslarına devam etti ve 1978 yılında “Yabancı dil olarak Almanca öğretmenliği” diplomasını aldı. 1978-1982 yıllarında Milliyet Gazetesi’nde (Hey Dergisi) muhabir olarak çalışırken aynı dönemde Goethe Enstitüsü’nün İstanbul şubesinde Almanca Öğretmenliği yaptı. 1982-1986 yılları arasında Karacan Yayınları’nda Yönetim Kurulu Üyeliği ile Genel Müdürlük görevlerini üstlendi ve 11 yayının grup editörlüğünü yürüttü. Bravo Dergisi’nden ayrılarak, Aralık 1985’te çıkmaya başlayan Playboy Türkiye Dergisi’nin Genel Yayın Yönetmenliği’ni yaptı. 1986-1988 yılları arasında Sabah Dergi Grubu Genel Müdürü olarak görev yaptı. 1988 yılında Güneş Yayınları’nın kurucu ortağı ve genel müdürü oldu. Her iki yayınevinde de çok sayıda dergi ve kitabın yayınını yönetti. 1998’de kurulan halkla ilişkilerde medya araştırma, değerlendirme ve ölçümleme hizmeti veren PRNET’in kurucularındandır. Halen “Bersay İletişim Danışmanlığı”, “Kesişim Yayıncılık ve Tasarım”, “Gravital Dijital İletişim Danışmanlığı” ve “Bersay İletişim Enstitüsü”nün oluşturduğu “Bersay İletişim Grubu”nun Yönetim Kurulu Onursal Başkanlığını yürütmektedir. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde lisans ve yüksek lisans sınıflarına 10 yıl süresince ders veren Saydam halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde son sınıflara Özel Müşteri İlişkileri Yönetimi (Account Management) dersi ve Silahlı Kuvvetler Yüksek Sevk ve İdare Akademisi Komutanlığı’nda Algılama Yönetimi ve Stratejik İletişim dersleri vermektedir. 2003-2006 yılları arasında Sabah Gazetesi’nde reklam ve PR üzerine eleştiri yazıları kaleme aldı. 2005-2007 yılları arasında iş dünyasına yönelik yayınlanan Finans Dünyası Dergisi’nde iş iletişimi üzerine yazılar yazdı. 2006-2012 yılları arasında Akşam Gazetesi’nde yazan Saydam, 11 Eylül 2012’den itibaren Yeni Şafak Gazetesi’nde ve 1 Ocak 2005 tarihinden bu yana Marketing Türkiye Dergisi’nde yazılarına devam etmektedir.
FÜGEN TOKSÜ
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni bitirdi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü’nde MBA yaptı. MESS İşveren Sendikası’nda Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü görevini yürüttü. Sivil toplum kuruluşlarının ve özellikle işveren ve işveren kuruluşlarının halkla ilişkiler, basın, yayın faaliyetleri konusunda uzmanlık kazandı. Toksü ve Chase Halkla İlişkiler’i kurdu. Toksü & Chase bünyesinde aynı zamanda internet yayıncılığına da başlayarak “Altın Örümcek” ödüllü www.otoalsat.com otomotiv portalını, www.f1yaris.com Formula 1 ve www.halklailiskiler.com halkla ilişkiler iletişim platformu sitelerini faaliyete geçirdi. Web sitelerinin stratejik yapılandırılması, yönetimi ve elektronik iletişim, sosyal medya uygulamaları konularında uzmanlık kazandı. ÜHİD – Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanlığı görevini yürüttü. TOBB-Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye Medya ve İletişim Meclisi Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyor. İMD-İnternet Medyası Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı oldu. KALDER– Türkiye Kalite Derneği Yönetim Kurulu Üyesidir. YEKON – Yaratıcı Endüstriler Konseyi Derneği Genel Sekreterliği görevini yürüttü. TGC -Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Üyesidir. Ayrıca, TGC Sosyal Hizmetler Komitesi Başkanıdır. EGD-Ekonomi Gazetecileri Derneği Üyesidir. TheBrandAge Dergisi ve BOSS Dergisi yazarı. İletişim sektörü adına gazete ve televizyonlarda çok sayıda programlara katılarak görüş bildirdi ve makaleleri/görüşleri ulusal ve uluslararası sektör yayınlarında yer aldı. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi, Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Lisans ve Yüksek Lisans Bölümlerinde ve İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Halkla İlişkiler bölümünde Öğretim Görevlisi olarak ders vermektedir.
