Geleceğin bankacılığını Akbank inşa ediyor

Euromoney tarafından “Dünyanın En İyi Dijital Bankası” seçilen Akbank “Yeni Nesil Akbank” programıyla müşterilerine geleceğin bankacılık deneyimini yaşatmayı hedefliyor. Markanın bu kapsamlı dönüşümünü ve yeni iletişim stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Yeni Nesil Akbank” programını “Teknolojiyle şekillenen, merkezinde insan olan bir dönüşüm” olarak tanımlıyor. Göllü, “Yeni Nesil Akbank vizyonu, bankanın insanlarla buluştuğu ve diyalog kurduğu tüm iletişim noktalarında kendini hissettirecek bir stratejiyle hayata geçiyor” diyor.

“Yeni nesil Akbank” merkezinde insan olan bir dönüşüm

✓ Dijital dönüşüm her sektörü olduğu gibi bankacılık ve finans sektörünü de yakından ilgilendiriyor. Hızlı, pratik, dinamik, her an ve her yerde çözüm bekleyen yeni nesil müşteri ihtiyaçları ortaya çıktı.

✓ Yeni Nesil Akbank, iş süreçlerinden çalışana, mobil uygulamalardan şubelere kadar müşteriyle etkileşim içinde olunan tüm noktaları kapsayan ve bütünsel bakış açısını yansıtan büyük ve vizyoner bir dönüşüm programı. Teknolojiyle şekillenen, merkezinde insan olan bir dönüşüm. “Bugün bankayı tekrar kursak neleri nasıl yapardık?” sorusunun kapsamlı bir yanıtı.

✓ Geleceğin Bankacılığı vaadimiz sadece şubelerimizde yaptığımız mimari dönüşümle sınırlı kalmayan, işlemleri hızlandıran iş süreçlerinin yanı sıra, müşteri deneyimini tasarımla bütünleştiren vizyoner yaklaşımları da barındırıyor. Bu süreç Akbank için sadece teknoloji ve tasarımda yapılan yenilikler dışında, çalışanlar nezdinde de önemli bir dönüm noktası olacak.

Akbank logosu özgürleşti

✓ Akbank’ta odağımızda her zaman insan var. Buradan hareketle, Akbanklılar ve müşterilerimizle geleceği gerçeğe dönüştürürken bu yolda birlikte yürümeyi önemsiyoruz. Bu nedenle marka konumlamamız doğrultusunda daha dinamik, sade, insan odaklı, yenilikçi bir tasarım anlayışını benimsiyoruz. Bu anlayışımızı müşterilerimizle temas kurduğumuz fiziksel ve dijital temas noktalarının tümüne yansıttığımız gibi bugün markamızın tasarım anlayışına da yansıtıyoruz.

✓ Logomuz bankamızın bütünleştirdiği en büyük varlığı imzası. Marka stratejimiz doğrultusunda gücümüze güç katarak yenilikçiliğimize, sadeliğimize, dinamikliğimize vurgu yaparak tazeleniyoruz. Kalıplarının dışına çıkardığımız, özgürleştirdiğimiz logomuzu da dönüşümün önemli bir bileşeni olarak konumlandırıyoruz.

“Yeni nesil Akbank” vizyonu tüm iletişim noktalarında kendini hissettirecek

✓ Yeni Nesil Akbank vizyonu, bankanın insanlarla buluştuğu ve diyalog kurduğu tüm iletişim nokta­larında kendini hissettirecek bir stratejiyle hayata geçiyor. Akbank insanlara dokunduğu bütün nokta­larda teknolojiyle şekillenen bir dönüşüm yaşıyor.

✓ Buradan hareketle, banka mevcut ve potansiyel müşterileriyle yalnızca ürün odaklı bir iletişim kurmak yerine uzun soluklu bir yol arkadaşı olarak konumlanıyor. Finansal konulardaki tecrübe ve uzmanlığını en insan odaklı, en sade ve anlaşılır deneyimle herkesin kullanımına sunuyor. Bütün bunların Akbank’a geri dönüşü ise istikrarlı bir müşteri memnuniyeti oluyor. Akbank’ın yeni iletişim yolu olan “Akbanklısını Severim” yolunun kalbinde mevcut müşterilerin memnuniyeti yatıyor.

