1 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Gençler uluslararası şirketleri tercih ediyor

Marketing Türkiye
21 Ocak 2014
1 dk okuma

Youtholding kuruluşu olan Youth Research, üniversitelerdeki gençlerin kariyerlerine nasıl yön verdiklerini öğrenmek amacıyla “Kariyer Araştırması” anketi düzenledi. Devlet, vakıf ve özel olmak üzere 37 üniversitede, online olarak, yaklaşık 1600 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilen ankette gençlerin ilk işlerinde paradan çok yükselebilecekleri işleritercih ettikleri ortaya çıktı.

Araştırma sonuçlarını yorumlayan Youth Research Ortağı Aslı Caner, üniversite öğrencilerinin, dijital dünyanın tüm avantajlarını kullanarak kariyerlerini üniversiteye girdiklerinden itibaren planlamaya başladıklarına dikkat çekti. Özellikle sosyal ağların ulaşılmak istenen yönetici, iş adamı, hükümet sözcüsü, hatta bakan düzeyindeki kişilerle sınırsız bir iletişim kurulmasına olanak sağladığına dikkat çeken Caner, “Bu da gençlerin kendilerine olan özgüvenlerinin çok yüksek olduğunu gösteriyor. Artık Y kuşağı diye adlandırılan 18-25 yaş arasındaki gençlerin kariyerlerini belirlerken paradan daha öncelikli olarak şirketlerin kendilerine sağladıkları kariyerlerinde yükselecekleri bir iş modeli ve güvenilir şirketleri tercih ettiklerini görüyoruz” dedi.

Şirketlerin gençleri yakalayabilmesi için, gençlere sağlam bir gelecek planlaması hazırlaması gerektiğinin altını çizen Caner, şöyle devam etti: “Bunun dışında da tabi yine gençlerin dikkatini, gözde şirketler, uluslararası şirketler ve onların yurtdışında sağladıkları iş imkanları çekiyor. Bunun nedenlerini yorumlayacak olursak Y kuşağının teknoloji sayesinde tüm ülkeler hakkında fikir sahibi olmaları ve yurtdışında yaşamın onlara sağlayacağı imkanlar olarak değerlendirilebilir. Yine şirketlerin üniversitelerde düzenledikleri kariyer günlerine öğrencilerin birinci sınıftan itibaren çok ilgi gösterdiklerini araştırmanın sonuçlarında görüyoruz. Bu da demek oluyor ki tüm şirketlerin İK’ları, bu seminer ve etkinliklerin içeriğini iyi planlamaları ve ileride iş fırsatları için öğrencilerle yakın temas içinde bulunmaları gerekiyor.”

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 Getir Yemek, Uber Eats'e satıldı
Getir Yemek, Uber Eats’e satıldı
Güncel Haberler
Deneyimle fark yaratanlar The TECH Summit 2025'in XCO Sahnesi'nde buluşuyor!
Deneyimle fark yaratanlar The TECH Summit 2025’in XCO Sahnesi’nde buluşuyor!
B2B ticaretin en güncel trendleri The TECH Summit sahnesinde...
B2B ticaretin en güncel trendleri The TECH Summit sahnesinde…
Fatih Altaylı yeniden "yorumlayamıyor"
Fatih Altaylı yeniden “yorumlayamıyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
Haberler
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Marketing Türkiye
4 gün önce
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
1 hafta önce
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
30 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.