8 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Günseli Özen yazdı: "Evde kim, en çok ne dinliyor?"
Haberler

Günseli Özen yazdı: “Evde kim, en çok ne dinliyor?”

Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2020
2 dk okuma

Tarih dün gibi, 8 Mayıs 2020. Bu dönemde 30 ilde araştırma yapmak herkesin harcı değil elbette ama evlere çakıldığımız bu günlerde Kantar başarmış ve Radyo Algı Araştırmasını yapmış. Çalışma diyor ki:

  • Bir zamanlar kalabalık şehirlerin sıkışık trafiğinde direksiyondayken cep telefonunu karıştırmayıp uslu uslu araçtan radyo dinleyenler (yüzde 59,9) bir yana bırakılırsa evdeki televizyonlar (26,6), bilgisayarlar (yüzde 26,3) ve elbette mobil telefonlar (radyo uygulaması ve internet üzerinden toplam yüzde 29.7) son dönemde bir nevi radyo yerine geçmiş.
  • Kadınlar radyocu (yüzde 37), dinlemeyi seviyor. Orana baktığımızda ise erkelerden tam iki kat daha fazla dinliyorlar. Peki, SES’e bakınca ne görüyoruz? Sonuç yanıltmıyor! Elbette AB Grubu özel arabasında istediği kanalı dinleyen (yüzde 70) segment olarak öne çıkıyor.
  • Müzik dinlemek için radyoyu tercih ediyormuşuz (yüzde 83,7). İkinci sırada ise yüzde 67 ile haberler geliyor. Peki, ne için dinliyormuşuz? En çok rahatlamak/stres atmak (yüzde 78,2), arkadaşlık etmesi (yüzde 72,6) ve eğlence amaçlı (yüzde 67,2) nedenlerle radyonun düğmesine basıyormuşuz.
  • Kimler dinliyor derseniz, araştırma yaş ilerleyip de sukutun altın olduğunu anlayanlar diyor. Radyonun alternatif müzik platformlarına tercihi nasıldır sorusuna ise çoğunluk diğer müzik platformları yerine, müzik dinlerken radyoyu tercih ediyoruz demişler.
  • Radyo bir mecra olarak güvenilirliğini koruyarak devam ediyor ancak nedense markaların radyonun yeteneklerine uygun reklam üretimi oldukça sınırlı hatta hiç de yaratıcı değil! Ayrıca markaların ya da medya ajanslarının radyo reklamlarına bütçeden pay ayırma konusunda cimri davrandıklarını da söyleyebilirim. Bunun nedeni reklam pastasından aldığı pay nedeniyle küçük kalan mecranın bir ölümcül sarmala mı girmiş olması olabilir mi? Pay küçük, bütçe de küçük o halde küçük bütçeyle düşük pay ya da tersi… Bir başka düşünülmesi gerekli olan soru da düşük bütçe, düşük komisyon getirisi diyen medya ajanslarının mecra tercihi… Bunlar varsayımlar, birileri anlatsa da öğrensek!

Raporun tamamına ulaşmak için TIKLAYIN…

Günseli Özen yazdı: "Evde kim, en çok ne dinliyor?"

1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
3 Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
5 KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları… (Mayıs 2025)
Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
İletişim ajansları kendi söküğünü dikebiliyor mu?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avrupa'nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Haberler
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Marketing Türkiye
25 Nisan 2025
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Haberler
İşsizliğin yeni adı: Dijitalleşme ve uyum açığı
Nafizcan Önder
12 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.