Deneyim akılla desteklendi

✓ Bankamız müşterilerine geleceğin bankacılık deneyimini yaşatmak üzere başlattığı “Yeni Nesil Akbank” programı kapsamında, mobil bankacılık uygulamasını da yeniden tasarladı. Bankanın tasarımda ana felsefesi tüm kanallarında müşterisine ortak bir deneyim sunmak.

✓ Yeni Akbank Mobil’in her ekranı müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda yeniden tasarlandı ve müşterilerimiz için kolaylaştırılan deneyim, akılla desteklendi. Bu sayede makine öğrenme teknolojisiyle desteklenen akıllı altyapımızla kişiye özel bir bankacılık deneyimi sunuyoruz.

Hizmet kalitesine yatırım Akbank’ı “dünyanın en iyi dijital bankası” yaptı

✓ Euromoney’nin “Dünyanın En İyi Dijital Bankası” unvanının ilk defa bir gelişmekte olan ülke bankasına verilmesi önemli ve gurur verici. Bankacılık sektörümüz, dijitalleşme ve teknoloji kullanımı açısından birçok gelişmiş ülkeye kıyasla çok daha iyi bir yerde. Bankamızın vizyoner çalışmalarının uluslararası kurumlarca da tescil edilmesi mutluluk verici.

✓ Tüm şirketlerin iş yapış şekillerinin evrildiği bir dönüşümden geçiyoruz. Biz de Akbank olarak uzun vadeli, vizyoner bakış açımızdan hiç bir zaman ödün vermedik. Sektörümüze yeni yaklaşımlar getirmek adına bu alanlara aralıksız yatırım yapmaya devam ediyoruz. Tüm bu bakış açısının “Dünyanın En İyi Dijital Bankası” unvanı almamızda büyük rolü var.

✓ Akbank dinamik bir marka. Bu dinamizmi inovasyon, altyapı, tasarım, insan ve kültür gibi konulara yaptığı yatırımlar ve yenilikçi çalışmalarla sağlıyor. Marka ise tüm bu dinamizmi, sadeliği içeriye ve dışarıya anlatan önemli bir değerimiz. İnovasyonun ve dinamizmin olduğu her yerde yeniden ve yeniden tasarlamak vazgeçilmez artık. O sebeple marka hiç durmuyor; üretiyor, yeniliyor…

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü

Tosla’nın kullanıcıları hızla artıyor

✓ Akbank bankacılığa yeni yaklaşımlar getirmek, yeni teknolojilerle hizmet alanını geliştirmek için yatırım yapmaya devam ediyor. Bankamız Türkiye’nin ilk banka iştiraki e-para şirketi AkÖde’yi kurarak sektörümüze bu konuda da öncülük yaptı.

✓ Tosla, gençlerimize yönelik heyecan verici, yenilikçi bir uygulama. Paranın sosyal hali sloganıyla gençlerin yoğun ilgisiyle karşılanan Tosla’nın kullanıcıları gün geçtikçe artıyor. Günlük bankacılık işlemlerinin hızlı ve eğlenceli bir şekilde, sosyalleşerek yapılmasına olanak sağlayan Tosla ile hem sektörümüz hem de gençlerimiz için yeni bir dönem başladı.

Tosla “paranın sosyal hali”

✓ Tosla gençler için banka müşterisi olma zorunluluğunu ortadan kaldırarak günlük finansal işlemlerini yapmaları için kolay, hızlı, yaratıcı ve sosyal çözümler üretmeyi hedefliyor. Biz de buradan hareketle Tosla’yı gençlere “paranın sosyal hali” sloganıyla sunduk.

✓ Gençleri anlayan, alışverişten spora, sanata onlara günlük hayatlarının her alanında kolaylık sağlayan ve ayrıcalıklar sunan, aynı zamanda da sosyal sorumluluk bilinci yüksek bir platform olmayı hedefliyoruz. Gençler Tosla içinde kendi takipçilerini oluşturabiliyor ve yaptıkları alışveriş ve işlemleri arkadaşlarıyla paylaşarak sosyal bir deneyim de yaşıyorlar. Tosla önümüzdeki dönemde hayata geçireceği yeni özellikler ve marka iş birlikleri ile de sürekli kendini yenileyen bir platform olacak.

 

İLGİLİ HABERLER