Google, reklamlar için artık e-postalarınızı okumayacak
Google, en tartışmalı reklam formatlarından birini, kullanıcıların e-posta içeriğini tarayan Gmail reklamlarını durdurma kararı aldı. Karar, Google’ın reklam ekibinden değil, daha kurumsal müşterilere kaydolmak için angaje olan bulut biriminden geliyor.
Google’ın holdingi Alphabet Inc.’e bağlı Google Cloud, pazar lideri Microsoft ile rekabet eden G Suite adlı bir ofis yazılım paketi satıyor. Ücretli Gmail kullanıcıları, programın ücretsiz sürümünde görünen e-posta reklamlarına hiç maruz kalmadılar; ancak bazı ticari müşteriler bahsi geçen içerik taraması nedeniyle gizlilik yönünden kuşkularını dile getirmişlerdi. Google’ın bulut departmanından Diana Greene konu hakkında “Kuşkuları gidermeye çalışacağız” diye konuştu.
Reklamlar Gmail’in ücretsiz sürümünde sponsorlu içerik olarak görünmeye devam edecek. Ancak kullanıcının e-postasını taramak yerine, reklamlar artık Google’ın arama ve YouTube gibi kaynaklardan aldığı diğer kişisel bilgilerle hedeflenecek. Taranan e-posta mesajlarına dayanan reklamlar, şirketin karşılaştığı en sert eleştirilerden bazılarını alıyor, ancak pazarlamacılara tüketicilere ulaşmada çok daha etkili bir yöntem sunuyordu.
Greene’in Google’ın can damarı reklamları sınırlama yeteneği, şirketteki giderek artan etkisini gösteriyor. Google, 2015 yılının sonlarına doğru gelişinden bu yana Microsoft ve Amazon’u yakalamak için bulut bilgi işlem ve işletme yazılımı araçlarına yatırımlar yaptı.
Greene değişiklikleri geçen hafta yaptığı bir blog yazısında G Suite’in 3 milyondan fazla ödeme yapan şirkete sahip olduğunu ve geçen yıl kullanıcı tabanını ikiye katladığını yazdı. Google bu ölçümleri Ocak ayında açıkladı. Google bulut bölüşümü satışlarını paylaşmıyor, ancak bu sayıları içeren “Diğer Gelirler” ilk çeyrekte yüzde 49 artışla 3,09 milyar dolara ulaştı.
Kaynak: Bloomberg