1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google'a tepki; çocuk reklamlarını durdur!
Haberler

Google’a tepki; çocuk reklamlarını durdur!

Marketing Türkiye
18 Eylül 2020
2 dk okuma

Londra merkezli sivil toplum kuruluşu Küresel Aksiyon Planı (Global Action Plan) tarafından başlatılan kampanya, Facebook ve Google’ı 18 yaşın altındaki internet kullanıcılarını hedef alan reklamları durdurmaları için baskı altına almayı hedefliyor. Hazırlanan açık mektupta Google ve Facebook’u 18 yaşın altındaki kullanıcılara ürün satabilmek için pazarlama profilleri oluşturmakla suçlayan GAP, bu durumun kişisel gizlilik haklarına aykırı olduğunu belirtiyor.

Yakın zamanda Birleşik Krallık’ta Google aleyhine açılan 2.5 milyar Sterlin’lik davada, 13 yaş altında 5 milyon YouTube kullanıcısının bilgilerine reklam amaçlarıyla illegal veri madenciliği yaptığı için suçlanan Google’a ikinci bir şok da GAP’tan geldi.

GAP tarafından hazırlanan mektubu imzalayan 23 kişi arasında, Milletvekili Caroline Lucas, çevre üzerine faaliyetler yürüten “Friends of the Earth” adlı sivil toplum kuruluşu ve araştırmacı Duncan McCann de yer alıyor. İmzacılar, 13 yaş altındaki internet kullanıcılarının reklam amaçlarıyla verilerinin işlenmesinin Birleşik Krallık ve Avrupa Birliği yasalarına aykırı olduğunu belirtiyor. Aynı zamanda imzacılar, davranışsal analiz temelli hedefleme yöntemiyle yapılan reklamların 18 yaşın altındaki kullanıcılar için yasaklanmasını talep ediyor.

Takip edilebilir nitelikte olan tarayıcı geçmişi, konum bilgisi ve kişisel verilerin “çocukların gizliliğini tehdit ettiği” ifade edilirken, bu durumun kitlelerin pazarlama mesajlarına duyarlılığını istismar ettiği belirtiliyor.

GAP, “Hedeflenmiş reklamların çocuklara gösterilmesini durdurun” (Stop Targeted Advertising to Kids) adlı kampanyasında davranışsal reklamların tüketim çılgınlığını desteklediğinin altını çizerken, bu durumun kişilerin ve gezegenin refahını tehdit ettiğini söylüyor.

Birleşik Krallık ve Avrupa Birliği yasalarının eksiksiz bir biçimde uygulanması gerektiğine dikkat çeken GAP, ABD’deki adtech firmalarının 13 yaşındaki kullanıcılar hakkında 72 milyon veri noktasına erişebildiğini hatırlatıyor ve benzer bir duruma düşülmemesi için uyarılarda bulunuyor.

Sosyal medya platformları çocukları korumak için ne yapıyor?

GAP 18 yaşın altındaki internet kullanıcılarının alkol ve kumarla ilgili reklamlarla karşılaşmaması için sosyal medya platformlarının yüksek çaba harcadığını belirtirken, bu durumun tüm hedeflenmiş reklamlar için uygulanması gerektiğini söylüyor.

GAP Politika ve Kampanyalar Sorumlusu Oliver Hayes konu hakkında, “Problem yalnızca yaş grubuna uygun olmayan reklamlar gösterilmesi değil. Hedeflenmiş reklamlar, içerikten bağımsız olarak manipülatif ve istismar odaklı.” dedi.

Geçtiğimiz günlerde Birleşik Krallık Bilgi Komisyonerliği Ofisi’nden yapılan duyuruda, markaları 18 yaş altındaki kullanıcılara pazarlama profilleri oluşturmaktan caydıracak yeni standartları açıklanmıştı.

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan YouTube sözcüsü ise, “YouTube 13 yaşın altındaki çocuklar için uygun bir mecra değil. Bu kullanıcılar için YouTube Kids uygulamasını hayata geçirdik. YouTube üzerinde çocukları ve aileleri daha iyi koruyabilmek için sürekli çalışıyoruz.” dedi.

YouTube Kids’in hedeflenmiş reklamların yer almadığı bir platform olduğunun altını çizen YouTube sözcüsü, YouTube Kids tarafında yer alan videoların YouTube platformu üzerinde “Çocuklar için yapılmıştır” etiketiyle yayınlandığını, ve burada da kişiselleştirilmiş reklamlardan arındırıldığını ifade ediyor.

Google aynı zamanda reklamların 13 yaş altı kullanıcılara yönelik hedeflenmesine izin verilmediğini, hedeflemenin yalnızca 18-24 yaş aralığı için opsiyon olarak sunulduğunu belirtiyor.

Mektupta adı geçen diğer markalar olan Microsoft, Amazon, Apple ve Facebook cephelerinden ise, henüz bir yanıt gelmedi.

Kaynak: The Drum

 

çocuk Facebook GAP google hedeflenmiş reklam Youtube youtube kids
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Haberler
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Trend
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Nafizcan Önder
3 Mayıs 2025
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.