5 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Gençlere bütçe ayrılmıyor

Marketing Türkiye
4 Haziran 2014
2 dk okuma

İstanbul Bilgi Üniversitesi STK Eğitim ve Araştırma Birimi ile Gençlik Çalışmaları Birimi tarafından hazırlanan “STK’lar İçin Gençlerin Güçlendirilmesine Yönelik Harcamaları İzleme Kılavuzu”, nüfusun yüzde 17’sini oluşturan gençlerin güçlendirilmesi için yapılan kamu harcamalarının çok düşük olduğunu ortaya koydu. 

Gençlerin güçlendirilmesine yönelik harcamaları izleyebilmek için gençliğin spor, toplumsal hayata katılım, barınma, eğitime destek, eğitimden işe geçişte destekle ilgili çalışan (yerel yönetimler hariç) kurumların harcamalarının 2009 yılında 2.888.054.984 TL iken 2012 yılında 5.764.391.220 TL olduğu görüldü. Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH) içinde, gençleri güçlendirmeye yönelik yapılan harcamaların payı, 2009– 2012 yıllarında, sırasıyla yüzde 0,30; 0,37; 0,41 ve 0,42 olarak hesaplandı. Araştırma ekibi bu oranlar dikkate alındığında gençlere kamu kaynağı ayrılmadığının görüldüğüne dikkat çekti.

Kamu bütçesinde gençler yok

Kılavuz çerçevesinde yapılan hesaplara göre, tüm genç nüfusun yüzde 30’unu oluşturan “eğitim alan gençler”, 2012 yılında gençlerin güçlendirilmesine yönelik yapılan harcamaların yaklaşık yüzde 68’ini aldı. “Eğitim dışındaki gençler” genç nüfusunun yüzde 70’ini oluşturmalarına rağmen, gençlerin güçlendirilmesine yönelik yapılan harcamaların içinden aldıkları pay yüzde 32 ile sınırlı kaldı.

Yükseköğretim kurumları ve ortaöğretim harcamaları da eklendiğinde gençlere yönelik eğitim hizmetlerinin 2012 yılı için 24 milyar TL civarında olduğu görüldü. Gençlere yönelik eğitim harcamalarının GSYH’ye oranının ise yüzde 1,69 olduğu tespit edildi. Bu rakama gençlerin güçlendirilmesine yönelik yapılan harcamalar dahil edildiğinde oran 2012 yılında sadece yüzde 2,11 çıktı.

Araştırmayı gerçekleştiren İstanbul Bilgi Üniversitesi STK Eğitim ve Araştırma Birimi ve Gençlik Çalışmaları Birimi’nden Nurhan Yentürk, Yörük Kurtaran, Volkan Yılmaz konuyla ilgili olarak şu değerlendirmelerde bulundu: “2012 yılı itibariyle, yaklaşık 12,5 milyon ile Türkiye nüfusunun yüzde 16,6’sını oluşturan 15-24 yaş grubundaki gençlerin kamunun sunacağı hizmetlerle karşılanabilecek çeşitli ihtiyaçları bulunuyor. Bu ihtiyaçların karşılanması kamunun en temel görevlerinden. Türkiye’de gençlere kamu kuruluşları tarafından sağlanan hizmetler bulunmakla birlikte, bunların hem nicelik olarak geliştirilmesi hem de nitelik olarak da üyesi olduğumuz Avrupa Konseyi’nin gençlikle ilgili temel yaklaşımları çerçevesinde gözden geçirilmesi gerekiyor.”

1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
4 ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
5 Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye'de kullanıma sundu
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye’de kullanıma sundu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Genç yaratıcılığın gücü UniAds sahnesinde buluştu
Haberler
Genç yaratıcılığın gücü UniAds sahnesinde buluştu
Nafizcan Önder
3 gün önce
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Ekrem İmamoğlu'nun X hesabına erişim engeli getirildi
Haberler
Ekrem İmamoğlu’nun X hesabına erişim engeli getirildi
Sena Tufan
4 hafta önce
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.