16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gençlerin yüzde 65’i müzikle ilgili dijital mecralardan Youtube ile ilgileniyor!
Haberler

Gençlerin yüzde 65’i müzikle ilgili dijital mecralardan Youtube ile ilgileniyor!

Marketing Türkiye
24 Mart 2016
3 dk okuma

 

Gençlerin hangi müzik türlerini ve sanalatçıları, hangi platformları tercih ettiğini detaylı şekilde inceleyen Twitter araştırması; gençlerin müzikte ilgi alanlarını gösteriyor.

Allianz Platformu Motto Müzik, büyük kentlerde yaşayan 35 binden fazla öğrenci ve çalışan gencin, 2015 yılı boyunca Twitter platformunda paylaştıklarını inceledi.

Araştırmadan dikkat çeken sonuçlar şöyle:

-En çok Türkçe pop, en az caz dinliyor.

-Sırasıyla en çok Sezen Aksu, Ahmet Kaya, Teoman ve Gülşen’i paylaşıyorlar.

-Müzik aletlerinden en çok gitar, bağlama ve piyanoya ilgi duyuyorlar.

Gençlerin yüzde 65’i müzikle ilgili dijital mecralardan Youtube ile ilgileniyor!

Motto Müzik, yaş gününü kutlamak için Türkiye’nin yayımladığı müzik haritasında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir ve Antalya’da üniversite öğrencisi olan 20 bin 815 Twitter kullanıcısı ile çalışma hayatındaki 14 bin 906 genç yetişkin olmak üzere 35 bini aşkın gencin, 2015 yılında Twitter platformunda yaptığı paylaşımları inceliyor.

Araştırma, gençlerin müzik ve dijital dünya ile ilişkilerinin yanı sıra eğlence anlayışlarına da ışık tutuyor.

-Twitter’da paylaşılan YouTube bağlantılarından yüzde 90’ının müzik içerikli olduğunu ortaya çıkaran araştırma, bu paylaşımların yarısının da Türkçe pop kategorisinde olduğunu açıklıyor.

Türkçe içerik zirvede

Sosyal medya araştırma şirketi Gonzo Insight tarafından yapılan araştırma, gençlerin en çok ilgilendikleri müzik türünün yüzde 50 ile Türkçe pop olduğunu ortaya koyuyor. Türkçe popu sırasıyla, alternatif pop, türkçe rock, özgün müzik, arabesk ve fantezi izliyor.

Öğrencilerin en az ilgilendikleri müzik türleri heavy metal ve caz olurken, genç çalışanların en az ilgilendikleri müzik türleri ise rap, caz, soundtrack, heavy metal ve R&B.

En çok paylaşılan sanatçı: Sezen Aksu

Allianz Platformu Motto Müzik’in müzik haritasının genel sonuçlarına göre, en çok paylaştıkları sanatçı, geçtiğimiz günlerde sahnelere veda ettiğini duyuran Sezen Aksu. Araştırmada Sezen Aksu’nun ardından sırasıyla Ahmet Kaya, Teoman ve Gülşen geliyor. İlk ondaki diğer isimler, sırasıyla Sıla, Halil Sezai, Yıldız Tilbe, Koray Avcı, Cem Adrian ve Birsen Tezer.

Gençlerin yüzde 65’i müzikle ilgili dijital mecralardan Youtube ile ilgileniyor!

Sezen Aksu’nun, Türkçe pop kategorisinin de en çok paylaşılan sanatçısı olduğu ortaya koyulan araştırmada, Gülşen ve Sıla ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor. Türkçe rock’ın birincisi Teoman’ı, Duman ve Haluk Levent, özgün müziğin birincisi Ahmet Kaya’yı Koray Avcı ve Zülfü Livaneli, alternatif popun birincisi Cem Adrian’ı Birsen Tezer ve Yüzyüzeyken Konuşuruz izliyor.

Gece yarısından sonra Türkçe Rock başlıyor

Alternatif popun en çok paylaşıldığı saat aralığı öğleden sonra 5 ve 6 arasındayken, Türkçe pop, akşam 6 ve 7 arasında tavan yapıyor. Özgün müzik gece 10 ve 11 arasında kendini gösterirken, Türkçe rock, gün içerisinde en çok gece yarısından sonra, 1 ve 2 arasında paylaşılıyor.

Gençler en çok gitara ilgi duyuyor

Araştırmada gençlerin müzik aletleri ile ilgisi de ölçülüyor. Araştırmada, öğrencilerin yüzde 22’sinin, genç çalışanların ise yüzde 33’ünün müzik aletleri ile ilgili olduğu görülürken, her iki grubun en çok ilgilendiği müzik aletinin gitar olduğu ortaya çıkıyor.

Yüzde 47 ile birinciliğe oturan gitarı, yüzde 19 ile bağlama, yüzde 13 ile piyano, yüzde 12 ile flüt ve yüzde 9 ile klarnet takip ediyor.

YouTube açık ara önde

Araştırma, müzikle ilgili dijital mecralardan gençlerin yüzde 65’inin YouTube’a, yüzde 14’ünün Vine’a yüzde 7’sinin ise Shazam’a ilgi gösterdiklerini ortaya koyuyor.

Gençlerin yüzde 65’i müzikle ilgili dijital mecralardan Youtube ile ilgileniyor!

“Eğlence” denince akla…

Araştırmaya göre “eğlence” denince, öğrencilerin aklına yüzde 35 ile gece eğlencesinin, çalışan gençlerin ise aklına yüzde 46 ile sosyal medyanın geldiği anlaşılıyor.

Öğrencilerin eğlence anlayışları içinde en popüler ikinci başlığın yüzde 18 ile sosyal medya, üçüncüsünün yüzde 12 ile aşk olduğu ortaya koyulurken, dördüncü sırayı yüzde 8 ile alışveriş ve televizyon izlemek paylaşıyor.

Çalışan gençlerin eğlence ile ilgili en popüler ikinci yanıtı yüzde 12 ile yılbaşı olurken, televizyon izlemek yüzde 11 ile üçüncü, oyun oynamak yüzde 8 ile dördüncü ve aşk yüzde 6 ile beşinci sırada yer alıyor.

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
3 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
4 Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
5 Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Güncel Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu'yu tercih ediyor
Haberler
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu’yu tercih ediyor
Sena Tufan
27 Eylül 2025
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.