14 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Global reklam yatırımları 560 milyar doları aştı!
Haberler

Global reklam yatırımları 560 milyar doları aştı!

Marketing Türkiye
15 Haziran 2017
2 dk okuma

Dentsu Aegis Network tarafından hazırlanan Ad Spend (reklam harcama) raporu Haziran 2017 eki bugün açıklandı. Yeni reklam harcaması büyüme tahminleri, 2017’de tedbirli olmakla beraber, 2018 için olumlu bir görünüm sergiliyor. Küresel çapta mobil reklam harcaması, masaüstü bilgisayarları geçmiş durumda. 2018’de dijital reklam yatırımlarının televizyonu geçeceği öngörülüyor. Dijital reklamcılığın harcama gücünün etkisiyle, 2017’de global reklam yatırım harcamaları 564,4 milyar doları buldu.

Rapordan başlıca çıkarımlar şunlar:

59 pazardan gelen bilgiler ışığında 2017 yılının ekonomik görünümü geçen yıla nazaran daha tedbirli görünüyor zira, global reklam yatırımları yüzde 4,8’den yüzde 3,8’e düştüğü görülüyor. Ancak 2018’de tahmini büyüme yüzde 4,3 ve reklam yatırımlarındaki büyüme de Güney Kore’de düzenlenecek olan Kış Olimpiyatları & Paralimpik Olimpiyatları, Rusya’da düzenlenecek olan FIFA Dünya Kupası ve ABD kongre seçimleriyle artacak gibi görünüyor.

İngiltere’nin AB’den çıkma kararının ekonomi üzerinde negatif bir etkisi olacağı düşünülse de, İngiltere’nin reklam harcaması 2016’da tahmin edilenden daha pozitif şekilde gerçekleşti (yüzde 6,1). Bazı pazarlardaki dalgalanmalara rağmen, 2018 için global reklam yatırımlarında pozitif momentum öngörülüyor. ABD hala en dünyadaki en büyük pazar olma özelliğini korurken, küresel çapta ad spend oranı da yüzde 37,7 olarak ifade ediliyor.

2017’de, mobil cihazlarda reklam harcamalarının global reklam yatırımları payının masaüstünü aşarak yüzde 56’ya ve toplam 215,8 milyar dolar tutarına ulaşacağını tahmin ediyoruz. Dijital teknoloji, geleneksel basılı medyanın tahtını 2018’de de sallamaya devam edecek gibi duruyor. Yazılı basının durumu son yıllarda geçmiş yıllara nazaran bir düşüş gösteriyordu, ancak 2018’de toplam harcama payı yüzde 13,8’e düşerken paid search (bir arama motorunun sponsorlu listelerinde reklam) yüzde 14,6 oranında büyüyecek gibi görünüyor.

Dijital, büyümede anahtar rolü oynuyor. Üstelik kendi içinde de reklamcılığın geleceğine tesir edecek bir takım yenilikler mevcut. Örneğin 2017’de online video yüzde 32,4 oranında büyürken bu rakam sosyalde yüzde 28,9 ve programatikte yüzde 25,4 civarında bulunuyor. Önümüzdeki günlerde de markaların yeni teknolojiler olan VR (yapay gerçeklik), AI (yapay zeka) ve sesle etkinleştirmeye önem vermesi gerekiyor.

Sonuçlarla ilgili Dentsu Aegis Network CEO’su Jerry Buhlmann şu yorumlarda bulundu:

“Reklam yatırımları konusunda dijitalin televizyonu, mobilin masaüstü bilgisayarları ve paid search ün de yazılı basını geçtiği bir dönemin içindeyiz. Dijital ve data, reklamcılar için artık elzem hale gelmiştir. Kitle bazlı anlayıştan insan bazlı bir pazarlama anlayışına geçmek ve adreslenebilirlik için de data kullanımını arttırmak markaların 2017’yi rahat geçirmesini ve 2018 için de kendilerini gelecekteki büyüme için daha iyi bir şekilde konumlandırmalarını sağlayacak.”

“Aynı zamanda markaların da yeniliklere açık olmaları gerekiyor. Yapay gerçeklik ve sesle etkinleştirme gibi teknolojiler daha ön plana çıkacağı için, markaların da geride kalmamak için müşterileri için yeni değerler üretmeleri gerekecek.”

1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
3 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
4 Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
5 Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Güncel Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
1 gün önce
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Haberler
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Sena Tufan
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Sena Tufan
4 hafta önce
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.