FİGEN İSBİR
Figen İsbir iletişim dünyasına 1983 yılında reklam yazarı olarak adım attı. Sırasıyla Radar Reklam, Fulmar Reklam, RPM, Manajans/Thompson şirketlerinde, reklam yazarlığı, müşteri ilişkileri direktörlüğü, kreatif grup başkanlığı ve kreatif direktörlük görevlerini üstlendi. Üniversitede aldığı mühendislik eğitiminin, reklamın ve pazarlama iletişiminin gerektirdiği “analitik” düşünme gerek-şartına katkısını sürekli savunduğu bu yeni mesleğinde, “reklam mühendisi” lakabıyla da anıldı. İçlerinde ilk ‘Kristal Elma Büyük Ödülü’nün de yer aldığı 10’dan fazla ödüllü kampanyanın yaratılma sürecinde yer aldı. İlk adıyla Reklam Yazarları Derneği olan bugün ise Reklam Yaratıcıları adını taşıyan, RYD’nin kuruluşuna öncülük etti ve ilk Başkanı oldu. 1994 yılında, birikimini dünyada hızla gelişen ve Türkiye’de ise o dönemde gerçek karşılığını henüz bulmaya başlayan PR/Stratejik İletişim Danışmanlığı sektörüne taşımaya karar verdi ve Excel İletişim Danışmanlığı A.Ş’nin kuruculuğunu üstlendi. Halen bu şirkette Kurucu Ortak ve Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevini sürdürüyor. Ayrıca İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin (İDA) Başkanlık görevini de yürütüyor ve İDA’nın Türkiye Temsilciliğini üstlendiği Uluslararası İletişim Örgütü (ICCO) yönetim kurulu üyesi.
CEYDA AYDEDE
Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Ceyda Aydede, profesyonel iş hayatına Arthur Andersen danışmanlık şirketinde denetçi olarak başladı. Daha sonra Migros’ta çalışmaya başlayan Aydede, burada çeşitli kademelerde görev yaptı. Uzun süre Migros Bölge Satış Müdürlüğü görevini yürüten Aydede, son olarak Migros’ta halkla ilişkiler birimini kurdu ve müdürlüğünü üstlendi. 1988 yılında ABD New Hempshire’da, Hesser College’da perakendecilik iletişimi eğitimi alan Aydede, 1989 yılında Global Tanıtım ve Halkla İlişkiler şirketini kurdu. 2003 yılında Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği’nin Başkanlığı’nı yürüten Aydede, aynı zamanda Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Amerikan Halkla İlişkiler Derneği (PRSA) ve (IPRA) üyesi. Halkla İlişkiler Kampanyaları”, “Profesyonel Bir İlişki: Medya ve Halkla İlişkiler”, “Sanal Ortam Günlükleriyle Blog Çağı” ve “Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk adlı kitapları bulunuyor. Dünya Gazetesi tarafından yapılan “2000 Yılı Başarılı İş Kadınları” araştırmasında büyük jüri tarafından “Sektörlerinin En Başarılı Kadınları” arasında yer alan Aydede, Ekonomist dergisi tarafından 2002 yılında “Yılın Kadın Girişimcisi” ödülü ve Ankara Halkla İlişkiler Derneği tarafından “Ülkemizi Halkla İlişkiler Alanında En İyi Temsil Eden ve Tanıtan Kişi” ödülünü de kazandı.
IŞIL ARIDAĞ
1960 yılında İstanbul’da doğan Işıl Arıdağ, 1978 yılında Robert Kolej’den mezun oldu. Yükseköğrenimini 1982 yılında Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde tamamladı. Psikoloji dalında lisansüstü eğitimi aldı. Reklam ve halkla ilişkiler alanında çeşitli profesyonel görevlerini takiben, 1998 yılında, ulusal ve uluslararası lider kurum ve markalara iletişim danışmanlığı hizmeti sunan ÜNİTE İletişim’in kurucu ortağı oldu. 2002-2006 yılları arasında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim üyeliği görevini yürüttü. Şu anda, ÜNİTE İletişim olarak iletişim danışmanlığı, CreativeUnit ve CoffeeShop markalarıyla da reklam, etkinlik yönetimi ve dijital iletişim alanlarında ‘bütünleşik iletişim yönetimi’ sunmak üzere yapılanan UNITE Yürütme Kurulu Başkanı olarak iş hayatında aktif rol almaktadır. Ayrıca, 2010-2012 döneminde İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği-İDA Yönetim Kurulu üyeliği görevini takiben Aralık 2013 itibarıyla Başkan olarak sektör adına sorumluluk üstlenmektedir.
