9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları
Haberler

Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları

Marketing Türkiye
1 Mayıs 2020
3 dk okuma

McDonald’s’ın 20 saniyelik atlanamayan reklamı

Leo Brunett Moscow tarafından McDonald’s için oluşturulan “Unskippable Ad” kampanyası özellikle koronavirüs salgını süresince el yıkamanın önemine dikkat çekiyor. Kampanya, “20 seconds you cant skip” sloganıyla doğru el yıkamak için önerilen 20 saniyeyi temsil etmek amacıyla 20 saniyelik atlanamayan bir reklam filminden oluşuyor.

Sosyal mesafenin önemi bir fare kapanı ve pinpon topuyla gözler önüne seriliyor

Ohio Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı yeni bir kampanya bir fare kapanı ve pinpon topuyla koronavirüs salgınının yayılma hızına dikkat çekiyor. Real Art, Dayton, Amerika imzasını taşıyan kampanyada sosyal mesafe dikkate alınmadan yerleştirilen fare kapanlarının bir mayın tarlasına dönüşmesi için tek bir pinpon topunun atılmasının yeterli olduğu vurgulanıyor. Diğer yandan, sosyal mesafeye uygun yerleştirilen fare kapanlarının pinpon topu atılsa da bir tehdit oluşturmadığına dikkat çekiliyor.

Social distancing works. We are all #InThisTogetherOhio. https://t.co/jU4ZAkm3Py pic.twitter.com/uKJtfi4cuP

— Ohio Dept of Health (@OHdeptofhealth) April 9, 2020

Salgınla mücadelede ihtiyacımız olan iki şey: Sabun ve beyin

Zuck&Berg yeni kampanyasıyla koronavirüs salgı­nının yayılma hızını yavaşlatmak için alınabilecek en önemli tedbir olan el yıkamaya dikkat çekiyor. Koronavirüs salgınıyla mücadele etmek için iki şeye ihtiyacımız olduğunu belirten ajans, yaptığı paylaşımda “Salgınla mücadelede kullanabileceği­miz iki şey var: beyinlerimiz ve sabunumuz. Neyse ki, her ikisine de sahibiz. Panik olmamak ya da yan­lış bilgi yaymamak için beyninizi kullanın. Ellerinizi sık sık yıkamak için” açıklamasına yer veriyor.Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları

 

Apple, karantina sürecinde bile devam eden yaratıcılığı kutluyor

Apple yayınladığı “Creativity Goes On” kampanyasıyla insanların ev karantinasında olsalar dahi yaratıcılıklarına devam ettiklerini vurguluyor. Kampanya insanların sosyal mesafe sırasında birbirlerini eğlendirme ve birbirleriyle iletişim kurma biçimlerine odaklanıyor. Birçok marka koronavirüs salgını süresince dayanışma mesajları verirken, Apple ürünlerinin başrolde olduğu kampanyada koronavirüsün parçaladığı bir dünyada yer alan iyi şeylere dikkat çekiliyor.

Creativity is the light that shows us what’s possible, the fuel that drives progress, the beauty that makes us human. pic.twitter.com/KSd2DzZ7xF

— Tim Cook (@tim_cook) April 10, 2020

YouTube’dan kullanıcılarına “benimle evde kal” çağrısı

2010’da başlattığı kampanyası #WithMe (#Benimle) ile kullanıcılarını birlikte aktiviteler yapmaya davet eden YouTube bu kampanyasının başına eklediği #StayHome (#EvdeKal) hashtag’i ile var olan kampanyasını koronavirüs salgını boyunca alınması gereken tedbirleri vurgulayacak şekilde uyarladı. YouTube kampanya dahilinde Gordon Ramsay, Venus Williams ve Sebastian Yatra gibi ünlü isimlerin de bulunduğu ve kamu spotu olarak değerlendirilebilecek bir video serisi de yayınladı. Bu videolarla tüm kullanıcılar evde kalmaya davet edildi.

Dove Kanada’dan sağlık çalışanlarına: “cesaret güzeldir”

Koronavirüs tüm dünyayı etkilese de salgın mücadelesinde canlarını siper edenlerin başında şüphesiz sağlık çalışanları geliyor… İletişim çalışmalarını doğal ve gerçek güzellik üzerinden yürüten Dove, Ogilivy Kanada imzalı yeni kampanyasında sağlık çalışanlarının yüzünde oluşan maske ve gözlük izlerine odaklanıyor. “Dove, Kanada’da bir teşekkür olarak sahada görev yapan sağlık çalışanlarına bakım ürünlerini bağışlıyor” mesajının verildiği çalışma “Cesaret Güzeldir” diyerek noktalanıyor.

Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları

 

Sosyal mesafeni koru, kaosu durdur!

Salsa, Peru ajansı ve Birleşmiş Milletler kaosu durdurmak ve koronavirüs salgınının kontrol altına alınmasına yardımcı olmak amacıyla ortaklaşa bir kampanya başlattı. “Keep Your Distance” isimli kampanyada sosyal
mesafenin korunmasının önemine oluşturulan afişlerle farklı bir bakış açısı üzerinden dikkat çekildi.Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları

Burger King Fransa, evde Whopper yapmanın tarifini veriyor

Kreatif dozu yüksek işlerle iletişim dünyasında kendine ayrı bir yer edinen Burger King bu defa salgın sebebiyle Whopper’a hasret kalanların derdine çözüm aradı. Bu amaçla Burger King Fransa tüketicileriyle evde Whopper yapmanın sırrını paylaşarak Whopper hasretini bir nebze dindirmeye çalışıyor. Kampanya kapsamında karantina süresince Burger King severlerin kendi burgerlerini kendi mutfaklarında yeniden yaratmaları için ilham veren afişler ve sosyal medya paylaşımları tasarlandı.Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları

Karantina günlerinde sanat

Mevcut koronavirüs salgını sırasında alınması gereken önlemlerden yola çıkan Ministry of Culture and Information Policy of Ukraine, “Art of Quarantine” isimli kampanyasıyla klasik sanat eserlerini koronavirüs dönemine taşıyor. Yeni bir görünüm kazanan ve koronavirüsün yayılmasını durdurmak için alınması gereken önlemlere vurgu yapan sanat eserleri Looma, Ukraine imzası taşıyor.Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları

global kampanyalar kampanyalar yaratıcı
1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Gap ve Summer Fridays’ten "iyi hissetme" odaklı ilk giyim iş birliği
Gap ve Summer Fridays’ten “iyi hissetme” odaklı ilk giyim iş birliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
Sena Tufan
2 hafta önce
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Haberler
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Nafizcan Önder
18 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Sena Tufan
4 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.