16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gerilla pazarlama nedir?
Haberler

Gerilla pazarlama nedir?

Marketing Türkiye
19 Aralık 2017
2 dk okuma

Gerilla pazarlama nedir, avantajları, dezavantajları nelerdir ve başarılı gerilla pazarlama örneklerini bulabileceğiniz bir yazı hazırladık. Öncelikle gerilla pazarlamanın tanımını yaparsak; “çok düşük bir bütçeyle pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmenin alışılmamış bir yoludur”diyebiliriz.

Gerilla pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerinden oldukça farklıdır. Gerilla pazarlamada müşterileri alım boyutunu artırmayı hedefleyen, standartların dışında sıradışı yöntemler kullanılır. Sratejisinin temelinde, viral olma yatar ve yerel olarak başlatılan kampanya insanların paylaşmasıyla bir an da ulusal kampanyaya döner.

Gerilla pazarlamada son yıllarda, özellikle yeni başlayanlar ve imajlarını değiştirmeye veya yeniden canlandırmaya çalışan büyük markalar için popüler hale geldi. Konvansiyonel olmayan bir strateji olduğu için “geleneksel olmayan” kategoride markaya artı puan kazandırır ve doğru bir şekilde uygulanırsa düşük bir bütçeyle geniş kitlelere ulaşabilir.

Gerilla pazarlamanın faydaları

Bu pazarlama stratejisini bu kadar özel yapan avantajlar nelerdir?

Alışılmadık reklamcılık

Genellikle insanlar reklamlara güvenmemeye eğilimlidirler; en azından reklamını yaptığını bildiklerinde değil. Geleneksel yapılan pazarlama, sadece bir şeyler satın almaya yönlendiren sıradan bir girişimdir. İnsanlar manipüle edilmekten hiç de hoşlanmazlar. Bunun yerine gerilla pazarlama, onlara bir şeyler satıldığını bilmeden basit bir yol sunar.

Özgürlük sunar

Standart reklamlar söz konusu olduğunda, genellikle görselleriniz ve kullandığınız kelimeler açısından sınırlı kalır. Gerilla pazarlama markanız için sınırsız, gerçek ve birçok açıdan özgürlük verir.

gerilla pazarlama

Viralleşir

Bu gerilla pazarlamadan elde edeceğiniz en büyük potansiyel viralleşmesidir. İnsanlar yerel olarak yaptığınız kampanyanızla ilgili olarak fotoğraf ve videoları paylaşırsa markanız ulusal boyuta çıkabilir.Ayrıca geleneksel pazarlama veya reklam kampanyalarının izin verebileceğinden daha hızlı hedef kitleye ulaşabilir.

Gerilla pazarlamanın dezavantajları

Avantajlarının yanı sıra gerilla pazarlamanın da bazı dezavantajları var.

Zaman yatırımı

Bir stratejinin “başarısı“ndaki en büyük faktörlerden biri ilk etapta ne kadar yatırım yaptındır. Çok fazla yatırım yaparsanız ve buna karşılık bir fayda görmüyorsanız, zamanınızı ve paranızı boşa harcamış oluyorsunuz. Zira bu da gerilla stratejilerini düşünmek, planlamak ve yerine getirmek için uzun sürecektir.

Tahmin edilemez

Gerilla stratejileri, doğal olarak diğer pazarlama ve reklam biçimlerinden daha az öngörülebilir. Burada maruz kalma, gösterim veya büyüme oranını garanti edemezsiniz. Aslında, kullandığınız taktiklere bağlı olarak, başarılarınızın çoğunun zamanlaması ve şansını bulacaksınız.

gerilla pazarlaması örneği

Riskler

Gerilla pazarlamasındaki dezavantajlara ek olarak, karşılaşacağınız birkaç risk de var.

Görünürlük hatası

Bu biraz risk zararsız olsa da ancak kimse onları farketmez veya stratejiniz markanızla ilişkilendirilmeyebilir.

Yanlış yorumlama

Pazarlamanızı tamamen başka bir şey olarak yanlış yorumlanabileceğinden, ürününüzü tehlikeye atabilir.

Sonuç olarak gerilla pazarlama, doğru bir stratejiyle yapılabildiği takdirde yüksek bütçeli kampanyalardan daha başarılı olabilir. Unutmayın markanızın yapılan stratejiden kazançlı olarak çıkmasını için zamanlamanın doğru olması gerekir ve bu stratejideki bazı riskleri ve dezavantajları dengelemelisiniz.

Gerilla pazarlama örnekleri

Birbirinden başarılı gerilla pazarlama örnekleri bulabileceğiniz; Yaratıcılığıyla şapka çıkarttıran 79 gerilla pazarlama çalışması konumuza göz atabilirsiniz.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Güncel Haberler
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Sena Tufan
5 Haziran 2025
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.