MERAL SAÇKAN
1977 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun oldu. Öğrenimi sırasında iki yıl süresince Milliyet Gazetesi’nde çalıştıktan sonra 1977-1983 yılları arasında Cenajans/Grey Reklam Ajansı’nda görev yapmıştır. Aynı dönemde bu ajansın PR Şirketi olan İlgi’de iki yıl üst yöneticilik yapmıştır. 1983’de Aya Reklam Ajansı’nın kurucuları arasında yer alan Meral Saçkan beş yıl şirketin Başkan Yardımcılığını yürütmüştür. 1988 yılından itibaren beş yıl süreyle Borusan Holding ve Holding’e bağlı şirketlerin Reklam ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğünü yapmıştır. 1992-1993 yılları arasında Kerevitaş’ın İletişim Departmanını kuran Saçkan, kurumun ve grup içinde yer alan markaların pazarlama iletişimi faaliyetlerini yürütmüştür. Meral Saçkan, 1994 yılından bu yana MPR İletişim Danışmanlığı A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı & CEO’su olarak görev yapmaktadır. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) 2000-2002 dönemi Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Meral Saçkan, 2004-2006 döneminde İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA)’nın Kurucu Başkanlığı, 2006-2012 yıllarında Uluslararası Reklamcılar Derneği Türkiye (IAA)’in Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmıştır. Halen TÜHİD’in Onursal Üyesi, İDA’nın Danışma Kurulu ve Etik Kurulu üyeliğini sürdürmektedir. Meral Saçkan, 1999 yılından itibaren İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Marketing PR dersi vermektedir.
NECLA ZARAKOL
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni bitirdikten sonra 10 yıl TRT Haber Merkezi’nde çalıştı. TRT’den ayrıldıktan sonra bir süre dönemin en yüksek tirajlı yayın organlarından Güneş Gazetesi’nin Ankara bürosunda ve İstanbul Bürosu’nda görev yaptı. Gazeteciliği bıraktıktan sonra bir holdingin halkla ilişkiler müdürlüğünü üstlendi. Beş yıl süren bu görevinden ayrılıp bir süre İstanbul Televizyonu’na dışarıdan danışman/yönetmen olarak hizmet verdi ve dönemin büyük reklam şirketlerinden birinde PR Direktörü olarak görev aldı. Bu görevi sırasında TÜSİAD için derneğin resmi yayın organı GÖRÜŞ’ü yayına hazırladı. Reklam şirketinden ayrılıp kısa bir süre TÜSİAD’da görev yaptıktan sonra 1993 yılında kendi şirketini kurdu ve Görüş Dergisi’ni de 2004 yılına kadar kendi şirketinde yayınladı. İletişim sektöründe 45 yılı bulan deneyiminin içinde dönem dönem ilgilendiği siyasal iletişim, çeşitli STK’larda yönetim kurulu üyelikleri ve bazı üniversitelerde ders vermek gibi görevler de bulunuyor.
CENGİZ TURHAN
Grup 7 İletişim’in kurucu ortağı ve başkanı Cengiz Turhan, 1957 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi’ni bitirdikten sonra gazeteciliğe başlayan Turhan, 1982-1991 yılları arasında Cumhuriyet’te muhabirlik, Yeni Gündem’de istihbarat şefliği ve yazı işleri müdürlüğü, tekrar Cumhuriyet’te yazı işleri editörlüğü ve ekonomi servis şefliği yaptı. Cengiz Turhan 1991 yılında Grup 7 İletişim’in kurucu ortakları arasında yer aldı. 2003-2007 tarihleri arasında Bilgi Üniversitesi’nde iletişim danışmanlığı ile ilgili dersler veren Turhan, 2008-2010 yılları arasında İDA Başkanlığı ve ICCO Yönetim Komitesi üyeliği yaptı. 2010-2012 yıllarında, 18 yıldır danışmanlığını yaptığı TÜSİAD’ın Meslek Örgütleri ve Bölgesel Kalkınma Komisyonu’nda Danışman Üye olarak görev aldı. Aynı yıllarda TÜSİAD’ın Görüş dergisinin yayın danışmanlığını ve yazı kurulu üyeliğini yaptı. Turhan 2009-2012 yılları arasında TÜRKONFED Yüksek Danışma Kurulu’na da Danışman Üye olarak katıldı. Yöneticilere iletişim stratejisi, basın ilişkileri, konu, kriz ve itibar yönetimi üzerine dersler veren Cengiz Turhan halen Grup 7 İletişim ve AcroPR‘ın ajans başkanlığını sürdürüyor.
ALİ CEM İLHAN
Tribeca İletişim Danışmanlık’ın kurucusu olan Ali Cem İlhan Paris X. Nanterre Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun oldu. 2012- 2014 yılları arasında İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) başkanı olarak görev yaptı. Uzun yıllar gazetecilik yaptı, 22 yılı aşkın bir süredir iletişim sektöründe çalışıyor. Fransızca ve İngilizce biliyor.
