1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Girişimciler, Startup Turkey’de bir araya geldi

Marketing Türkiye
21 Şubat 2014
2 dk okuma

Etohum’un Antalya’da altıncısını gerçekleştirdiği Startup Turkey Girişimcilik Kampı’na, dünyanın dört bir yanından girişimciler katıldı. Avrupa, ABD, Hindistan, İsrail ve Ürdün’den gelen girişimciler, dünya çapında başarı yakalamak isteyen rakiplerine tavsiyelerde bulundu.

Bu yıl altıncısı düzenlenen Startup Turkey Girişimcilik Kampı’nda 75 girişim ve 150 yatırımcının bir araya geldi. 20 ülkeden 700 katılımcıyla açılışı yapılan etkinlikte, belirli bir soruna etkili bir çözüm getiren ve bilgiyi yurtdışına ihraç edebilen girişimler ön plana çıktı.

Google Entrepreneurs Europe Başkanı olan ve Google’da stratejik partner olarak görev yapan Eze Vidra, Startup Turkey katılımcılarına campuslondon.com adresinden ulaşılabilen Avrupa’nın en büyük girişimci kampüsünü anlattı. Londra’da hayata geçen Campus’un, yaratıcı fikirlerin hayata geçmesine ve girişimcilerin birbirleriyle işbirliği halinde ilham kaynağı olacak işler ortaya çıkarmasına yardımcı olduğunu söyleyen Vidra, Google’un sağladığı güçlü araçlar ve mentorluk sayesinde girişimcilerin açıkta olan bilgiyi kullanabileceğini ve yeni bir başlangıca ihtiyacı olan her kesimden girişimciyi kabul ettiklerini vurguladı.

Yeni girişimciler nelere dikkat etmeli?

Vidra’dan sonra söz alan PatNMarks Kurucusu Ana Vaidyanathan ise yeni bir girişimcinin adımlarını, John le Carré romanından sinemaya uyarlanan ve Soğuk Savaş filmi olan Tinker Tailor Soldier Spy filminin sinopsisi ile açıkladı. Yeni girişimcilerin planlamalarını çok iyi yapmaları, eldeki bilgiyi en iyi şekilde işleyecek ve ortaya çıkan materyali en etkin şekilde satacak ekibi oluşturmaları gerektiğinin altını çizdi. Gerçekten sahip olunmak istenenle hayalleri birbirinden ayırt etmenin önemine değinen Vaidjanathan, “Ufak bir fikir veya küçük bir ticari oluşumda, doğru hesaplamalar ve dikkatli atılan adımlar ile çok değerli bir pazar payı oluşturabilir” diyerek ekosisteme yeni dahil olan girişimcilere yol gösterecek tavsiyelerde bulundu.

Ürdün ve Hindistan’dan Türk girişimcilere destek çağrısı

İkinci kez katıldığı Startup Turkey’de bu yıl Ortadoğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesine yönelik geliştirdikleri girişim ağı hakkında bilgi veren Menaapps yöneticilerinen Radi El Fassed, bölgedeki girişimci sayısının Avrupa ve Amerika’daki 6 milyon dolarlık pazara yakın bir potansiyel taşıdığını belirtti. Radi, ayrıca bölge nüfusunun hızla arttığını, yüzde 70’inin yaş ortalamasının 34 olduğunu ve MENA pazarında iş yapma fırsatlarının her geçen gün arttığını belirtti. Online ortamda Arapça’nın ortak bir dil olarak bölgede faaliyet gösteren girişimler için büyük bir avantaj yarattığına dikkat çeken Jaber, Ortadoğu’da sosyal sorumluluğu yüksek, ekonomik anlamda güçlü bir toplum yaratma hedefiyle yol aldıklarını söylerken, Arap ülkelerini bir araya getirecek bu Yeni Ekonomi firmaları ile Türkiye’deki potansiyel girişimcileri buluşturmak için istekli olduklarının da altını çizdi.

Startup Turkey’ye Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi’den katılan Zomato.com’un kurucusu Pankaj Chaddah ise, girişimlerdeki en önemli noktanın, büyük kitlelerin ulaşmak isteyeceği, sağlam bir içeriğe sahip olan, iyi bir hizmet oluşturmak olduğunun altını çizdi. Şu an 11 ülkede iki milyon kullanıcıya ulaşan Zomato.com’un bu felsefe ile oluşturulduğunu belirten Chaddah, 2015 için 25 ülkeyi hedefe koyduklarını ve bu ülkeler arasında Türkiye’nin de olduğunu söyledi.

Avrupa’dan girişimcilere ve risk sermayedarlarına tavsiyeler

Avrupa’nın lider araba paylaşımı sitesi Blablacar.com’un başlangıç öyküsünü katılımcılara aktaran Isabel Bescos, harika görünen bir iş fikrinin, başarılı bir iş uygulamasına dönüşmesi için gereken adımları katılımcılara anlattı. Sahip olunan fikir için her şeyden önce hızlı hareket edilmesi, yerel bir ekiple çalışılması ve markayı, hizmeti en iyi anlatacak imajı oluşturmakla işe başlanması gerektiğini vurgulayan Bescos, konuşmasının sonunda Türkiye’yi büyük bir pazar olarak gördüğünü ve Türkiye’deki girişimciler ile irtibata geçmek istediğini söyledi.

 

1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
1 gün önce
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Haberler
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Haberler
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Advertorial
10 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.