11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geleceğin dijital iş yeri trendleri
Haberler

Geleceğin dijital iş yeri trendleri

Marketing Türkiye
28 Haziran 2018
3 dk okuma

Bilişsel teknolojiler, değişen insan kaynakları stratejileri, dijital performans yönetimi ve daha fazlası… Sonuç olarak, çalışanlar arasındaki yaratıcılık, etkileşim ve iletişim sınırları ortadan kaldıran dijital iş yerlerine dönüşüm. Simternet kurucusu ve CEO’su Ataol Ay, son döneme damgasını vuran Digital Workplace yani Dijital İş Yeri trendleri açıkladı.

Uzay çağı diye adlandırılan 21. yüzyıl, teknoloji alanında sonsuz yeniliklerle kapılarını araladı. 2000’li yılların başında başlayan dünyadaki bu dijital dönüşüm yaşam alışkanlıklarından, sosyal davranışlara, tüketim alışkanlıklarından, iş yapış şekillerine ve hatta kurum içi iletişim alışkanlıklarına kadar yansıdı. Şirketler de artık bu dijital dönüşüm ile birlikte kurum içerisinde daha interaktif yani hızlı bilgi alış verişi uygulamalarına yönelmeye başladı. Son dönemde dünyada trend haline gelen “Digital Workplace” yani “Dijital İş Yeri” kavramı bu dönüşümün bir çıktısı. Hızla artan dijital iş yerlerinde anlık bilgi alışverişi, sağlıklı bir mobil deneyim imkanı, kişiselleştirilmiş içerik, yapay zeka kullanımı, sosyal iyileştirmeler ve sesli konut sistemi trendleri belirliyor.

İlk mobil kullanıcı deneyimi

Dijital iş yerleri, iş akışlarını ve işbirliğini en verimli şekilde desteklemelidir.  Akıllı telefonlar ve tabletler dijital işyerinde çok büyük bir rol oynuyor ve kullanıcılar sürekli olarak mobil deneyimin nasıl geliştirileceğine bakıyor. Dijital iş yeri platformlarının çoğu bir mobil uygulama sunuyor, ancak uygulamalar genellikle tarayıcı deneyimini tekrarlıyor ve diğer mobil uygulamalar kadar sorunsuz ilerleyemeyebiliyor.

İlk mobil dijital iş yerleri, etkileşim bildirimlerini, doküman yönetimini, paylaşımı ve daha fazlasını kapsayan yerel deneyimleri birleştiriyor. Kullanıcıların mobil cihazlarına optimize edilerek kullanıcı deneyimlerini destekliyor. Yani kullanıcılar nerede olursa olsun bilgi alışverişine devam edebiliyor. Bu alandaki mobil uygulamalar dijital iş yerlerinin en çok kullanılan kısımlarına mobil uygulama ile tek tıkla erişim, daha iyi bildirimler, uygulamalar arasında kesintisiz geçiş, daha güçlü mesajlaşma ve daha fazla içerik imkanı sunuyor.

Kişiselleştirilmiş içerikler

Dijital iş yerleri, büyük miktarda bilgiyi depolayabilir ve hatta güçlü arama işlevleriyle ilgili alanda gereksiz bilgi akışı sağlayabilirler. Bu noktada kullanıcıların kendi alanlarının dışındaki bilgiler ile dikkatleri dağılabilir ve hatta zaman kaybı yaşayabilirler. Dijital iş yerlerindeki yeni trendler ile yani Kişiselleştirilmiş Durum Noktaları (PPP) ile her kullanıcının kişisel deneyimini daha bireysel hale getirmek ve daha akıllı bir bilgi akışı sağlamak mümkün.

