1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Günseli Özen yazdı: "Evde kim, en çok ne dinliyor?"
Haberler

Günseli Özen yazdı: “Evde kim, en çok ne dinliyor?”

Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2020
2 dk okuma

Tarih dün gibi, 8 Mayıs 2020. Bu dönemde 30 ilde araştırma yapmak herkesin harcı değil elbette ama evlere çakıldığımız bu günlerde Kantar başarmış ve Radyo Algı Araştırmasını yapmış. Çalışma diyor ki:

  • Bir zamanlar kalabalık şehirlerin sıkışık trafiğinde direksiyondayken cep telefonunu karıştırmayıp uslu uslu araçtan radyo dinleyenler (yüzde 59,9) bir yana bırakılırsa evdeki televizyonlar (26,6), bilgisayarlar (yüzde 26,3) ve elbette mobil telefonlar (radyo uygulaması ve internet üzerinden toplam yüzde 29.7) son dönemde bir nevi radyo yerine geçmiş.
  • Kadınlar radyocu (yüzde 37), dinlemeyi seviyor. Orana baktığımızda ise erkelerden tam iki kat daha fazla dinliyorlar. Peki, SES’e bakınca ne görüyoruz? Sonuç yanıltmıyor! Elbette AB Grubu özel arabasında istediği kanalı dinleyen (yüzde 70) segment olarak öne çıkıyor.
  • Müzik dinlemek için radyoyu tercih ediyormuşuz (yüzde 83,7). İkinci sırada ise yüzde 67 ile haberler geliyor. Peki, ne için dinliyormuşuz? En çok rahatlamak/stres atmak (yüzde 78,2), arkadaşlık etmesi (yüzde 72,6) ve eğlence amaçlı (yüzde 67,2) nedenlerle radyonun düğmesine basıyormuşuz.
  • Kimler dinliyor derseniz, araştırma yaş ilerleyip de sukutun altın olduğunu anlayanlar diyor. Radyonun alternatif müzik platformlarına tercihi nasıldır sorusuna ise çoğunluk diğer müzik platformları yerine, müzik dinlerken radyoyu tercih ediyoruz demişler.
  • Radyo bir mecra olarak güvenilirliğini koruyarak devam ediyor ancak nedense markaların radyonun yeteneklerine uygun reklam üretimi oldukça sınırlı hatta hiç de yaratıcı değil! Ayrıca markaların ya da medya ajanslarının radyo reklamlarına bütçeden pay ayırma konusunda cimri davrandıklarını da söyleyebilirim. Bunun nedeni reklam pastasından aldığı pay nedeniyle küçük kalan mecranın bir ölümcül sarmala mı girmiş olması olabilir mi? Pay küçük, bütçe de küçük o halde küçük bütçeyle düşük pay ya da tersi… Bir başka düşünülmesi gerekli olan soru da düşük bütçe, düşük komisyon getirisi diyen medya ajanslarının mecra tercihi… Bunlar varsayımlar, birileri anlatsa da öğrensek!

Raporun tamamına ulaşmak için TIKLAYIN…

Günseli Özen yazdı: "Evde kim, en çok ne dinliyor?"

1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
3 hafta önce
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
1 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Haberler
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.