27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geleceğe geç kalma, kokpite geç
Haberler

Geleceğe geç kalma, kokpite geç

Marketing Türkiye
4 Ağustos 2017
3 dk okuma
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Cevdet Kızıl
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Cevdet Kızıl

Pazarlama biliminin geleceğine ilişkin hararetli tartışmalar bir taraftan tüm hızıyla devam ederken, işletmelerin rekabetçi avantaj elde etmek ve daima bir adım önde olmak için yarınları net bir şekilde okumaları şart gözüküyor… Günümüzde pazarlama tarihsel seyrinin Everest noktasına tırmanmışken, bilimsel açıdan da çok daha komplike ve multi disipliner bir karaktere sahip.

Geleceğe geç kalmamamız için pazarlama bilimi bize ne fısıldıyor? Bu kritik sorunun kök ve anahtar cevapları ise oldukça hayati… Tüm mesele aslında pazarlamayı anlamak! Öncelikle büyük veri tabanlı, kullanıcı odaklı ve doğru zamanlı pazarlama, geleneksel ve kitlesel pazarlamayı tarihe gömmeye devam edecek. Örnek vermek gerekirse, Procter & Gamble (P&G) üst düzey marka yöneticisi Mark Pritchard, Facebook reklamlarını çok dar ve sınırlı bir müşteri kitlesine hitap ettiği için eleştirdikten sonra sarf ettiği sözler pazarlama dünyasında büyük bir gaf olarak kabul edilmişti. Zira pazarlamada gelecek “Her bir tekil kişi başına bir özel terzi usulü reklam” uygulamasına işaret etmekte. Kuvvetle muhtemel günümüzde birbiriyle çatışan pazarlamacı ve muhasebeciler, gelecekte ayakta kalmak için birlikte çalışarak sinerji yaratmaları gerektiğinin çoktan farkına varmış olacaklar.

Bununla bağlantılı olarak, pazarlama profesyonellerinin ilişkili paydaşları ve süreç ortaklarıyla daha yakın çalışarak entegre veri avına çıkması söz konusu olacak. Ancak bu sayede pazarlama profesyonelleri müşteri profillerini tam anlamıyla anlayacak, sürece bütünsel bir şekilde hakim olacak ve büyük resmi görecek. Mozaik bir yelpazeye yayılmış farklı platformlar, araçlar ve veritabanlarına dağılmış tüm bilgileri birleştirilerek, müşterilerin uzun yolculuğunun detaylı bir haritası çizilebilecek.

vvv

Birkaç ay önce vizyona giren ve Tom Hanks ile Emma Watson gibi oyuncuların başrolü paylaştığı “The Circle” sinema filmi aslında tam da bu noktada güzel bir örnek teşkil etmekte, pazarlama ile teknolojinin gelecekte daha da omuz omuza yürüyen sıkı dostlar olacağını şimdiden ispatlamakta. Filmde büyük veri (big data) yardımıyla ya tutarsa pazarlamacılığından tam isabet pazarlamacılığına geçiş konusu işleniyor. Herkesin verisi tek bir merkezde toplandığında çember (circle) aslında tamamlanmış, sosyal medya şeffaflığı sağlanmış, kişisel verilere sahip firma uçuşa geçmiş oluyor. Hiç şüphesiz, pazarlamanın teknolojiyle harmanlandığında cloud ve veri güvenliği kapsamında ne denli tehlikeli olabileceği de etkin bir şekilde işleniyor.

Ek olarak, işletmelerin pazarlama faaliyetleri kapsamında içerik yaratımı ve paylaşımı gelecekte önemini sürdürürken, özellikle video içerikleri ve sanal gerçeklik ise pazarlamada başrol aktörleri olacak. Pokemon Go oyununun başarısı tam da bu noktada akıllara gelmekte. Ayrıca, Nesnelerin İnterneti (Internet of Things – IOT) emekleyen bir bebekten koşmaya başlayan bir delikanlıya dönüştükçe, işletmeler birbirine bağlı milyarlarca cihazdan inanılmaz seviyede değerli veri emerek pazarlama faaliyetlerine yönlendirebilecek. Böylece pazarlama bilimi, müşterilerle işletmeler arasındaki buzları daha da eritecek. Benzer şekilde yapay zeka ve chatbot, pazarlama uygulamalarını tamamlayan önemli bulmaca (puzzle) parçaları olacak. Canlı yayın akışları, etkili bir pazarlama silahı olacak. Örneğin, tanıtım ve tercih günlerinde canlı yayın kullanmaya da başlayan üniversiteler düşünüldüğünde pazarlamanın gelecekle ilgili bize bir göz daha kırptığını anlayabiliriz. Müşteriler artık daha interaktif bir atmosfer arayışında. Bununla paralel olarak içerik, reklam ve çevrimiçi (online) tecrübeler konusunda mobil kullanıcılara daha fazla hitap edilmesi gerekecek.

Son olarak, gelecekte işletmeler pazarlama departmanlarında daha fazla pozisyon da yaratmak zorunda kalacaklar. Örneğin, L’Oreal şimdiden dijital pazarlama yöneticisi pozisyonları açtı. Firmalar, marka hikayeleştirme ile müşterilerin kalbini fethetmenin önemini de daha iyi kavrayacak. Steve Jobs’in 2005 yılı Stanford Üniversitesi Mezuniyet Töreni konuşmasını hatırlayalım, hiçbir Apple reklamı şimdiye kadar bu derecede etkili olamadı. O halde pazarlamada geleceğe geç kalma, kokpite geç!

 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
5 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
15 Ekim 2025
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
7 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.