Bu uygulama ile kuruluşlara, iş yapmak için neye ihtiyaç duyuluyorsa ona göre içerik sunuluyor. Kişiselleştirilmiş bir dijital iş yeri deneyimi, bilgi aramak için harcanan zamanı azaltarak üretkenliği artırmaya yardımcı oluyor. Kullanıcılar, başka kullanıcıların içeriğe nasıl eriştiklerini ve kullandıklarını daha iyi görebiliyorlar. Ek olarak kullanıcılar, kendilerinin bile bilmediği şekilde işlerine yararlı olan içeriklere bu şekilde sahip olabiliyorlar.

Yapay zeka

Yapay zekanın, sosyal medyadan daha hızlı topluma sahip olacağı öngörülüyor. Rekabetçi kalmayı hedefleyen şirketler için bu çok önemli bir kavram haline gelecek. Dijital iş yerleri, veri ve bilginin muazzam depolarıdır. Yani yapay zeka, verilerin arkasındaki zekayı açığa çıkararak, dijital iş akışlarını kullanıcı deneyimlerine dahil ederek bir anlam çıkarmak için makine öğreniminden faydalanacaktır.

Yapay zekanın, şirketlerin bilgi toplama şekillerinde, çalışanların birbirleriyle ve müşterileriyle olan iletişimlerinde değişiklikler yapacağı öngörülüyor. Dijital iş yeri platformuna yapay zekanın yetenekleri dahil edilmeye başlandıkça, şirketler kurumsal bilgiler ve karar vermek için kritik verileri kullanabilecektir. Bu insan merkezli yaklaşım, işletmelerin çalışanlar ve müşterilerle iletişimini gözler önüne sermeye yardımcı olacak.

Sosyal iyileştirmeler

Slack, Yammer ve HipChat gibi kurumsal sosyal ağların giderek büyümesinin ve sosyal teknolojilerin işyerlerine girmesinin, katılımı ve üretkenliği arttıracağına kesin olarak bakılıyor.  Sosyal teknolojiler ayrıca işyerinde anlamlı topluluklar oluşturmaya da yardımcı oluyorlar. Dijital iş yerlerinin, popüler sosyal teknolojileri çoğaltma ve geliştirme adına daha fazla özellik sunması bekleniyor. Videolar, gelişmiş haber feed’leri, sohbet kutuları, akıllı arama motorları ve daha fazlası görülmesi beklenen özellikler arasında yer alıyor.

Sesli komut sistemi ile dijital iş yeri

Sesli komut teknolojileri, Alexa, Echo ve Siri’nin popülerliğiyle büyüyor. Dijital iş yerleri için bir arayüz olarak sesli komut sistemi, kurumsal alana daha fazla geçiş yapacak. Bu gerçeklik hala birkaç yıl uzakta olsa da, bunun sıradan hale gelmesine izin verecek yapı blokları şu an kuruluyor.

Stanford Üniversitesi tarafından yürütülen araştırmada, ses komutunun yazmadan üç kat daha hızlı olduğu görüldü. Bu entegrasyonun iş verimliliğini muazzam ölçüde artıracağı öngörülüyor. Örneğin, ses komutunu yapay zeka ile birleştirmek, her dijital iş yeri kullanıcısı için özel bir akıllı asistan anlamına geliyor. Akıllı asistana gerekli içeriği sunarak, sıradan görevleri yerine getirmeyi ve önemli hatırlatıcıları seslendirmeyi sağlayabilir. Aksan ve konuşma engelli insanları ayırt edememe zorlukları çözüldüğünde ses komutu kullanan dijital iş yerlerinin hızla çoğalacağını söyleyebiliriz.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gerety, "Yılın Kurum İçi Ajansı" ödülünü duyurdu!
Haberler
Gerety, “Yılın Kurum İçi Ajansı” ödülünü duyurdu!
Sena Tufan
2 Nisan 2025
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
3 saat önce
Google "ayrımcılık" davasında 28 milyon dolar ödemeyi kabul etti
Haberler
Google “ayrımcılık” davasında 28 milyon dolar ödemeyi kabul etti
İrem Alimoğlu
20 Mart 2025
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.