21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gıda fiyatları el yakıyor, tüketici indirim nöbetinde
Haberler

Gıda fiyatları el yakıyor, tüketici indirim nöbetinde

Marketing Türkiye
2 Nisan 2018
2 dk okuma

Nielsen, 2017 Yılı FMCG (Paketli Hızlı Tüketim Ürünleri) Perakende ve Alışverişçi Trendleri Raporu’nu açıkladı. Raporda perakende sektörüyle ilgili çarpıcı sonuçlar var.

Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, Hızlı Tüketim Ürünleri Pazarı’nın 2017 yılında, geçen yıla göre yüzde 14 oranında bir ciro büyümesi kaydettiğini ifade etti. En yüksek büyüme kaydeden perakende formatları, indirim marketlerinin de içinde yer aldığı 400 metre kare altı süpermarketler ve parfümeri kanalı oldu.

Didem Şekerel Erdoğan; gıda ve içecek grubunda cips, dondurma, ketçap ve mayonez, kahvaltılık gevrek, çikolata kaplama ve kuruyemiş; temizlik ve kişisel bakım grubunda ise şampuan & saç kremi, cilt bakım ürünleri, bulaşık deterjanları ve diş macunu kategorilerinde çıkan yeni ürünlerin büyümede önemli payı var.

graf

İndirim marketleri yükselişte

Nielsen Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü Tamer Gülsaç: “Modern kanal mağaza açılış hızlarını görmek için son 3 yılın rakamları kıyaslandığında, ulusal zincirler yüzde 26, indirim marketleri yüzde 64 ve lokal zincirler yüzde 14’lük mağaza sayısı artışı gösteriyor.” dedi.

Tüketici gıda pahalılığının farkında

Nielsen Türkiye Müşteri Hizmetleri Direktörü Yankı Yalçın “Hazırladığımız raporda, artan fiyatların tüketicide yansıma bulduğunu ve sonuç olarak tüketicilerin promosyona daha fazla duyarlılık gösterdiklerini gözlemliyoruz.” dedi. 2016-2017 sonuçlarına göre tüketiciler arasında gıda fiyatları için artış algısı yüzde 69’dan yüzde 90’a çıktı. Promosyon duyarlılığı da yüzde 58’den yüzde 84’e yükselerek çok önemli bir artış ortaya koydu.

tüketici graf

Kavun değil avokado yiyoruz!

Araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarından biri de avokado, muz ve ananas gibi sürpriz ürünlerin toplam kategori içerisinde ağırlık kazanması… Mandalina, kavun ve limon gibi ürünlerdeki büyümenin ise toplam kategori büyümesinin altında kalarak pay kaybettiği gözlemleniyor.

avakado

 

 

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Haberler
Kasım indirimleri değişmedi ama tüketici davranışları değişti!
Sena Tufan
3 hafta önce
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Haberler
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Marketing Türkiye
5 gün önce
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.