17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
GroupM Xaxis ile Adform Türkiye çerezsiz dünyanın temellerini atıyor
Haberler

GroupM Xaxis ile Adform Türkiye çerezsiz dünyanın temellerini atıyor

Berçem Sultan Kaya
23 Aralık 2021
2 dk okuma

Adform Türkiye ile GroupM Xaxis ekibi çerezsiz bir dünyaya adım atmak için kolları sıvadı. Bilindiği üzere önümüzdeki günlerde Chrome tarayıcısında gerçekleşecek değişikliklerle üçüncü taraf çerezler hayatımızdan çıkmış olacak. Hem bu değişiklik hem de şimdiden üçüncü taraf çerezleri devre dışı bırakma konusunda önemli adımlar atmış olan Safari ve Mozilla’daki potansiyel hedefleme seçeneklerini çerez olmadan deneyimlemek adına hem reklamverenler hem yayıncıların arayışları giderek artıyor.

Bu gelişmelerin ışığında her online reklam kanalında olduğu gibi programatik satın alımda da şu an standart olarak kullanılan bazı hedefleme ve optimizasyon seçeneklerinin değişeceği öngörülüyor. Bu doğrultuda, çerezler ile kolaylıkla yapılan hedeflemelere/optimizasyonlara alternatif olabilecek ID bazlı çözümleri deneyimlemek ve özellikle pazarımızdaki trafiğin büyük ölçüde gerçekleştiği Chrome’daki değişikliklere hazır olmak adına alternatif hedefleme seçeneklerinin faydasını ve beklenildiği gibi çalışıp çalışmadığını deneyimlemek üzere GroupM Xaxis ile Adform Türkiye bir yol planı oluşturup çalışmalarına hız verdi.

Bu kapsamda Eylül 2021’de Adform Türkiye ile GroupM Xaxis ekibi hizmet verdiği markalarından Garanti BBVA için başarılı bir kampanyaya imza attı.

Eylül ayında Garanti BBVA Bonus kampanyasında reach ve frekans kontrolü için ilk test gerçekleştirildi. Amaç, çerezlerin hayatımızdan çıktıktan sonra platform üzerindeki frekans hedefleme ve optimizasyon gibi özelliklerin nasıl çalışacağını ve ID çözümünün beklenen sonuçları verip veremeyeceğini test etmekti.

Kurgulanan A/B testinin kurulumunda, çerezleri devre dışı bırakma konusunda çoktan adım atmış Firefox ve Safari tarayıcıları hedeflenirken aynı zamanda potansiyel kullanıcılara Garanti BBVA’nın hedefleri doğrultusunda 4 frekans limiti ile ulaşacak şekilde kurulumlar gerçekleştirildi.

Kampanya yayında kaldığı süre boyunca full stack Adform kullanımı yapılan (DSP/SSP) ve Adform ID çözümü aktifleştirilen bölümünde, kampanya hedefi olan 4 frekans içinde kalındığı buna ek olarak ID çözümü aktifleştirilmeden frekans hedeflemesi yapılan bölümüne oranla ID %1700+ gibi çok önemli bir fark raporlandı.

“Başarılı sonuçlar çıkarmada sınır yok”

Adform Türkiye ve MEA Ülke Müdürü Cem Eroğlu, “2023 yılına hazırlık amaçlı gerçekleşen test süreçlerinin yerini, markalara daha iyi hizmet verilmesi adına bugünün gerçeği yer aldı ve Firefox ile Safari tarayıcılarında tutulmayan çerezler, ID çözümü sayesinde performans artışı büyük oyuncuların dikkatini daha fazla çekmeye başladı. Bu kapsamda Xaxis Türkiye ile gerçekleştirdiğimiz test sonuçları, başarılı sonuçlar çıkarmada sınır olmadığının ispati oldu. ID Fusion aktivasyonumuz ile bu artık yepyeni bir rekabeti ve liderlik yarışını da tetiklemiş oldu” dedi.

GroupM Türkiye Programmatic Buying & Xaxis Managing Partner’ı Haluk Akalp, “Adform ile imza attığımız bu çalışma, bizim için geleceğe hazırlık açısından çok önemlidir. Özellikle çerezlerin Chrome’da gerçekleşecek değişiminden sonra programatik ekosisteminde oluşacak etkileri her alanda test etmek ve bu değişiklikten kaynaklı etkilere hazır olmak için her ihtimali değerlendiriyor, yol planımızda farklı testler ve çözümlerin eklenmesi için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz” diye ekledi

Bu sonuç, cookiesiz dünyada doğru frekans yönetimi ile reachi arttırmanın aynı zamanda data hedefleyebilmenin ID çözümleri ile mümkün olabildiğini ispatlamış oldu.

Üçüncü parti çerezlerin alternatifi ne olacak?

Adform GroupM
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
4 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
5 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Güncel Haberler
Şirketlerde "gölge yapay zeka" kullanımı artıyor!
Şirketlerde “gölge yapay zeka” kullanımı artıyor!
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül'de sona eriyor
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül’de sona eriyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Haberler
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Nafizcan Önder
17 Ağustos 2025
X'te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Haberler
X’te beklenmedik veda: CEO Linda Yaccarino istifa etti
Nafizcan Önder
10 Temmuz 2025
2030’a kadar 7.6 milyon iş değişecek, yapay zeka yeni alanlar açacak
Haberler
2030’a kadar 7.6 milyon iş değişecek, yapay zeka yeni alanlar açacak
İrem Alimoğlu
21 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.