ZEHRA GÜNGÖR
Ayvalık’ta doğdu. Orta öğrenimini İzmir Maarif Koleji (Bornova Anadolu Lisesi)’nde tamamladı. Yüksek öğreniminde İngiliz ve Amerikan Edebiyatı, dilbilim, Klasik Yunanca, kütüphanecilik ve pedagoji okudu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi. Almanya’da Goethe Enstitüsü’nü tamamlayarak Almanca Dili Yeterlilik Sertifikası aldı. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler bölümünde “Halkla İlişkiler’de Toplam Kalite Yönetimi” konulu yüksek lisansını yaptı. Aynı üniversitede “Diplomaside İletişim Yönetiminin Uygulanması” konulu doktora tezini tamamlayarak iletişim doktoru unvanını aldı. Gazeteciliğe 1982’de Cumhuriyet Gazetesi’nde stajyer olarak başladı. Günaydın (muhabir), İstanbul Yeni Asır (editör), Ekonomik Bülten (haber müdürü), Milliyet (ekonomi köşe yazarı) gazetelerinde çalıştı. Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü’nün bursunu kazanarak 1987’de New York’ta bir yıl süreyle gazetecilik stajı yaptı. McGraw – Hill Grubu yayınlarında (Business Week, Securities International, Construction Week, Oil Gram News/Price, Aviation Week, Global Alert, vd.) muhabir ve editör olarak çalıştı. Japon Dışişleri Bakanlığı’nın bursuyla 1997’de Japonya’da Japon ekonomisi ve medyasıyla ilgili incelemelerde bulundu. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin 1996’da en iyi röportaj ödülünü, 1998’de en iyi seri röportaj ödülünü, 1999’da röportaj dalında yılın gazetecisi ödülünü aldı. 2000’de ilk anı-roman kitabı “Yasak Ülke” yayınlandı. 1999 yılında STAGE İletişim Danışmanlığı Şirketini kurdu. Halen şirketin yöneticiliğini yapıyor. 2008 yılında da organizasyon ve gıda ağırlıklı faaliyet gösteren Dokuz Organizasyon ve Gıda şirketini kurdu. ZehraGungorConsultancy markası altında da bir yıldan beri de iletişim, pazarlama, kriz ve medya eğitimleri olmak üzere iletişim ve alt dallarıyla ilgili şirketlere eğitim ve konferanslar veriyor. 2011 yılından beri Okan ve Yeditepe Üniversiteleri’nde Halkla İlişkiler ve İletişim dallarında lisans ve yüksek lisans dersleri veriyor. Dünyanın en eski ve en büyük halkla ilişkiler örgütü, International Public Relations Association, IPRA’nın 2014 Dünya Başkanlığı’nı yaptı. 2015’de Türkiye Kadın Girişimciler Derneği KAGİDER’in ikinci kez yönetimine girdi ve Başkan Yardımcısı olarak görevini sürdürüyor. İngilizce (iyi), Almanca (orta), İspanyolca ve Yunanca (zayıf) bilen Zehra Güngör, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti üyesi, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği TÜHID Üyesi, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği IPRA( 2014 Başkanı), IPRA Golden World Awards (Jüri Başkanı, 2011-2012), Propeller Club üyesi, Türkiye Kadın Girişimciler Derneği KAGİDER (Kurucu Üyesi, Yönetim Kurulu Üyesi, Başkan Yardımcısı), BAL Eğitim Vakfı (Mütevelli Heyeti Üyesi), Uluslararası Ayvalık Kültür ve Sanat Vakfı (Kurucu Üyesi), Istanbul Yeşilyurt Spor Kulübü, ve Ayvalık Tenis Kulübü (üyesi) olarak kariyerine devam ediyor.
AYTÜL ÖZKAN
İstanbul’da doğan Aytül Özkan, ortaokul ve lise eğitimini İzmir Amerikan Kız Koleji, yüksek öğrenimini ise Boğaziçi Üniversitesi’nde tamamladı. 5 yıllık gazetecilik deneyiminin ardından 1986 yılında Moran, Ogilvy & Mather reklam ajansına katıldı. Burada çok uluslu şirketler başta olmak üzere geniş bir müşteri portföyünü yönettikten sonra, 1992 yılında ajanstan ayrılarak Capitol Halkla İlişkiler şirketini kurdu. 2000 yılında dünyanın en büyük iletişim grubu WPP’nin Capitol Halkla İlişkileri satın almasını takiben Ogilvy Türkiye Ülke Başkanlığı görevini üstlendi. Özkan halen 120 kişilik bir ekibin lideri olarak Ogilvy & Mather Reklam Ajansı, Ogilvy PR, Ogilvy CommonHealth ve Soho iletişim ajanslarının Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürmektedir. 2011-2013 yılları arasında Reklamcılar Derneği Başkanlığını yapan Özkan, 2007-2013 döneminde de Reklamcılar Derneklerini temsilen T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetim Genel Müdürlüğü’ne bağlı Reklam Kurulu üyesi olarak görev almıştır. Özkan, 2013 yılından beri İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi son sınıf öğrencilerine yarı-zamanlı hocalık yapmaktadır.